Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Noen her med VW Passat?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-09, 01:11   #21
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Audi A6 får man ikke tre barneseter inn i baksetet på. Sidesetene er bøtteformede og midtsetet smalere, slik at det ikke blir nok plass på hvert.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 07:36   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Både VW og Audi hadde noen leie barnesykdommer i enkelte generasjoner. Forstilling og elektronikk som stikkord. 2000 modell og eldre skal man ligge unna hvis man ikke vil ha det gøy med en regning på forstillingsarbeid etter hver EU kontroll.

Jeg har kjørt en Audi A4 2001 i mange år uten nevneverdige problemer, med unntak av at det røk en sensor en gang. Men det var visst en vanlig feil på de viste det seg. Og passat er jo en bil som har hentet mye fra denne, så det kan hende man kommer ut for samme feil der. Det var dog ikke dyrt eller vanskelig å fikse - hu mor greide det.

De nyere passatene er ganske bra, med unntak av krangel i automat-girkassene. De har gjerne røket på rundt 60.000 km - sånn ca rett etter at garantien går ut. Ellers vet jeg ikke om at de har noen standard barnesykdommer.

Nå har de jo fjernet seg en del fra Audi A4 etterhvert, men det er jo fremdeles mye likt. Og den nest siste generasjonen Aui A4 scorer toppen på feilstatistikkene i alle de testene jeg har lest. Det er rett og slett ikke feil på dem.
(Hvis det ikke lyser av hele innlegget så langt, så har jeg en ny A4 diesel nå og er meget fornøyd, men det er aldri i livet plass til tre barneseter baki, så for en gangs skyld kan jeg ikke anbefale den.)

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 08:59   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Vi har en 2000-modell VW Passat. Den er romslig, god bagasjeplass, og god plass i baksetet.
Derimot har det vært en del trøbbel med den, rent teknisk. Blant annet levde sentrallåsen sitt eget liv en stund. Etter vi kjøpte den (selvsagt) har vi hørt at dette er et vanlig problem med Passat, og også andre VW-biler.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 09:06   #24
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Vi tenker å spandere på oss 2007 eller 2008-modeller, så det er sagt. Mannen vil ikke ha SUV, og jeg vil ha noe som er forenelig med dysparkeringen min.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 09:29   #25
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Audi A6 får man ikke tre barneseter inn i baksetet på. Sidesetene er bøtteformede og midtsetet smalere, slik at det ikke blir nok plass på hvert.

Joda, jeg kjører A6 med Mini, Snupp og nabojente. Dvs. To fremovervendte og Mini i Maxi Cosi. Maxi Cosien er den som tar minst plass, men jeg skulle ønske jeg hadde en base til den, for det er litt hassel å feste setebeltene når jeg skal feste tre belter. (Både Mini og nabojenta sitter i beltestol.)

Men hvis jeg skulle valgt bil kun med kriteriet at det skulle være greit med plass i baksetet til tre barn så hadde jeg nok gått for en Volvo V70.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 11:28   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har en 2000-modell VW Passat. Den er romslig, god bagasjeplass, og god plass i baksetet.
Derimot har det vært en del trøbbel med den, rent teknisk. Blant annet levde sentrallåsen sitt eget liv en stund. Etter vi kjøpte den (selvsagt) har vi hørt at dette er et vanlig problem med Passat, og også andre VW-biler.

Dette var vel et av problemene som var med Passat i perioden 96 til 01 ja. Sammen med vinduer som kunne finne på å åpne seg.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 11:37   #27
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Vi hadde vw passat stasjonsvogn 07 modell som mannens forrige bil . Og den hadde god plass til to barneseter . I nødsfall klarte jeg å få plass i mellom dem . Vi var godt fornøyd det året vi hadde den .Vi byttet fordi mannen fikk ny jobb .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 11:49   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

De nyere passatene er ganske bra, med unntak av krangel i automat-girkassene. De har gjerne røket på rundt 60.000 km - sånn ca rett etter at garantien går ut. Ellers vet jeg ikke om at de har noen standard barnesykdommer.

Har ikke hørt om spesielle problemer med DSG-kassene så langt egentlig, i hvert fall ikke i noe større omfang på en slik kilometer. Med det sagt vil jo dette gjerne være reklamasjonssaker uavhengig av garanti. Nå vil vel de fleste bilforsikringene i dag også gi forsikring av drivverk (motor og girkasse) fram til temmelig høy antall kilometer.

Ellers er det jo en oppdatert DSG-girkasse som benyttes i dag, der forskjellene egentlig er ganske store, men muligens denne så langt benyttes kun benyttes på bensinmodellene.

Sitat:

Nå har de jo fjernet seg en del fra Audi A4 etterhvert, men det er jo fremdeles mye likt. Og den nest siste generasjonen Aui A4 scorer toppen på feilstatistikkene i alle de testene jeg har lest. Det er rett og slett ikke feil på dem.
(Hvis det ikke lyser av hele innlegget så langt, så har jeg en ny A4 diesel nå og er meget fornøyd, men det er aldri i livet plass til tre barneseter baki, så for en gangs skyld kan jeg ikke anbefale den.)

Ja, i de feilstatistikkene der man har tatt hensyn til kilometerstand har A4 fra 2001 og nyere gjort det meget bra. I henhold til Dekra-statistikken, som trolig er den største i europa, har også Passat gjort det bra.

Problemet for en del av statistikkene har vært at det ikke blir tatt hensyn til kilometer, og ser man på Svensk Bilprovning har f.eks. A4 og Passat, spesielt i dieselversjoner, en _snitt_ på rundt det dobbelt av alle bilene i sitt segment i snitt. F.eks. kan en Honda Accord ha et snitt på f.eks. 45 000 etter tre år, men snittet for A4 kan være 90 000. Det sier seg selv at da begynner man rett og slett å få en del slitasjeelementer inn i bildet som andre biler kan få senere, men som gjerne er ting som skal løses på neste service. Med det sagt, så forteller ikke disse statistikkene så mye om alvorlige feil som må rettes med en gang og som aldri finner på å ha på en bil man leverer inn til EU-kontroll.

Et element i denne sammenheng også er hvorvidt man skal kjøpe diesel eller bensin. I hvert fall om jeg skulle kjøpt helt ny Passat i dag ville jeg kanskje vurdert noen av de nye bensinmodellene som har kommet, der man har temmelig høy motorytelse kombinert med ganske lavt forbruk. I hvert fall om man ikke kjører så veldig langt per år kan de være ekstra aktuell.

Annen ting nå er at kjøper man helt ny Passat får man også en del nyere, mer moderne, mer effektive og mer stillegående dieselmotorer enn man hadde for 2007-modellene. Disse skiftene kom vel muligens på noen 2008-modeller, men tror de først kom på høsten og ble beregnet som 2009-modeller.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 12:04   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Angående det med de nye dieselmotorene, så er vel det de som da har det nye elektroniske innsprøytningssystemet med svært høyt trykk? Det er jo knallfint i teorien, men jeg er litt spent på å se om de holder mål år etter år.

Den gamle pumpedysedieselenpatenten på bilen min er ihvertfall gjennomprøvd siden krigen omtrent - det skal den ha.

Men jeg er glad for å kjøre diesel etter å alltid ha hatt benisnmotorer. Jeg liker draget på lavt turtall og jeg liker forbruket.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 12:35   #30
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Annen ting nå er at kjøper man helt ny Passat får man også en del nyere, mer moderne, mer effektive og mer stillegående dieselmotorer enn man hadde for 2007-modellene. Disse skiftene kom vel muligens på noen 2008-modeller, men tror de først kom på høsten og ble beregnet som 2009-modeller.

Ah, takk. Nå har vi gjort bakgrunnstudiet på CR-motorene, og det er ingen brukte tilsalgs. Men mannen skal ha denne, ja ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 14:14   #31
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Ah, takk. Nå har vi gjort bakgrunnstudiet på CR-motorene, og det er ingen brukte tilsalgs. Men mannen skal ha denne, ja ...

Annet element er muligens om det har vært en stille oppgradering av 4WD-systemet. På Passat CC blir det nå benyttet Haldex4, samme på nye Golf 6 og Skoda Octavia. Har sett litt snakk om at VW i det stille oppgraderte på Passat fra Haldex2 til Haldex4, slik som de i det stille gjorde det på Octavia. Dette er jo evt. noe man kan spørre en forhandler om eller høre med VW sentralt via websidene... Men altså.. det kan være en del nyere Passat'er, fra sommer 08 og senere, som altså også kan ha et litt mer moderne 4WD-system...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 11:25   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Sammen med vinduer som kunne finne på å åpne seg.

Øh. Ja. Men det var jo bare sjarmerende. "Åh, stakkars Polly er litt varm!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 11:55   #33
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Øh. Ja. Men det var jo bare sjarmerende. "Åh, stakkars Polly er litt varm!"

HAdde tidligere ne kollega som opplevde at deres A4 hadde åpnet seg en helg de var på hytta. Det var ikke bare at man måtte måke fram selve bilen for å komme seg hjem, men også måke ut av bilen...
Men disse problemene ble vel rettet på biler som hadde service hos merkeforhandlere etter hvert.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 12:00   #34
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

mrc: du kommer til å koste oss dyrt ... Sikker på du ikke er Passat-selger?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 12:02   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

HAdde tidligere ne kollega som opplevde at deres A4 hadde åpnet seg en helg de var på hytta. Det var ikke bare at man måtte måke fram selve bilen for å komme seg hjem, men også måke ut av bilen...
Men disse problemene ble vel rettet på biler som hadde service hos merkeforhandlere etter hvert.

Polly het Passat til etternavn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 12:02   #36
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

HAdde tidligere ne kollega som opplevde at deres A4 hadde åpnet seg en helg de var på hytta. Det var ikke bare at man måtte måke fram selve bilen for å komme seg hjem, men også måke ut av bilen...
Men disse problemene ble vel rettet på biler som hadde service hos merkeforhandlere etter hvert.

Det er første gangen jeg har hørt om den feilen på A4? Det er en kjent A6 feil fra 2000 modellene det der. (Mener det er 2000 modellene sånn ca, men ta årsmodellen med en klype salt)).

Men det er jo en sjikkeli flau feil på en bil i den prisklassen da. Selv jeg som er så glad i Audi må jo bare paddeflatt innrømme akkurat det.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 13:24   #37
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen her med VW Passat?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er første gangen jeg har hørt om den feilen på A4? Det er en kjent A6 feil fra 2000 modellene det der. (Mener det er 2000 modellene sånn ca, men ta årsmodellen med en klype salt)).

Men det er jo en sjikkeli flau feil på en bil i den prisklassen da. Selv jeg som er så glad i Audi må jo bare paddeflatt innrømme akkurat det.

Det var et problem både på Passat og A4 ja. Problemet var gjerne på tidlige modeller, så i år 2000 skulle det vel normalt ha blitt fikset. A4 kom i en oppgradert utgave som 1999-modell. Passat kom videre i 2000 som en oppgradert utgave som 2001-modell, men tror problemet med Passat ble rettet før den tid på dette området. Samme vil jeg egentlig tro for A6.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no