Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva betyr pft?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 15:06   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva betyr pft?

Hvordan skal jeg tolke dette når det står nederst på en mail?

Mvh og pft
Xxxx xxxx


Sist redigert av IOA : 06-10-06 kl 15:19.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:06   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Mvh betyr "med vennlig hilsen"; pft vil jeg tro betyr "på forhånd takk"?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:10   #3
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Hva betyr pft?

I hvilken sammenheng er det?

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:27   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr pft?

"På forhånd takk" høres logisk ut.

Personlig liker jeg den danske forkortelsen "humu" for "asap". Den er strålende.

Personlig signerer jeg med "TTFN". Vel, ikke formelle sammenhenger, da, men ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:34   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

"
Personlig liker jeg den danske forkortelsen "humu" for "asap". Den er strålende.

Personlig signerer jeg med "TTFN". Vel, ikke formelle sammenhenger, da, men ...

Hva står disse forkortelsene for - "humu" og "ttfn" ?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:08   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hva står disse forkortelsene for - "humu" og "ttfn" ?

"Humu" = hurtigst mulig
"ttfn" = ta ta for now!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:09   #7
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva betyr pft?

TTFN - kanskje det er tusen takk for nå

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:10   #8
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

"Humu" = hurtigst mulig
"ttfn" = ta ta for now!

Ja ja, jeg var ikke så langt unna.
Kanskje jeg kan lære en av sjefene på jobben min om "Humu", hun skriver nemlig ASAP på alt, så vi begynner bli litt lei.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:18   #9
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mvh betyr "med vennlig hilsen"; pft vil jeg tro betyr "på forhånd takk"?

Tusen takk! Eller tt kanskje? Mvh visste jeg, men nå er mysteriet med pft oppklart. Tusen takk!

(Jeg sendte en mail til en saksbehandler på jobben, og var litt usikker på reaksjonen.)

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:42   #10
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Denne tråden fikk meg til å tenke på min sos.øk-lærer på videregående. Han opererte med en rekke forkortelser på tavla i timene, bl.a. "OÅGÅHP".

(Jeg regner med alle forstår at det betyr "om å gjøre å ha penger"? )

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:48   #11
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

"OÅGÅHP"....

(Jeg regner med alle forstår at det betyr "om å gjøre å ha penger"? )

Selvsagt

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 19:01   #12
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Og alle vet vel at GTR betyr Gutter med Trente Romper

GH alle sammen (eller god helg)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:07   #13
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Jeg tror det er et slags snøft. Litt som pøh. Pft!

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:27   #14
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg tror det er et slags snøft. Litt som pøh. Pft!

Ja, det signerer jeg ofte brev med.






PTÅLS

(på tide å legge seg)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:36   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Jeg fortsetter digresjonen om alle mulige forkortelser, jeg. Jeg hadde engang en foreleser som opererte med oppgaverettingsforkortelser, hun leverte ut en oversikt tidlig i semesteret. AIK i margen, det er skikkelig ille. Det står for "All I know and pray God it's in there somewhere". Det er en velkjent studentstrategi når man ikke helt skjønner spørsmålet, også skriver man alt man kan om temaet og håper man på enellerannen måte har svart.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:40   #16
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg fortsetter digresjonen om alle mulige forkortelser, jeg. Jeg hadde engang en foreleser som opererte med oppgaverettingsforkortelser, hun leverte ut en oversikt tidlig i semesteret. AIK i margen, det er skikkelig ille. Det står for "All I know and pray God it's in there somewhere". Det er en velkjent studentstrategi når man ikke helt skjønner spørsmålet, også skriver man alt man kan om temaet og håper man på enellerannen måte har svart.

Kjenner meg godt igjen der.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:01   #17
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

pft vil jeg tro betyr "på forhånd takk"?

Det stemmer det. Avsender er så takknemlig på forhånd at h*n prøver å spare mottaker for overflødige bokstaver. Etter hvert som vi blir vant til disse forkortelsene (og det stadig dukker opp nye) vil vi nok se på dem som en berikelse.

Se hvor mye raskere det går å lese innlegget mitt hvis jeg forkorter det: Dst. Aestpfahpåsmfob. Ehsvbvtdfodsdonvvnpdseb. Et skriftlig dokument vil også ta mye mindre plass på harddisken når det blir skrevet slik.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 13:35   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Opprinnelig lagt inn av Sparky, her.

Det stemmer det. Avsender er så takknemlig på forhånd at h*n prøver å spare mottaker for overflødige bokstaver. Etter hvert som vi blir vant til disse forkortelsene (og det stadig dukker opp nye) vil vi nok se på dem som en berikelse.

På afu (alt.folklore.urban) på Usenet i hine hårde dage pleide de å ha et BOA (Ban On Acronyms). Kanskje noe for oss også?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:42   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Forkortelser er gøy. Kryptiske forkortelser enda gøyere.

Det tok meg veldig lang tid før jeg skjønte hva jentene på High School i USA mente da de say "hey, Sodium" når de omtalte en kjekk fyr.

10 poeng, marsipankake og singel i posten til den som klarer å tolke den?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 12:11   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr pft?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Forkortelser er gøy. Kryptiske forkortelser enda gøyere.

Det tok meg veldig lang tid før jeg skjønte hva jentene på High School i USA mente da de say "hey, Sodium" når de omtalte en kjekk fyr.

10 poeng, marsipankake og singel i posten til den som klarer å tolke den?

NA for Not Available er det første som slår meg. Men jeg vet ikke om jeg synes det passer helt i sammenhengen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no