Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Dagens Sharan-Quiz

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-11, 22:42   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagens Sharan-Quiz

FP begynner å nærme seg Norges beste forum for eiere av gamle Sharan-er ...


Spørsmål 1:
La oss si at det nyfixede airconditionanlegget på 2001-modellen har begynt å fuske. I stedet for at det kommer masse iskald luft ut, så kommer det ikke noe luft! Det pipler litt kald luft ut, og hvis viften settes ned til nesten null, så kommer det litt luft ut, men på max: nada. Det spiller ingen rolle om A/Cen er på eller ikke. Feilen skyldes motstanden og er lett som en plett og drit billig og fikse. Fleip eller Fakta?

Spørsmål 2:
Samme bil som i 1. Bare at etter en incident der svidd gummilukt spredde seg i hele kupeen, så har kupe-lyset inni bilen sluttet å fungere. Alle sikringer ser ut til å være intakt. Dette skyldes kanskje et ledningsbrudd, men hvor? Det gis 10cm slingringsmonn.

Flotte premier! 1. premie: Eau De Sharan, 20 ml med den herligste parfyme av regnvann fra baklykten blandet med den liflige wet-dead-dog duften fra kupeen.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 22:46   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz

Jeg tror jeg kan styre meg for den premien.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 22:58   #3
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz

1. Vi har fylt på med freon (?)-gass når airconditionen fusker. Billigere enn å reparere driten, som vi har gjort noen ganger.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 00:03   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz

Neppe freon, det har vært forbudt i Norge siden 1996. R134a, more likely.

1. Sannsynligvis fakta. Motstandspakken ligger bak hanskerommet til venstre og er på størrelse med en sigarettpakke. Har du manuelt klima trenger du delenummer 7M0 959 263 g (25 € i Tyskland), har du Klimatronic trenger du 1J0907 521 (vel dobbelt så dyrt).

Det er den røde dingsen på bildet:

http://www.sgaf.de/sites/sgaf.de/fil...1220100232.jpg

Dog kan det være sikring nummer 19, og hvis det er den er det nesten sikkert kortslutning i de oppvarmede spylerdysene til frontlyktene (dersom du har det). De kan evt bare kobles av (kontakter bak støtfangeren). Det kan også være viftereleet, men da burde det ikke ha kommet noe luft uansett stilling på vifta.


2. Kortslutning i kabelstamme i en av dørene. Trekk av gummihylsen og let etter sammensmeltede ledninger. Sjekk spesielt førerdøren, og følg kabelstammen fra døra og så langt opp under dashbordet som mulig.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 29-06-11 kl 00:24.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 23:46   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz


I følge Møllern var det hårføneren (viftemotoren) som var gone. 3000 daler senere, og litt mekking fra mannen, var det 100% Operation Ice Storm i bilen igjen.

(Det startet altså med at jeg skulle ha full breeze i bilen, i stedet fikk vi svidd lukt og ikkeno action. I håfønerens siste dager var det on-and-off vind fra dysene, og det var høyest sannsynlighet for vind på de laveste hastighetene. Det kunne også hjelpe å slå av og på motoren. Tilslutt var den helt dau. Dog var det aldri noe problem med kjølingen, det piplet iskald luft ut.)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 12:59   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz

Viftemotoren, altså? Ikke vanlig.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:27   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz

Jeg trodd det var det samme som Mauser på nr 1.

Ikke at jeg har peiling på biler altså, men jeg har hatt akkurat samme problem på min Skolda Fabia. Kun flau bris i kupeen uansett hva vifta stod på, men unntak av full guffe. Den funka.
Det var motstanden som var problemet på min.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 14:25   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz

Jeg ler og ler, og er sjeleglad for at jeg lot eksen overta Sharanen ved skilsmissen. Jeg vet at han har hatt brann i sin Sharan to ganger (ufarlig altså, derfor kan vi le av det), pøs gjerne på med flere skremselshistorier om bilen jeg aldri skal anskaffe meg.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 22:16   #9
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz

Pfft. Audi A6, der snakker vi dyr skrothaug. Eller Voyager, eller C8, eller ...

Sharan er en kongebil med noen få, irriterende gjengangerfeil, som stort sett er lett og billig å fikse når man bare vet om dem.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 07:17   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz

Kaprifol: deilig, pent brukt Sharan kommer snart for salg!

Når det er sagt: den fungerer glimrende når den fungerer. Og jeg syns den er bedre å kjøre enn en XC60. Den er ikke så veldig mye mer syk enn det den gamle BMW var.

Anyhows, ny Sharan er bestilt, og hadde de ikke vært så populære hadde vi hatt den for lenge siden. Den skal komme en gang i august!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 01:40   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

I min korte karriære som Touraneier vant jeg hele to ganger den flotte premien "Liflig lyd av bølgeskvulp fra bakluka", så jeg tror jeg lar være å svare på quizen din i frykt for å vinne.

Det var en konstruksjonsfeil i henhold til drenering der. På min ble bakluka bytta. Forskjellen er da ganske tydelig ved at det kom noen hull nederst på den nye luka.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 02:15   #12
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz

Jeg skjønner at vi har vært ganske heldige med vår 2001 Alhambra (det er vel samme bilen som Sharan?) Automatgirkasse var skiftet da vi kjøpte i 2008, ellers har vi stort sett hatt "normalt vedlikehold". Mangler en tennsats til en pære og verksted har varslet at eksosanlegget må skiftes etterhvert, men det er vel ikke unormalt når den har gått 150.000?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 08:52   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens Sharan-Quiz

Som mauser sier: de fleste av feilene er jo kjente, og i 2008 var kanskje de fleste utbedret av deres bils forhenværende eiere. Så ikke i vårt tilfelle.

Det at viften gikk kan jo helt fint ha sammenheng med at aircon ble byttet og fixet i 2009 av en som ikke hadde peil, slik at alt måtte byttes på nytt i 2010.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no