Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Barn og padling

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-20, 17:52   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barn og padling

Jeg har en sønn på 12 år som veldig gjerne vil være med meg ¨å padle. Vi har 2 kajakker på hytte som er veldig stabile. Jeg har padlet i alle år, men er selvlært. Han er middels god til å svømme og kan helt fint tåle å få hodet under vann. (Dette er ikke kajakker man ruller rundt med)

Siden jeg aldri har gått noe padlekurs selv eller har greie på padling for barn, lurer jeg på om det er noe jeg bør tenke på før jeg tar han med meg. Jeg har hatt med en fjrotenåring, og det gikk fint. Men kan er tolvåring padle en kajakk som er beregnet på en voksen?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 21:00   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og padling

Så lenge han når frem til pedalene kan han fint padle voksen kajakk. Jeg og sønnen padler mye sammen, men han har vært aktiv padler OG vi har gått kurs i lag. Det er lurt med kurs selv om man stort sett aldri velter i vanlige sjø kajakker på hobbysjø.
Slepestropp kan være lurt om det er litt strømmer i området. Vi slet med å komme hjem en gang vinden snudde fordi han ikke er like sterk i armene som meg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no