Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-09, 09:36   #41
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret....

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Her er siden de viser meg hele tiden:
http://www.nasa.gov/centers/kennedy/home/index.html
Jeg er litt i tvil om jeg og jentene skal bli med, eller om det blir kjedelig for dem...

Jeg er redd jeg er en smule inhabil
Jeg har vært på KSC 3-4 ganger og storkoser meg der


Sist redigert av m^2 : 18-12-09 kl 19:15. Årsak: jadda, jeg skrev feil først. KFC er jo kentucky fried chicken ja, takk for prikk :snurt:
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 09:41   #42
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

På en lokalskole der jeg bor står det spesifisert hva den ledige kapasiteten er og hva evt. ventelista er på websiden deres. Det er forskjell på kapasitet for barn fra andre skolekretser og barn fra den skolekretsen som faller innunder skolen.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 09:42   #43
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Dere kan ikke forkorte ferien, da?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 09:14   #44
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Sitat:

Det er ikke så mye en kan gjøre med det. Det er formelt at rektor kan gi fri i 10 dager.
Dette er to dager over, da er det foresattes ansvar når elevene går glipp av undervisning

Så dette var svaret jeg fikk på mailen jeg sendte skolen hvor jeg spurte hvor jeg skulle henvende meg for å få gitt beskjed om at de ble borte i to dager til.
Jeg får ringe nedover i steden.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 09:14   #45
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Dere kan ikke forkorte ferien, da?

Ikke så lysten på det da billetter alt er bestilt og betalt. Og det er snakk om 2 dager...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 09:20   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Var det det eneste som stod i mailen? Herregud, inkompetanse på høyt nivå. Jeg HATER når jeg spør om noe i en mail og de svarer noe helt annet slik at jeg må mase enda mer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 19:43   #47
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret....

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg er redd jeg er en smule inhabil
Jeg har vært på KSC 3-4 ganger og storkoser meg der

Sist redigert av m^2 : I dag kl 19:15. Årsak: jadda, jeg skrev feil først. KFC er jo kentucky fried chicken ja, takk for prikk

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 19:46   #48
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Var det det eneste som stod i mailen? Herregud, inkompetanse på høyt nivå. Jeg HATER når jeg spør om noe i en mail og de svarer noe helt annet slik at jeg må mase enda mer.

Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Rektor kan gi 10 dager fri, ferdig. Det er ikke noe annet sted man kan henvende seg for det hjelper ikke på svaret. Det er kun 10 dager uansett hvor man henvender seg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 19:50   #49
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Problemet er hva jeg gjør med de 2 siste dagene. Skal de meldes ut og inn igjen? Hvem skal ha den søknaden? Er det venteliste på skolen? Osv.

Men jeg ringte de i formiddag, og de sier "God tur" og at vi ikke skal bry oss om de 2 dagene. Ikke noen søknad osv. Det er bare å reise, men vi kan ikke klage om de går glipp av undervisning de dagene, for skolen er ikke ansvarlig for dem de to dagene. De får ikke opplegg fra skolen som gjelder de to dagene.
Men dette kunne hun ikke skrive, for de har ikke lov å oppfordre folk til å ta fri, eller godkjenne det, utover 10 dg. Men det er null problem i praksis. Og ikke venteliste på skolen.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 19:52   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Men da kan de skrive det i mailen. Jeg hater sånne korte, intetsigende svar der man igjen sitter og lurer på hva de egentlig mener eller om man har fått svar på det man spør om.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 19:53   #51
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men da kan de skrive det i mailen. Jeg hater sånne korte, intetsigende svar der man igjen sitter og lurer på hva de egentlig mener eller om man har fått svar på det man spør om.

En rektor kan jo ikke det, det er ikke lov til å gi mer enn 10 dager. Hvis noen har det "svart på hvitt", tror du ikke at det kommer rett i feisen på rektor ved en senere anledning? Det smarteste er vel uansett å ringe?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 19:56   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Det er ikke det jeg mener, jeg snakker om når man spør om hvor man kan henvende seg for å få litt mer informasjon, så får man svar på noe helt annet og ikke det man spør om. Men nå ser jeg jo at de skriver "det er ikke så mye å gjøre med det", men det er allikevel en mail jeg ikke hadde sendt fra meg på den måten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 19:57   #53
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Jeg synes folk skal kunne svare skikkelig på mail. De kunne for eks skrevet at "du trenger ikke sende noen søknad om de 2 dagene, dette avgjøres av foreldre, og eleven har ikke krav på noe undervisningsopplegg for disse to dagene. Eleven må ikke søkes inn på skolen igjen, men kan starte når han er tilbake. "

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 08:06   #54
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men da kan de skrive det i mailen. Jeg hater sånne korte, intetsigende svar der man igjen sitter og lurer på hva de egentlig mener eller om man har fått svar på det man spør om.

Det er klart de ikke kan. En offentlig institusjon kan ikke i skriftlig form bekrefte at det er ok at folk bryter reglene. Det er mye mindre "farlig" å si slike ting muntlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 09:00   #55
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...

Her hos oss er det slik at man skrives ut av skolen når det har gått 10 skoledager, og man er som en eller annen skriver selv ansvarlig for opplæringa. Jeg hadde aldri gjort det med mine, men det er fordi skolen de går på er såpass full.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no