Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan finne rett BH-størrelse?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-20, 17:50   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan finne rett BH-størrelse?

Vektnedgang på gang. Og mesteparten ser ut til å forsvinne fra puppene.
Så jeg må kjøpe meg noen nye BH’er.
Men siden strategien før har vært å kjøpe det største de har hatt, aner jeg faktisk ikke hva jeg bruker.
Men de MÅ være spileløse, også på siden og helst uten blonder og i bomull.
Og helst støtte og løfte litt.

Hva måler jeg for å finne rett størrelse?
Vi snakker å bestille via nett ja. Å gå i butikken å be om hjelp er mange lysår unna hvem jeg er

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:53   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Det finnes en oppskrift som du sikkert finner om du søker. Du skal måle med målebånd rett under puppene, det er tallet i bh-størrelsen (rund av nedover). Og så skal du måle rundt omtrent midt på puppen, og så trekke fra det første tallet, da må du se i en tabell for å se hvilken bokstav det tilsvarer.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:54   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.636
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Det finnes bh-kalkulatorer på nett, du ttenger målebånd

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:54   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Her, for eksempel: https://www.lindex.com/Archive/Flash...RoC-QAQAvD_BwE

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:57   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Det kommer helt an på merke og BH hva som er riktig størrelse.
Begynn med å måle omkretsen under puppene og så med puppene. De fleste nettsteder har også tips og oversikt over hvor du bør måle.
Har hørt gode ting om Miss Sweden uten spiler, men har ikke prøvd de selv.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:58   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Jeg valgte å gå for kappahl sine som er i s-m-l i den perioden. De er ganske elastisk og kunne kjøpe M ganske raskt etter operasjonen og den er fortsatt ok i bruk.

Ellers bruker jeg 70E, målt på Change. Men kom frem til det selv også. Har alltid vært nøye på bh størrelse. Brukte 85F før operasjonen, men aldri fra kjedebutikker. De passet aldri.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:59   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Under puppene. Når puppene er .....ehe..... lange. Løfter man dem da å måler der de er festet i i kroppen eller måler man der de slutter?


__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:01   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Der den strammeste delen av bh-en skal være.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:01   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Rett under der de er festet. Det er for å finne riktig omkrets.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:01   #10
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Det viktigste er at den sitter godt rundt ryggen. Altfor mange går med en BH som er for slakk, og så legger vekten seg på skuldrene isteden.
Jeg ville prøvd i butikken, og så heller kjøpt på nett.
Kalkulatorer er greit som et utgangspunkt, men det er når du får den på at du ser om den passer eller ikke. Og har du litt størrelse på brystene, så funker ikke kjedebutikkene, men spesialbutikker. De er proffe. Ikke noe å være engstelig for.
Om det er utelukket ville jeg målt meg frem til en ca-størrelse og kjøpt billig på nett. Men kjipt om den ikke passer da.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:02   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Man kan jo bestille flere størrelser og returnere de som ikke passer. Eller er det dumt med tanke på smitterisiko?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:14   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Under puppene. Når puppene er .....ehe..... lange. Løfter man dem da å måler der de er festet i i kroppen eller måler man der de slutter?


Der de er festet i kroppen.
Jeg anbefaler denne facebookgruppa; der har de en VELDIG grundig og lettfattelig forklaring om hvordan man finner riktig størrelse. Film og tekst og i det hele tatt. Min erfaring er at den metoden funker

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 19:37   #13
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH størrelse?

Et tips, kjøp de litt for trang i omkrets og så lager du en liten forlenger (eller kjøp) du kan ta vekk etterhvert, av en gammel BH.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-20, 15:52   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH-størrelse?

Jeg er veldig glad i Miss Mary sine i bomull hvis jeg skal ha uten bøyle/spiler, rett og slett fordi de er så myke og gode og stabile. Men det er klart, de med bøyle løfter mer.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-20, 16:38   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finne rett BH-størrelse?

Generelt så er jeg veldig lei alt av bher. Sitter de godt og former brystet fint så ser det veldig bra ut, men da ligger det jo rullet som en burritos oppi der og jeg klør spesielt rundt brystvorten. Dårligere bher henger de mer, men da blir det mindre burritos og mindre kløe. Tror nok jeg må få fjernet en del hud. Spørs hvor mye som er igjen da.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no