Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-24, 11:24   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Dagens agurk..

Jeg var på favorittkaffebaren med ei venninne nylig, og de hadde noen fristende kanelsnurrer i disken. Men de koster 76 kr! Vi valgte noe annet begge to. Jeg ble litt nysgjerrig på hva andre tenker, for meg bikket dette over i "for dyrt til at det er verdt det".

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 11:33   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Tenkte instinktivt 30kr.
Jeg hadde neppe kjøpt en til 76kr. Med mindre den kom med en svært god historie.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 11:36   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Ganske mye, for det er sjelden en mulighet. Jeg har cøliaki og er vant til svært stive priser, men jeg hadde nok ikke kjøpt kake eller bakverk på kafé uansett. Så godt kan det ikke være?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 11:44   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Jeg spiser så utrolig sjeldent søtbakst på café, så jeg betaler det det koster om jeg virkelig vil ha.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 11:46   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Prisen jeg er villig til å betale kommer litt an på størrelsen og om de er virkelig gode eller bare helt ordinære, men kan ikke se for meg at jeg hadde syntes en kanelsnurr var verdt 76 kroner om det ikke var noe spesielt ved den.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 11:49   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Hvis den hadde sett veldig fristende ut og jeg hadde lyst til å slå meg ned en stund på kafeen, så hadde jeg nok betalt 76 kroner.

Jeg tenker man betaler litt for å slå seg ned og okkupere plass i kafeen og. Mye skal være priset inn i prisen på vareutvalget, husleie, lønn til arbeidere, og til at stedet har overskudd til å fortsette å ha mulighet til å tilby meg mat.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 11:49   #7
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Vi tar 45,- for diiigre kanelsnurrer rett fra ovnen og synes det er mer enn nok. 76,- var mye.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 11:51   #8
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Hvem tar så mye? Selv Åpent Bakeri ligger godt under dette. Rundt 50 tenker jeg er OK hvis kvaliteten er høy.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 11:54   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

I underetasjen der jeg jobber har de en BIT. Der kan man kjøpe 4 kanelsnurrer (eller andre deilige snurrer) for 104 kroner. Det synes jeg er absurd billig.

Jeg tenker at jeg kunne betalt inntil 50 kroner uten å tenke at det var dyrt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 11:59   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I underetasjen der jeg jobber har de en BIT. Der kan man kjøpe 4 kanelsnurrer (eller andre deilige snurrer) for 104 kroner. Det synes jeg er absurd billig.

Jeg tenker at jeg kunne betalt inntil 50 kroner uten å tenke at det var dyrt.

BIT-bollene hadde jeg betalt mye mer for, for de er insane gode! Nå tror jeg de koster 120,- for 4, men 50,- for én eller noe sånt.

Jeg synes ofte bollene på bakeri er tørre. 76,- hadde jeg nok ikke betalt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 12:01   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Jeg er ikke noe glad i kanel, så det hadde jeg ikke betalt noe særlig for. Men jeg elsker god gjærbakst, og betaler gladelig for det. Særlig lussekatter! Det er en stor sorg at lussekatter er en én gang i året-greie. Jeg hadde nok lett betalt en hundrelapp og vel så det for en god lussekatt.

Jeg betaler veldig gjerne for godt brød også, dette er mitt favorittbrød.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 12:15   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

45 kr, synes egentlig det er litt mye også. Over 70 kr hadde vært uaktuelt.
Hadeland glassverk tar vel 40 for noen som ikke er så god, Lom bakeri sine er mye bedre PG billigere.
Prisene på cafe rundt her er ca 40 kr.


Sist redigert av Chablis : 08-02-24 kl 14:11.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 12:21   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Rundt 45 kr for vanlige bakeri-snurrer, tenker jeg. De er ofte tørre og bare middels gode, synes jeg.

For noen år siden hadde vi en kaffebar her i byen som bakte egne kanelsnurrer som var "ekte hjemmebakt" og absurd gode. Husker ikke hva de kosta da, men jeg hadde gjerne betalt 76 kr for med dagens generelle prisnivå. Men den kaffebaren er dessverre stengt, og jeg finner ingen som har kanelsnurrer som kan måle seg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 12:24   #14
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Dette blir veldig hypotetisk da jeg ikke går på kafé mer enn de par gangene i året jeg tar med barnebarnet etter lesestund på biblioteket. En kanelsnurr til 76 kr hadde vært helt uaktuelt, 30 kr er grensa, kjenner jeg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 12:41   #15
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi tar 45,- for diiigre kanelsnurrer rett fra ovnen og synes det er mer enn nok. 76,- var mye.

Og dei er skikkelig gode

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 12:59   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Enig med Ine i at jeg er villig til å betale ganske mye for å sitte på en kafé jeg har lyst til å sitte på. Da hadde jeg betalt 76 kroner for en kake eller kanelsnurr hvis jeg (eller f.eks. Datteren) hadde lyst på den og den så god ut.

For en kanelsnurr til å ta med, bare for å kjøpe i forbifarten liksom, tenker jeg min grense ligger rundt 50 kroner. Bollene på BIT synes jeg for eksempel er verdt det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 13:36   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Ingen hos oss er glad i kanelboller så jeg lager heller det med vanlijekrem. Deilig.
Det koster vel noe sånt på markahyttene..? Det er rådyrt å gå på kafè og sjelden vi gjør det så det får koste det det koster.
På Samson her på det lokale lille senteret koster det 51. Synes de er fryktelig oppskrytt så kjøper heller en scones med nøtter.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 13:51   #18
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

På Bakeriet i Lom mener jeg at jeg nylig betalte 35 kr for en diger kanelsnurr. På Heidal ysteri, hvor de forøvrig har enda bedre bakst enn i Lom og langt mindre kø, tror jeg jeg betalte omtrent det samme for noen få uker siden.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 13:52   #19
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Jeg synes det er dyrt, men kjøper om jeg har lyst på hvis jeg er på kafe. Det er ikke så hyppig at det ødelgger økonomien.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 13:54   #20
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Jeg hadde nok betalt og satt meg ned, selv om det var i overkant dyrt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no