Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-19, 11:29   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Jepp, jeg trenger ei pensjonisttralle.



Da vi leide hus i Brooklyn hadde vi en sånn her sammenleggbar sak som var utrolig praktisk:




Og jeg liker spesielt godt at artikkelen som bildet følger tar opp akkurat temaet jeg debatterer i mitt indre. Les den, det er verdt det.



Sitat:

I walked over to Trader Joe’s to count the granny carts and to see who was doing the pushing. I was thrilled when I found fashionable 23-year-old twin sisters lingering in the meat aisle with a small blue version. One, Jessica Ragolia, called it her “nonna cart” and said it had been a birthday gift from her roommate. She was so excited when she got it, “she actually screamed,” her sister, Jaclyn, said.
“Once you have it,” Jaclyn added, “it’s like, “How did I ever live without it?’ ” The twins, who work as stylists, were on their fortnightly shopping trip, which included buying sausage, bread, produce and flowers and going on a beer run.


Jeg vil ha noe med fleksibel plass, gode hjul, og som det er mulig å dra opp til tredje etasje på en effektiv måte. Sett en?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 11:37   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Mamma (79) har en sånn som jeg linker til under her. Den har fine stor hjul, så den er latt å humpe opp trapp. Og den ser jo helt fin ut, da. Du kan jo sette på noen stickers som gjør den litt ung og kul.

https://www.miinto.no/p-4920721-dark...content=477705

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 11:37   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Da vi var i Barcelona tidligere i år, så vi mange slike. Der var det veldig vanlig. Det var til og med egne parkeringer for dem inne i butikkene.

:ikke hjelpsom i det hele tatt:

.. men kanskje noen spanske nettsider har stort utvalg?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 11:43   #4
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Og så er det viktig at man gir den et kallenavn, jeg foreslår Nelly.

:veldighjelpsom:

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 11:44   #5
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Mamma (79) har en sånn som jeg linker til under her. Den har fine stor hjul, så den er latt å humpe opp trapp. Og den ser jo helt fin ut, da. Du kan jo sette på noen stickers som gjør den litt ung og kul.

https://www.miinto.no/p-4920721-dark...content=477705

Oh my god! Dette er den nye Easywalkeren!

Ser for meg et stort nytt diskusjonstema.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 11:55   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Jeg fikk meg sånn etter at min sønn flyttet ut av barnevognen. Da hadde jeg vent meg til å slippe å dra på tunge poser og få laaaange armer i og med at jeg hadde blitt vant til å kunne legge ting i kurven under vognen. Dette er nå 13-14 år siden og jeg eeeelsker trillebagen min. I Tyskland kaller de dem for "Kartoffelmerzedes" eller "Hackenporche" og de brukes mye, særlig når man går på markedet og kjøper inn, men også i butikken. Min tar 30 kilo varer og har akkurat plass til en Norgespakke (og en kasse vin ) Perfekt rett og slett. Merker at folk ser litt mer rart på meg når jeg triller rundt med den i Oslo, men det blåser jeg i.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 12:00   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Jeg ser fler og fler yngre med sånne i Oslo, så det kommer seg.

Hvilken type er potetmercedesen din, Liefje?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 12:05   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Potetmercedes.

Mamma har en lignende den Pøblis linker til, og får med seg det utrolige i den. Hun kjører ikke bil, så den er gull verdt for å få med seg litt tyngre ting.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 12:16   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ser fler og fler yngre med sånne i Oslo, så det kommer seg.

Hvilken type er potetmercedesen din, Liefje?

En ganske kjedelig svart en. Ligner litt på den øverst til venstre her. https://mütterchenundväterchen.de/blog/einkaufstrolleys

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 12:17   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

det viktigste er at hjulene er store nok, da er den enkel å få over hindringer som fortauskanter og ujevnt underlag - og som sagt - lett å humpe opp trapper.

Nå fikk jeg lyst på en slik selv - selv om jeg stort sett alltid kjører til butikken.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 12:19   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Finnes noen som er spesielt beregnet til å dra opp trapper: https://www.andersen-shopper.de/en/p...scala-shopper/

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 12:25   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Ja, enten må den ha så store hjul at det er lett å dra den opp, eller en slags sånn trehjulsordning.

Vi har en trillebag allerede, kjøpt en av de altmuligsjappene på Grønland, men den er ganske høy og trang, og har revnet litt. Egentlig syns jeg en sånn sammenleggbar metallsak hadde vært gull.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 13:06   #13
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Jeg tyner vognperioden til det ytterste for å slippe å bære handleposer, for det hater jeg. Så jeg henger her for tips! Planen har hele tiden vært å gå direkte fra barnevogn til trillebag. #gammelmor

Nå for tiden går jeg ofte til butikken med tom vogn bare for å ha noe å kjøre varene hjem i, så det er på tide å skaffe en. Jeg ønsker en som er ensfarget (svart eller knallfarge), romslig og med ganske store hjul.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 13:30   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Enklere Liv, rommer 40 liter og tåler 60 kg.
https://www.enklereliv.no/royal-shop...hoC6QcQAvD_BwE

Jeg har ønsket meg en slik de ti siste årene, etter en ferie på Mallorca hvor vi handlet på Mercadonas. Imponerende med rack med lås til kartoffelmercedeser, og kvinner som handlet og fylte de til randen.
Og så praktisk det hadde vært for oss i syden, når vi handler mat og drikke til fire og er uten bil. Barna ønsker ofte vannmeloner.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 14:10   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Ja, jeg husker når vi sluttet med vogn og jeg måtte BÆRE alt. Herregud, så tungt det var.

Jeg så på den fra enklere liv. Den er jo ganske mye dyrere enn andre varianter, men den tar mange flere kilo, også likte jeg den ekstrahylla til å sette brus (øl)-kasser på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 14:26   #16
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Enklere Liv, rommer 40 liter og tåler 60 kg.
https://www.enklereliv.no/royal-shop...hoC6QcQAvD_BwE

Den var flott! Ganske dyr, men jeg bør vel få såpass for den gamle, velbrukte Bugabooen, at jeg går i null.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 14:29   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Den var flott! Ganske dyr, men jeg bør vel få såpass for den gamle, velbrukte Bugabooen, at jeg går i null.





Jeg må innom en enklere liv og se på den, tror jeg. Jeg syns den var litt kjedelig, men kan selvsagt sy på masse stoffmerker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 14:31   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Har supersans for slike!

Hegdehaugen Jernvare ser ut til å ha tatt inn litt mer enn standardvarianten i hvert fall. Noen var rimelig dyre da...

Denne var jo veldig brukbar til så mangt! Så de hadde flere typer også i merket Andersen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 14:32   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Og nå så jeg at du snakket om Enklere Liv også hadde en i Andersen Men Bagbrokers har litt flere design kanskje, hvis det har noe å si.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 14:36   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eldreportalen: verdens beste trillbare handlebag

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Og nå så jeg at du snakket om Enklere Liv også hadde en i Andersen Men Bagbrokers har litt flere design kanskje, hvis det har noe å si.

I Andersen?

De i Hegedehaugsveien var jo superfine! Samme merke som enklere liv, men den ene går jo an å henge på sykkel også. Jeg tror jeg må ønske meg en sånn til jul.


Edit: nå skjønte jeg hva du mente med Andersen! Enklere liv tror jeg er Royal Shopper.
Edit igjen: Andersen er Royal Shopper?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no