Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Maxicosi-experter?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-12, 21:29   #1
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Maxicosi-experter?

Har fått et maxicosi cabrio sete av en venninne, det er kjøpt i 2008. Men nå ser jeg det at det er ikke den metall stangen under setet som jeg har sett at de nyeste setene har. Betyr dette da at dette setet ikke kan brukes med base? Og er det ikke et cabrio? Kanskje venninnen min er blitt lurt og at det egntlig er eldre enn 2008 modell? For man hadde vel baser til disse setene i 2008? Håper noen vet, for jeg har ikke hatt maxicosi før så er litt grønn

Setet ser sånn ut:

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 21:31   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxicosi experter??

Det er nok et cabrio, men ikke det som heter noe med fix. Man hadde 2 varianter, ett med base og ett uten. Forskjellen var vel omtrent bare stangen / festeanordningen.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 21:36   #3
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maxicosi experter??

Okei, så den gangen solgte de to varianter av samme sete?? Tungvint a gitt.... Men da er jo dette ubrukelig for meg, jeg må ha base

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 21:40   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Mener det, ja.
Cabrio og Cabriofix. Jeg har eid et gammelt sete som ikke var kompatibelt med basen vår.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 21:40   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Ja, de solgte setet både med og uten base i 2008. Til eldste (2005) hadde vi maxi cosi cabrio uten base, solgte det senere. Til yngste kjøpte vi maxi cosi cabriofix (altså med base). Han er 2008 barn.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 22-01-12 kl 21:54.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 21:51   #6
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Maxicosi experter?

I 2006 da vi kjøpte vårt fantes ikke lenger maxicosi uten denne metallstangen under. Setet het cabriofix. Cabrio kom i 2004.

Om jeg ikke tar feil så skal det være en liten merkelapp på setet, kan være under trekket. Der skal produksjonsdato stå.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 21:56   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Cabrio er uten base ja. Det andre du bør tenke på er når setet er produsert, du balanserer hårfint mhp brukstid med et sete fra 2008.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:10   #8
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Cabrio er uten base ja. Det andre du bør tenke på er når setet er produsert, du balanserer hårfint mhp brukstid med et sete fra 2008.

Hvor lang er brukstiden?

Finner ingen lapp jeg snuppa...

Men samme det, får jo ikke brukt dette setet uansett så da får jeg vilja mi og kan kjøpe nytt med god samvittighet. Følte liksom jeg måtte ta det imot når jeg fikk det, det er nesten ikke brukt og ser helt strøkent ut. Men spiller jo ingen rolle det hvis det er for gammelt. Bør vel kanskje klippe selene på det og kaste det da? Hvis ikke venninna mi vil ha det igjen da...

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:10   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Cabriofix m/ base kom i salg fra november 2005, jeg fikk bestilt ett fra Nederland.
(Anyone: John fra Marjon/bebiezaak.nl? )
Cabrioen var i salg leeeng etter dette. Mener bestemt at min venninne kjøpte en i 2008, ja. Den var jo bittelitte granne lettere, for de som ikke skulle ha base anyway.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:13   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Jeg ville beholdt det og brukt det, man vet aldri om man trenger et nød-sete. Jeje, plasten endrer seg og hva_har_du, men å ha det som et besteforeldresete eller noe? Glatt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:16   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Det skal ikke være eldre enn 5 år når det tas ibruk. Det er mao innenfor det som er greit gitt at det var nytt da det ble tatt i bruk av forrige eier, men på grensa. Jeg hadde syntes det var greit å bruke hvis det er tatt godt vare på og ser strøkent ut. Jeg forkastet akkurat et like gammelt sete, men det var ikke helt strøkent, så da falt tvilen ned på den andre siden for å si det sånn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:26   #12
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Dette er helt strøkent og jeg vet at det er behandlet pent, ellers hadde jeg ikke vurdert det engang

Men takk for svar dere

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:34   #13
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Selv om det var i salg flere steder er jeg nesten sikker på at de ikke ble produsert nye etter det. Mulig de solgte ut de som var igjen etter produksjonen...?

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:53   #14
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Men hvorfor kan du ikke bruke det uten base? Det skjønte jeg ikke, det skal jo festes i selene til bilen.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:55   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Kanskje det er viktig for henne å ha base? Jeg hadde aldri orket å ha et sete uten base, det går fint den første stunden, men etterhvert blir det knotete å få en litt større baby opp og ned i setet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:58   #16
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Skal ha base fordi vi hadde base sist og det var så utrolig kjekt å bare klikke setet ut og inn av bilen, virkelig en "må ha ting" for oss. Samt at jeg ville ha isofix feste, ikke belte.

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:00   #17
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Tror vi må få 2ne til å lete frem produksjonsdato her.

Lett over alt på setet, finner ikke noe som ser ut som dato merking. Fant bare en lapp med noe orange på og masse tall, men det ser ikke ut som noen produksjons dato... Så sorry

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:55   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Da jeg skulle kjøpe sete til plutten, det var på slutten av 2008, var i hvertfall cabrio og cabriofix i salg om hverandre. Og det var ingen som snakket om at cabrio var gått ut av produksjon.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 00:06   #19
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Maxicosi experter?

Mulig jeg er helt på bærtur.... Er så fryktelig lenge siden nå

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 00:14   #20
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Maxicosi experter??

Det er nok eldre en 08 vil jeg tro . Vi kjøpte vårt i 05 og naboen som handlet i 06 hadde stang under . Såvidt jeg husker ble cabrion med stang sluppet for salg høsten 05 . Årstallet er støpt i plastikken . Se om du finner tre runde sirkler i sete .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no