Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2022 (07)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-22, 21:46   #241
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Her har vi et familiemedlem med fotografutdanning, som jeg tenker skal få i oppdrag å dra med seg konfirmantene til et egnet sted, og ta noen bilder i den lange tiden mellom seremoni og selskap. Hun vet det bare ikke selv enda.

Omtrent slik gjorde vi med eldste, men familiemedlemmet tilbød seg det selv. Satser på å gjøre det slik neste år også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 01:04   #242
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Noen som har forslag til sang som kan passe til en liten bildepresentasjon?

Slipping through my fingers?

Ellers har en sang som heter slow down veldig fin tekst! Nordeman tror jeg hun som synger heter.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 08:39   #243
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Slipping through my fingers?

Aiai, begynner nesten å gråte bare av tanken.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 09:11   #244
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Noen som har forslag til sang som kan passe til en liten bildepresentasjon?


(Kilde: youtube.com)


https://www.google.com/search?q=vi+k...client=gws-wiz

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 12:20   #245
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

https://youtu.be/clcNB_EUao8 Dette er den med nordeman

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 13:14   #246
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Aiai, begynner nesten å gråte bare av tanken.

Enig. Den hadde jeg ikke klart å spille i en sånn setting.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 13:32   #247
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Hva med å bruke musikk som konfirmanten selv har et forhold til. Det forteller jo også en del om hovedpersonen og gir seansen et lag til.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-22, 12:02   #248
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Innbydelser mottatt og sendt ut igjen til de vi ikke kan levere selv.
Bilder står på agendaen i dag.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-04-22, 12:33   #249
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg har strøket tøyserviettene. Godt med alt som er gjort.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-22, 13:01   #250
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Her har vi kjøpt bordkort, bordpynt (små flasker med lime grønn m&m) bordkortene er de samme flaskene med navnelapp hengende på, og ulike hvite blomster.

Teflon duker fra europris.

Dress og sko er kjøpt. Dressen er hos skredder nå.

Fotobok er bestilt og kommet i hus.

Det som mangler er egentlig servietter og maten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-22, 13:06   #251
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg har hatt kontroll og har vært i rute lenge. Nå er jeg bare drittlei. En gjest som styrer voldsomt og melder avbud på gjester som har meldt at de kommer blant annet, det skaper så mye støy for meg.

Det viktigste er: konfirmanten gleder seg! Det har ikke vært helt selvsagt, så det er stort.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-22, 13:43   #252
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Vi har ikke gjort noe, vi, annet enn bestille lokale. Men er ikke før i september. Ingen planer om bordpynt eller noe som helst. Lista er lav, men vi tenker å ordne noen bilder og kanskje en invitasjon vi kan sende ut på mail.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-22, 13:51   #253
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Konfirmanten her og gleder seg.
Han hadde sterke meninger om dressen og er veldig klar. Det er ingen selvfølge her heller.
Vi har avtalt at det ikke blir vanlig oppsett men han skal få sitte med bestekompisen og kusinene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-22, 19:46   #254
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

En uke til konfirmasjonen og jeg er langt etter skjema med det aller meste… Har ikke engang bestemt meg for kaker og bunaden min er visstnok i Oslo og i det hele tatt er det meste rimelig kaotisk… Godt Junior er så laidback, han vil neppe merke at noe mangler engang.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-22, 19:52   #255
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

En uke til konfirmasjonen og jeg er langt etter skjema med det aller meste… Har ikke engang bestemt meg for kaker og bunaden min er visstnok i Oslo og i det hele tatt er det meste rimelig kaotisk… Godt Junior er så laidback, han vil neppe merke at noe mangler engang.

En uke igjen her også. Jeg har heller ikke bestemt kaker helt. Har bestilt en marsipankake da. Lurer på om jeg skal kjøpe et par hvite duker, i stedet for en rull med kvalitetspapirduk. Ja, jeg gjør det. Konfirmanten hevder hun skal skrive på bordkortene, men da må hun faktisk få nesa si ut av den mobilen.
Akkurat nå gleder jeg meg mest til det hele er ferdig, men det blir nok bra.
Lokale er ok, mat er bestilt, konfirmantens bunad er i hus, gjester bekreftet, og en bildepresentasjon er ferdig. Gjenstår å kjøpe blomster, dekke bord og kjøpe drikke. Trur eg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-22, 20:05   #256
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

To uker igjen her, og sendte akkurat (omsider) avgårde bestilling på fotobøker. Leveringstid 7-10 virkedager, så i verste fall kan de komme mandagen etter konfirmasjonen. Krysser fingrene for at de kommer før.

Ellers har jeg bakt den første kaka, det vil si hvetekringle fylt med makronfyll og vaniljekrem, som jeg har puttet i fryseren. Har ikke helt oversikten over hva vi har på kakelista, men det skal jeg få orden på snart. Bunadene til ungdommene er i hus og komplette, bortsett fra at guttungen trenger bunadsko. Det må vi få kjøpt.

Vi har bestemt oss for buffetmeny, ut fra det restauranten har på nettsiden sin, men må dit en dag og diskutere bordplassering m.m. Ellers tror jeg det meste er under kontroll. Jentungen skal ha en opptreden under seremonien, som krever at vi kjører og henter noe utstyr som skal fraktes til seremonilokalet til generalprøven dagen før. Vi har ok med tid igjen, det er to uker til, men vi reiser bort i en annen konfirmasjon neste helg og blir borte fra fredag til søndag, så vi har ingen flere helger. Den helga skal også noen venner låne huset vårt, siden de kommer hit i en konfirmasjon her. Så da må det nesten være ok rent og ryddig, og det må være oppredde senger til dem.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-22, 20:06   #257
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Ferdig!

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-22, 20:36   #258
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg sitter også med fotobok, det tar altså tid å samle bilder, og noe er er og noe der.

Men nå er alle bildene samlet, så det er "bare" å sette sammen boka. Ikke krise om han ikke får den før etter dagen, jeg skal også bruke bildene i en bildekarusell, tenkte jeg, på storskjermen som er der vi skal være.

Har gått gjennom listen nå, så tror vi skal komme fint i mål:

Svigermor baker en haug med kaker
Venninne med datter hjelper til
Mat bestilt, må dobbeltsjekke det praktiske rundt tilbakelevering av fat og sånt
Må huske søppelsekker!
Har masse boller med lokk til restemat, står i et skap på kontoret (der vi skal være)
En del ting jeg må sjekke på kontoret: Antall fat og glass og sånt, og hva jeg må spe på med hjemmefra, at noen må huske å ikke skru av ventilasjonen, antall stoler jeg kan bruke derfra, bestille bord og orge levering av dem
Skal sjekke dukene nå i kveld, at jeg har nok (det tror jeg)
Torsdag lager jeg lasagner, det tar en del tid, vet jeg fra tidligere
Rigging fredag kveld

Skal kjøpe papir til å lage bordkort, i morgen, når jeg er i byen.

Vi tar kaffen hjemme om været holder seg, lettvint å kunne slippe ungene ut i hagen. Da slipper vi å transportere kaker ned til byen også, kan bare ta dem opp fra matboden når vi komme tilbake hit. Sette frem servise og kaffekopper og kaffetrakter (kanskje ta med en stor fra jobben?), og sette to plater i bordet. Da har vi sitteplasser der og i sofaer rundtomkring, til de 28 rumpene som skal ha plass.

Skal gå greit, dette.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-22, 20:50   #259
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

To uker igjen, og vi har god kontroll. Har kjøpt tur i gave. Jeg må fikse bordkort, ellers er det stort sett bare ordningen dagen før og samme dag som gjenstår.

Håper og ber om fint vær, for det blir fryktelig trangt om vi må være inne i stua alle mann. Da tror jeg sofaen må bo i garasjen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-22, 21:00   #260
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

En knapp uke og ting er igrunn greit i rute. Takket nei til kakebaker nummer 3 i dag, vi har allerede et greit raust sunnmørsk kakebord. Innmari kjekt da, at så mange ønsker å bidra.

Eneste jeg ikke har kontroll på er lokalet. Altså, det er der det, men jeg har ikke kontroll på servise og glass. Det satser jeg på at mannen finner ut av i morgen, vi skal være på jobben hans.

Vi får en delegasjon fra trønderbataljonen hit på overnatting. Det gjenstår litt før huset er anstendig nok til overnattingsbesøk, men det satser jeg på at mannen ordner siden det er hans slekt som kommer. Neida. Joda.

Jeg kjøpte billige dukker på Jysk. 75 kr stk og jeg har prøvekjørt en for å teste stryking og alt. Funker finfint.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no