Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når er det "lov" å pynte treet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-07, 14:33   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når er det "lov" å pynte treet?

Synes du?

For å presisere: Når synes du det "passer seg" å pynte juletreet dersom en har lyst selv? Når er det helt latterlig med juletre, og når er det det ikke? (Jeg spør altså ikke om når du pynter treet ditt.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:37   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

At noen vil ha juletre tidlig i desember er helt ok for meg. Da en kollega hadde juletreet pyntet i september var det litt sært - men siden det var styling til et interiørblad fikk det passere

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:37   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Ute med lys fra 1.søndag i advent, evt. 1.desember alt etter som hva som kommer først.

Inne med pynt: fra bittelille julaften.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:39   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Eg las: Når er det lov å "pynte treet"? Etter å ha lest overskrifta slik vart det rett og slett veldig fornøyeleg å lese både hovudinnlegget og svara

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:39   #5
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Jeg syns hele desember er ok

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:40   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.192
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Det er helt latterlig med juletre før desember, i alle fall. Men ellers så synes jeg egentlig det ser rart og ikke helt "passe" ut med juletre før lille julaften; for meg er juletre så veldig knyttet til selve julen og ikke til førjulstiden (og så synes jeg selvsagt det ser rarere ut jo tidligere det er; 5. desember er rarere enn 15., liksom). Vi setter det likevel sikkert opp 21. eller 22., siden vi reiser på juleferie den 23., så da får det heller bare være rart.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:40   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Så du ler deg ikke ihjel når du ser at noen har juletre 3. desember, for eksempel?

Jeg hadde nok ledd dersom jeg så et privat innendørs juletre i november, men jeg ler enda mer i februar. Selv kunne jeg ikke tenke meg å ha juletre etter 2.-3. januar, men jeg ler ikke av de som har det. Jeg vil gjerne pynte treet tidligst mulig, det er adventstiden som er koseligst, men jeg tør ikke helt før rundt 19. desember et sted. Jeg tør ikke helt enda, altså, men jeg har likevel litt lyst å gjøre det neste uke..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:41   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:41   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg las: Når er det lov å "pynte treet"? Etter å ha lest overskrifta slik vart det rett og slett veldig fornøyeleg å lese både hovudinnlegget og svara


Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:43   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.192
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Har du lyst, så er det da bare å gjøre det. For å parafrasere Teofelia i en annen diskusjon: juletre er jo egentlig en så ustyrtelig sær tradisjon at det gjør bare ganske liten forskjell akkurat hvordan og når man pynter det.

(Jeg synes også, tradisjonalist som jeg er, at julepynten kan bli til senest 20. dag jul, det vil si 13. januar. Men da mener jeg jo også at man ikke skal henge den opp før lillejulaften; tre uker med julepynt er rikelig.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:43   #11
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Juletreet skal inn i stuen og pyntes på kvelden lille julaften!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:44   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Jeg har lyst, men er redd naboene skal le.. :lettpåvirkelig-og-uten-ryggrad:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:47   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er helt latterlig med juletre før desember, i alle fall. Men ellers så synes jeg egentlig det ser rart og ikke helt "passe" ut med juletre før lille julaften; for meg er juletre så veldig knyttet til selve julen og ikke til førjulstiden (og så synes jeg selvsagt det ser rarere ut jo tidligere det er; 5. desember er rarere enn 15., liksom). Vi setter det likevel sikkert opp 21. eller 22., siden vi reiser på juleferie den 23., så da får det heller bare være rart.

Absolutt helt enig!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:47   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Jeg er ikke naboen din, men jeg kommer til å le om du pynter det nå.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:48   #15
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Eg kjem til å le neste gong eg ser nokon pynte treet uavhengig av når det er

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:48   #16
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Vi tar det den lillejulaften som regel. Nå er julaften på en mandag, så kanskje vi tar det to dager før. Kaster det ut til nyttår alikvel, så greit å ha det litt før kanskje.

Hva som er lov er opptil en selv, men litt opptil jul syns jeg det er greit å vente.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:50   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Jeg pynter treet midt i desember, for jeg HATER å ha julepynt oppe etter 2. juledag (pleier å la det stå til 1. januar, motvillig). Så for å kunne nyte det lengst mulig vil jeg ikke vente til lille julaften, det blir latterlig få dager å ha tre, stakkars vesla (og stakkars meg). Skal ta opp treet om halvannen uke, ca. Vi gleder oss!!

Hva andre mener driter jeg i, selvsagt. De som pynter treet lille julaften har det som regel stående til januar, det har ikke vi.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:50   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.192
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg kjem til å le neste gong eg ser nokon pynte treet uavhengig av når det er

Mener du pynte treet eller "pynte treet" nå?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:54   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Jeg tror jeg skal "pynte treet" i år, jeg. (Eller er det kanskje det man alltid gjør?)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:56   #20
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mener du pynte treet eller "pynte treet" nå?

Ja!

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no