Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden V

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-12, 22:30   #81
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Jeg ble så inspirert av neon bilder jeg så på Pinterest at jeg måtte lage min norske versjon. Disse skal rammes inn og henges på badet.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 16-06-12, 14:09   #82
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Denne ble altså så fin, denne oppskriften - Penkjole fra Pickles - likte jeg godt. Lett å strikke og nydelig resultat. Jeg brukte Lerke fra Dale, 50/50 merinoull og bomull. Strikket til en venninnes snart nyfødte baby.



Vedlagte bilder
Filtype: jpg babykjole1.jpg (87,0 KB, 541 visninger)
Filtype: jpg babykjole2.jpg (72,6 KB, 420 visninger)
Filtype: jpg babykjole4.jpg (67,6 KB, 423 visninger)
Filtype: jpg babykjole5.jpg (90,4 KB, 429 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 16-06-12, 22:48   #83
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Ugleveske!

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 16-06-12, 23:01   #84
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Den var fin, Maxine!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 16-06-12, 23:08   #85
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Måtte sy meg en spenser til jeg, for jeg ble så fornøyd med den første. Helt svart denne gangen, og for å lage litt liv i den, så snudde jeg vranga ut på kragen, innsiden av lommene og sidestykkene i livet.

Ligger noen flere bilder i handarbeidsbloggen min.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg svart4.jpg (27,5 KB, 41 visninger)
Filtype: jpg svart3.jpg (28,9 KB, 24 visninger)
__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 17-06-12, 22:15   #86
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Sytørken begynner å gå over..




Og noe jeg har sydd på bestilling tidligere:


Dåpskjole. Mitt første forsøk på å brodere for hånd! Ikke så skjevt som bildet skal tilsi altså.

Og nye puter til sofaen:

Sydd av rester jeg fant i hylla, avklipp fra en "pels"kåpe og en gammel heklet duk fra svigermor pluss en hjemmelaget rosett gjorde susen!

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv  
Gammel 18-06-12, 23:27   #87
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

En vennepar skal straks gifte seg, og i den forbindelse så hadde hun skaffet en eske som ringene skal bæres i, og i denne ønsket hun en pute til ringene. Problemet var at denne esken ikke hadde de samme mål som de putene man får kjøpt til dette formålet, og da fikk jeg spørsmålet om jeg kunne fikse.

Jeg hadde egentlig ikke peiling, men tenkte "hvor vanskelig kan det være da", så jeg sa ja.

Tok turen innom Stoff og Stil i dag, og kjørte hjem derfra med cremefarget stoff og satengbånd, limegrønt bånd til å knyte fast ringene, samt en knapp. Ideen var klar i hodet, så gjensto det å se om resultatet sto i samsvar med det da...

Dette viste seg å være en kjapp og grei jobb, og etter en halvtimes pusling på gulvet her og ved symaskinen, så satt jeg med en ferdig pute. Godt fornøyd med resultatet var jeg, og det samme virket bruden til å være, etter at jeg stakk bort til henne for å høre om det var sånn hun mente, og om den passet i esken.

De grønne båndene er altfor lange her på bildene, men det skal bruden justere etter behov.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ringpute2.jpg (29,4 KB, 23 visninger)
Filtype: jpg ringpute1.jpg (33,0 KB, 29 visninger)
__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 19-06-12, 21:41   #88
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Tadaaa....


Denne ble jeg ganske fornøyd med.
Blingsa litt på målene på ermene, men de passer akkurat. Hvor var jeg når jeg leste målene på de skjønner ikke jeg...
Mannen min syns den ble så fin at han vil ha maaken i andre farger.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 00:31   #89
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Ble ikke denne søt?? Er til snuppa på 2 år, jeg har "forminsket" en amerikansk oppskrift som var til str. 4 år, men opprinnelig med tykkere garn og pinner. Heklet i Lerke, med litt tynnere pinner enn i oppskriften. Er veldig spent på om den passer.



Fargene kommer ikke helt til sin rett, de er dusere i virkeligheten.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 00:36   #90
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Åh, den var kjempesøt, Kokosbolle!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 11:08   #91
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Takk! Jeg ble veldig fornøyd selv.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 11:10   #92
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Kjempefin, kokos! Men begynte ikke du nettopp på den?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 11:16   #93
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Jo, jeg brukte vel litt under 3 dager på den. Har mye stillesittetid å slå ihjel vettu.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 11:19   #94
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Wow, det er kjapt! Men skjønner at det er mye tid til overs om dagene. Kjekt å kunne produsere fine ting mens man venter, da.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 12:18   #95
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Fin kjole, kokosbolle!

Her kommer en episode i "mina gjør ting hun ikke kan":
Jeg har laget et smykke med tilhørende armbånd. Fikk et lite kurs i det praktiske, men jeg har gjort alt helt sjøl.



Armåndet matcher, vanskelig å få til et skikkelig bilde.
"Kjedet" er ei flat jukseskinnreim med sølvkjede.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 13:42   #96
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Da kan jeg omsider si meg ferdig med selskapskjolen min. Mye jobb, men veldig artig.

Sydde også en liten bolero til, bare så jeg har noe over skuldrene om det blir kjørlig.

Modellen min bærer ikke kjolen så veldig bra ser jeg. Hun er noe smalere over skuldrene og har mindre pupper enn meg :P

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_3922.jpg (32,2 KB, 46 visninger)
Filtype: jpg DSC_3921.jpg (34,7 KB, 18 visninger)
Filtype: jpg DSC_3917.jpg (33,6 KB, 27 visninger)
Filtype: jpg DSC_3919.jpg (33,6 KB, 15 visninger)
Filtype: jpg DSC_3918.jpg (40,8 KB, 17 visninger)
__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 13:47   #97
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Så mye flott dere lager altså!

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 13:48   #98
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Nydelig kjole og bolero, Carrera!



Haha, iPaden ville gjere kalle boleroen bomberom!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 13:52   #99
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Fantastisk innsats og nydelig kjole, Carrera!

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 19:03   #100
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Meitai til Imre:

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no