Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-20, 14:21   #241
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg venter til jeg hører noe fra Austrian airline, vi har billetter i slutten av juni.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 14:26   #242
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi rakk aldri å bestille, så det er jo greit.
Håper det åpner opp for å dra på hytter i juli, da er planen hytta på trøndelagskysten og noen etter på hotell i Trondhjem og kanskje noe overnattinger på vei til Oslo.
Håper på mulighet for en tur til England før jul.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 14:40   #243
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Når skulle dere reist?

Vi har billetter til Gdansk i slutten av juli. Wizzair bort, SAS hjem. Kjøpt via Travellink. Vi får se om vi får noe refundert. Har ikke fått noe beskjed om at noe av det er avlyst, men vi reiser ikke.

Jeg hadde reise 3. til 9. Mai. Vi har familietur til Malaga i August. Den venter jeg med å kansellere. Norwegian til og SAS fra, begge betalt. 50% av bolig er betalt. Forsikringen vil helst at fly kanselleres først, slik at billettene blir tilbakebetalt av flyselskap.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 18:40   #244
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Flyselskapet har endret reiseruten vår. (Fra OSL - BKK t/rt til CHP - BKK t/rt) Det bør vel gi grunnlag for full refusjon?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 19:35   #245
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.382
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Flyselskapet har endret reiseruten vår. (Fra OSL - BKK t/rt til CHP - BKK t/rt) Det bør vel gi grunnlag for full refusjon?

Skulle tro det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 19:50   #246
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Finnair har kansellert utreise til Helsinki, men ikke hjemreise. Får vente litt til og finne ut hva de tenker å gjøre. Vi har ikke behov for hjemreise når vi ikke kommer oss dit. Er kansellert fly nok til å bruke reiseforsikringen på hotellavbestilling, mon tro? Har for en gangs skyld booka prepaid.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 20:03   #247
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Siritk, Finnair har eget skjema for å kreve refusjon som følge av korona, se her https://www.finnair.com/no-no/inform...eoppdateringer

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 20:04   #248
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi fikk forøvrig også full refusjon fra Hotels.com, selv om vi hadde en booking som i utgangspunktet ikke var mulig å avbestille.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-20, 08:44   #249
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Finnair har kansellert utreise til Helsinki, men ikke hjemreise. Får vente litt til og finne ut hva de tenker å gjøre. Vi har ikke behov for hjemreise når vi ikke kommer oss dit. Er kansellert fly nok til å bruke reiseforsikringen på hotellavbestilling, mon tro? Har for en gangs skyld booka prepaid.

IF svarte at flyselskapet refunderer hvis kansellering. Booking.com refunderer ikke forskudd, men oppfordrer til å be utleier tilbakebetale. Jeg spurte utleier tre ganger, fikk ikke svar engang.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-20, 09:55   #250
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Heldigvis har vi bare booket stedet der vi har gratis avbestilling nesten helt frem. Vi velger alltid den varianten gjennom Booking.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-20, 10:18   #251
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.382
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Heldigvis har vi bare booket stedet der vi har gratis avbestilling nesten helt frem. Vi velger alltid den varianten gjennom Booking.

Det gjør jeg også alltid, så alle mine hotell er kansellert nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-20, 18:32   #252
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

I dag har jeg avbestilt returbilletten til Frøkna. Hun skulle reist sørover på tirsdag, men det er jo ingen vits når skolen er stengt, og ombooking er vanskelig når vi ikke vet noe om datoer. Jeg ringte et SAS-nummer i Sverige, snakket tre minutter med en hyggelig fyr, helt uten ventetid før jeg fikk svar, og fikk hele beløpet refundert. Veldig bra kundeservice!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 23:47   #253
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Hva er det jeg ikke har fått med meg av restriksjoner og karantener fremover, når jeg ser at reiseoperatørene fortsatt selger ferier i sommerperioden? Jeg skulle så gjerne reist i august, men har selvsagt tenkt at det ikke lar seg gjennomføre. Jeg synes det er fint og flott å tenke Norge som feriedestinasjon, men det er jo en del typiske ferienasjoner som trenger turister også. Er det håp?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-20, 08:44   #254
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg tror ikke det, Billa. La oss si vi har grei kontroll med smitten i Norge innen da. At man har det i hele verden virker totalt usannsynlig. Da må du i alle fall påregne to ukers karantene etter ferien. Og det er ikke sikkert du får komme inn i nye land uten å være i karantene heller.

Men du har helt rett i at også andre land trenger penger fra turismen. Dette kommer til å svi lenge for Spania og Italia særlig.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-20, 09:02   #255
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg tror reiseselskap og flyselskap selger for å få likviditet og i håp om at reisene kan gjennomføres. Det er først når myndighetene fraråder eller landene stenger at reisene kanselleres, tilbakebetales og så søker vel selskapene statlig støtte for tap.

Vi har ruteflybilletter til Spania og har betalt 50% av Airbnb leien i August, men det er først når flyreisen kanselleres at jeg får tilbake pengene for flybilletter og så kan jeg søke reiseforsikring om å få dekket resten av tapet.

Kanskje blir ikke reiser i August kansellert. Men vi har ikke lyst til å reise, da dekkes det ikke av forsikring.

Det er mye hotell og reiseliv i Norge som trenger vår støtte også.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-20, 09:10   #256
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi skal i utgangspunktet reise til Spania i starten av juli. Jeg tenker at det blir det nok ingenting av. Blir nok hjemme sommer på oss i sommer. Men det er helt greit det også, kjenner jeg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-20, 09:18   #257
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg tviler dessverre på at det blir mulig å reise til Sør Europa denne sommeren Det er ingenting som tyder på at grensene åpner med det første. Vi har flybilletter til Spania i juli, men har ikke det store håpet. Må kanskje begynne å tenkte ut en plan b.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-20, 09:32   #258
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi skal også til Spania , foreløbig har vi fått beskjed fra flyselskapet om å vente å se.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-20, 09:41   #259
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Intervju med Bent Høie om nettopp dette i Dagbladet i dag:
https://www.dagbladet.no/nyheter/hje...ommer/72354750

Man må vente og se, rett og slett. Lite sannsynlig at man kan reise ut i sommer tror jeg, og muligheter for at det blir begrensninger innad i Norge også. Jeg tipper jeg tar ferie på samme tidspunkt som planlagt, også må jeg bli flinkere til å ta ting som det kommer, uten mulighet til å planlegge.

våre flybilletter ble kansellert, så da var det en lett avgjørelse. Flyselskapene vil både fly og selge billetter så lenge det er mulig, selvfølgelig. Om de skulle ventet og sett ville mange ha lagt andre planer. Nå selger de noe på håpet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-20, 09:54   #260
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.382
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

En dame i EU har også vært ute og advart mot å bestille reiser i EU i sommer.

Vi er nå innstilt på ferie i Norge, usikker på hva og hvor. Vi har det fint på Sørlandet, så kanskje blir vi bare hjemme og tar dagsturer? Spørs hva barna ønsker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no