Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

MP3 spiller i bilen

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-11, 20:25   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

MP3 spiller i bilen

Hvordan funker dette egentlig? Kobler man på iPod/iPhone, eller hva gjør man?
Ser det er inngang for SD brikke i bilen, men aner ikke hva den skal brukes til. Kan man føre over MP3 filer til SD brikken og spille av i bilen?
Eller er SD brikken til navigasjon?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 20:41   #2
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: MP3 spiller i bilen

Hvilken bil er det? Står det ikke noe om det i brukermanualen hvordan du gjør det?

Vi har Citroen C3, og på det som har vært jobben min har de Citroen Berlingo. I alle de bilene har det jack-inngang, så jeg har kjøpt meg en kabel med jack i begge endene, kobler min mp3-spiller til med jack og hører på via det. Det er også inngang for usb der, så jeg har litt musikk på en usb-pinne som henger på ene nøkkelknippet som jeg kan spille av.

Ble du noe klokere??

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:12   #3
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: MP3 spiller i bilen

Det er en ford S-max. Har ikke fått den enda. såg bare på bildene at der var plass til SD brikke, og selger sa han visste lite om hva som var der, he he.
Får se når bilen kommer da, regner med det står mulighetene i manualen?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:31   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MP3 spiller i bilen

Vi har en ford S-max og på vår er det jack-inngang i hanskerommet. Da er det bare å kjøpe en liten kabel (koster 35 kroner på Clas Ohlsson) og vips kobler man Ipod til anlegget uten problem.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:42   #5
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: MP3 spiller i bilen

Det gjør som regel det.
Rar selger da som vet lite om det som er der. Han må sette seg inn i det til dere skal overta bilen da. 'Vår' bilselger brukte masse tid på å vise at "og her er dette, det gjør du sånn med, og denne funker slik, men pass på at du ikke gjør sånn, for da skjer..." Jeg skal ha bil med jack- og usb-inngang og blåtann integrert neste gang også.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:53   #6
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: MP3 spiller i bilen

Ja, bilen var akkurat kommet og han har vært på ferie, så han hadde ikke fått satt seg skikkelig inni det. Gleder meg til å se. Hadde vært konge å kunne koble til iPoden å slippe å ta med x-antall cder hele tiden.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 09:39   #7
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: MP3 spiller i bilen

Der var iallefall USB inne i hanskerommet Så da får jeg teste senere i dag om jeg får lyd på anlegget ved tilkobling av iPod.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 09:42   #8
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: MP3 spiller i bilen

Ikke at jeg har noe peil på slikt, men vi har en ny Ford Fiesta og der har mannen en ledning fra hanskerommet til ipoden iallefall. Og da hører han på ipoden på bilens anlegg.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 09:48   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MP3 spiller i bilen

Det varierer litt fra bil til bil, vil jeg tro. På den ene bilen vår har vi en minijack-inngang rett i spilleren, da kobler vi MP3-spilleren til den. I den nyeste bilen vår kobler vi iPod til via usb-kabel, og kan da styre spilleren fra anlegget i bilen, altså ved hjelp av skjermen til anlegget.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 14:12   #10
Torstein
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 10
Torstein har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: MP3 spiller i bilen

Med USB + SD-kort har du ett par muligheter avhengig litt av hva spilleren klarer å navigere på.


SD-kort = minnekort som fungerer som en nymotens diskett bare med mange mange ganger lagrinskapasitet. Fra 2000 disketter og oppover.
Du tar ganske enkelt musikken du har på datamaskinen din og kopierer over de du vil ha og så setter du kortet i spilleren og velger SD og du navigerer musikken som en diiiiiiiger cd.
Har du ikke et SD kort ( vanlig å ha i kamera feks) legg merke til at det finnes ulike størrelser som heter ( micro-SD ) som er for lite og vil ikke passe.

USB
Du kan muligens koble til en vanlig ipod her. Du bare bruker samme kabelen som hjemme mellom spilleren og iPod. Er du heldig kan du navigere iPoden med knappene på spilleren så du kan feks ha iPod liggende i hanskerommet eller ute av syne. Noen spillere kan bare få lyden slik at du må styre alt på ipoden ( neste sang, volum osv)

Har du ikke USB, men feks en minnepenn, kan du bruke denne på samme måte som et SD kort.

Det er uansett utrolig praktisk å ha 2000 sanger på en iPod, SD-kort eller en usb pinne fremfor 200 cd plater i bilen

Jeg bruker bare å putte musikk jeg liker på et SD kort og så setter jeg spilleren min på Random så får jeg vilkårlige sanger hele turen hjem

Torstein er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 11:30   #11
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: MP3 spiller i bilen

Takk for utfyllende svar!
Det var helt genialt. FIkk dirigert iPoden med tastene på rattet, men jeg fikk av en eller annen grunn ikke lyd?? Har ikke fått skilt enda så vi har ikke fått testa den så mye, men jeg gleeeeder meg

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no