Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-22, 13:10   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Jeg driver nå og myser på "hva slags bil(er) vi skal ha etter hvert. Det tar nok tid, for vi vet ikke helt hva behovet blir fremover. Bare to unger hjemme og sånn. Merker allerede etter to dager med eldste borte, at behovet for to biler ble trigget av at han fikk lappen.

Uansett, jeg syns det er irriterende å gå fra forhandler til forhandler. Vanskelig å få et helhetbilde. Så jeg kunne tenke meg å se på biler hos en forhandler som fører mange merker.

Jeg ser det ligger en i Tønsberg, men det er litt langt unna.

Google hjelper meg ikke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 13:12   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En "generell" enbilforhandler, nær Oslo?

Bertel O. Steen har Kia, Mercedes-Benz, smart®, DS Automobiles, Citroën, Peugeot og Opel.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 13:14   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En "generell" enbilforhandler, nær Oslo?

Ja, men jeg vil ha en som har alle.

Ikke minst, en som har Teslaer inne OG andre biler, for det er så vilt ulik verdensoppfattelse der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 13:20   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En "generell" enbilforhandler, nær Oslo?

Ingen har alle.

Jeg synes også at det er usigelig kjedelig å se på bil, så vi bestemmer oss "altfor fort".

Eller; sist gang fikk vi så dårlig kjemi med selger at vi endte opp med å kjøpe samme merke av bil, men fra en annen forhandler.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 13:23   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En "generell" enbilforhandler, nær Oslo?

Den i Tønsberg har et ganske bredt utvalg, da.
https://exelbil.no/biler.html

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 13:25   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En "generell" enbilforhandler, nær Oslo?

Ingenting er mere kjedelig enn å kjøpe bil, og lørdager hos sånne forhandler er langtekkelige. Man venter og venter mens kundene før deg får god service. Og sånn rekker man ikke mere enn 1-2 forhandlere, men har brukt timevis av sårt tiltrengt fridag.

V har derfor kjøpt bil flere ganger etter kun et besøk hos en forhandler dersom bilen var grei nok til vårt bruk. Er man bilinteressert passer nok ikke denne metoden særlig godt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 13:30   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En "generell" enbilforhandler, nær Oslo?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Er man bilinteressert passer nok ikke denne metoden særlig godt.

Nå har jeg kjent Polyanna på nett i ganske mange år. Slett ikke bilinteressert, men gift med en sunnmøring. Det gjør det ikke like enkelt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 13:34   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Vi er to sunnmøringer, og pleier egentlig bare besøke et sted.

Ikke veldig bilinterresert, men har funne ut hvilken bil vi vil ha på nett, så drar vi til relevant forhandler og sier hva vi vil prøve, prøver, og kjøper.

Gjort to ganger. Mannen fant ut hva han ville ha, og jeg bare "ok". Første gang var det meg som prøvekjørte, for han hadde ikke lappen. et var en festlig runde, selgeren forholdt seg utelukkende til ham, men så når det skulle prøves så var det meg, med en stor mage, kjøpte bil et par mnd før jeg fødte eldstemann, som skulle kjøre, gitt
Andre gangen troppavi opp hele familien, inl to unger, menigjen visste vi hva vi ville prøve, og kjøpte.

Funker ikke derosm man trenger å se og prøve og vurdere bilene da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 13:48   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Mannen min vil aldri ha forandringer av NOE slag, og i hvert fall ikke forandringer som koster noe.

Så det er jeg som bestemmer om vi skal ha ny bil, når, hva slags, og så starter overtalelsen.


Akkurat nå er jeg litt på at vi kjører den gamle traktoren til den dauer (S-maxen), og oppgraderer lillebilen til en litt større, med hurtiglading, sånn at den i praksis blir nummer 1 bil til alt annet enn ferie.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 13:49   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Janei, det var avsporing. Ble inspirert, sorry.


Sist redigert av -ea- : 30-01-22 kl 23:47.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 14:40   #11
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Har aldri kjøpt bil, men synes det er gøy å følge med på finn. Har inntrykk av at Mobile forhandler en del forskjellige merker, i hvert fall når det gjelder bruktbiler. De har butikk flere steder, bl.a på Ensjø.
https://mobile.no/

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 15:07   #12
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Vi netthandlet Tesla, vi… Så slapp vi å oppsøke forhandlere.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 15:19   #13
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Jeg ville startet med elbiltestene, valgt meg ut noen kandidater og oppsøkt de som har modellene jeg er interessert i.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 15:21   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Jeg vil ikke det!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 15:30   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

På Kjellstad i Drammen har de endel ved siden av hverandre. Men ikke alle, og ikke Tesla. Teslabutikken vi var i var det uansett ca null poeng i, kunne handlet på nett. De hadde ca 14000 kunder og bare modell y utstilt. Polestar tar med bilen hjem til deg. Det likte jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 15:43   #16
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vil ikke det!!

Du ber alle bilforhandlerne kjøre elbilene hjem på tunet til deg, så velger du hvilke du vil prøvekjøre…

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 15:44   #17
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Begynn med å snevre ned utvalget i Elbilvelgeren til Elbilforeningen, så kan du forhåpentligvis avskrive en del.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 15:58   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Har du noen i nær omgangskrets som du kan prøvekjøre bilene til?

Ellers fant jeg ut etter et kjapt googlesøk at Ensjø Car Center (som selvfølgelig ligger på Lørenskog) både har Tesla og ID4 inne. Så det kan hende de har flere elbiler på lur.

Mitt triks er å finne ut hvilke biler du kan tenke deg og bestille time til prøvekjøring. Det var sånn jeg fikk oss en ID4. Da hadde vi testet en Volvo XC40 først. Den likte ingen av oss. Og mannen min hadde kjørt e-tron en del ganger og ikke blitt overbevist. Siden vi syns det er pes å faktisk bytte bil, så ender vi alltid opp med det første som begge to liker. (Selv om jeg hadde noen flere biler på listen over de jeg tenkte vi kunne prøve.)


Sist redigert av Gaia : 27-01-22 kl 16:28.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 16:17   #19
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Du kan prøvekjøre min når du vil; jeg er en veldig fleksibel forhandlersssistent.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-22, 17:03   #20
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En "generell" elbilforhandler, nær Oslo?

Vi har leaf, og jeg elsker den litt. Kjører over 200 km uten lading. Bose lydanlegg. 50kW lading.Vi har 40 kWh-eren, finnes større.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no