Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Gaver man kan strikke/hekle?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-19, 15:01   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Gaver man kan strikke/hekle?

Har dere tips til oppskrifter på votter, luer eller andre ting som er enkle å få til? Eventuelt en ok bok? Jeg har ikke tenkt å bli ferdig til jul, men har lyst til å begynne å lage litt flere gaver selv gjennom året. :ambisiøs:

Jeg er ikke veldig flink til å strikke så det bør ikke være veldig avansert.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 17:08   #2
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Gaver man kan strikke/hekle?

kan du strikke mønster/med to farger? Kan du strikke etter (gode) engelske oppskrifter?

I så fall er Skeindeers votteoppskriftssamling Speedy Snow Mittens strikket i Rauma vams raskt lagede gaver.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 17:19   #3
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gaver man kan strikke/hekle?

Tova tøfler;
http://victoriaeileen.com/?p=6782
Jeg synes det er enklest å tove i tørketromla. Legg gjennomvåte tøfler (bare væt dem i vann) i tromla, sjekk etter 20-30 min hvordan de er. Og så sjekk hvert femte minutt, til de er passe små.

Tova sitteunderlag
Legg opp 80 masker på pinne 6, bruk for eksempel Fritidsgarn. Strikk så langt du vil ha det. Det krymper ca 1/3 del når du tover det.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 17:19   #4
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaver man kan strikke/hekle?

Osloluen er enkel, det samme er Iris pannebånd.

https://www.petiteknit.com/products/...12540641673271

https://www.instahu.net/tag/irispannebånd

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 18:30   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver man kan strikke/hekle?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

kan du strikke mønster/med to farger? Kan du strikke etter (gode) engelske oppskrifter?

I så fall er Skeindeers votteoppskriftssamling Speedy Snow Mittens strikket i Rauma vams raskt lagede gaver.

Ja, det skal jeg klare.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 18:32   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver man kan strikke/hekle?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Osloluen er enkel, det samme er Iris pannebånd.

https://www.petiteknit.com/products/...12540641673271

https://www.instahu.net/tag/irispannebånd

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Tova tøfler;
http://victoriaeileen.com/?p=6782
Jeg synes det er enklest å tove i tørketromla. Legg gjennomvåte tøfler (bare væt dem i vann) i tromla, sjekk etter 20-30 min hvordan de er. Og så sjekk hvert femte minutt, til de er passe små.

Tova sitteunderlag
Legg opp 80 masker på pinne 6, bruk for eksempel Fritidsgarn. Strikk så langt du vil ha det. Det krymper ca 1/3 del når du tover det.

Så fine ting! Takk begge to.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 21:37   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver man kan strikke/hekle?

Frøkna (20) har heklet veske, disse er visst veldig populære blant ungdommen. Selv hun som ikke kunne hekle laget en slik på en kveld.

https://d2tk9av7ph0ga6.cloudfront.ne...2-700xauto.jpg

https://hobbii.no/ribbon-clutch-handtasche

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 22:07   #8
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver man kan strikke/hekle?

Mange fine luer i Bitta Mikkelborgs "Luer - strikking hele året", både flerfargede og med ulike typer strukturmønster. De ser ofte avanserte ut, men hun har veldig gode forklaringer.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 15:35   #9
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gaver man kan strikke/hekle?

Hva med å hekle slike fruktnett så man slipper å bruke plastposer når man handler frukt og grønt på butikken? Har ikke oppskrift på det, men det finner du helt sikkert. Tenker at dette er noe de aller fleste trenger, - jeg hadde i alle fall blitt glad for noe slikt (og har allerede ønsket oss av mormor).

Ellers har jeg også ønsket (og fått) slike små brikker som man har på dekketallerken under serviset. Får ikke til å lime inn bilde, men hvis du googler "brikke dekketallerken" så får du opp hva jeg mener. Eller bare småduker som man kan ha under lysestaker, etc.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 17:18   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver man kan strikke/hekle?

Hvis du er fersk strikker og vil lage gaver så strikk noe som kan toves. Toving skjuler småfeil og hull.

Det ligger gratisoppskrift på mariusvotter og tøfler på Sandnes garn sin nettside.
Når du blir dreven så bytter du ut mønsteret med annet.
Tovede flettevotter er også enkelt.

Jeg holder på med pannebånd i pusegarn og skal strikke tovede votter i samme farge og gi til kolleger og 3 venninner.
Det går ganske raskt å strikke. Du finner gratisoppskrifter på nett.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no