Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #9

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-21, 10:56   #581
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Enig med Milfrid og Star.

Gina:

Jeg er lei av vond stiv nakke som igjen blir hodepine, og jeg må lese til 2 eksamner om 3 uker...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 17-11-21, 20:18   #582
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Blodprøver som må tas fastende. Jeg bør egentlig ikke slippes løs blant mennesker før jeg har fått frokost….

Oisann. Det der kjenner jeg godt til. Jeg blir mannevond uten frokost. Og aggressiv. Gikk det eh greit med deg? Og omgivelsene?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-11-21, 20:35   #583
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Oisann. Det der kjenner jeg godt til. Jeg blir mannevond uten frokost. Og aggressiv. Gikk det eh greit med deg? Og omgivelsene?

Jeg ser ut som jeg har vært i slagsmål. Måtte stikkes tre ganger. Men jeg greide å ikke ta livet av noen. Hadde mat i bilen som ventet

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 17-11-21, 20:41   #584
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Godt voksen mann på toget i dag morges. Uten mobil eller pc på lydløs, men flust med meldinger som ble varslet av togtute-type-plinging og diverse plingelyder fra pc'en.
Det må være deilig å være mann som har pushet 50 og tenke at det går helt fint å ikke ta hensyn til andre. Nøs to ganger og virket snørrete i tillegg.

Det er litt deilig å kunne være passiv-agressiv da.....

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 17-11-21, 21:24   #585
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jeg er 100% ufør.. og det er faktisk ikke pga autisme. Jeg ville nok klart noe jobb, jeg hadde faktisk planene klare men det er denne epilepsien som gjør at jeg må ha folk rundt meg hele veien..

Om jeg så skulle jobbe så kunne jeg i dag tjent ca 42 000 kr utenom i løpet av året uten avkortning av ufør men det blir det mulig slutt på..

Hypermobile ledd som er vonde..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 17-11-21, 22:51   #586
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Søkefunksjon på FP ikke funker på tlf. Og jeg gidder ikke dra opp pc.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 18-11-21, 05:47   #587
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Søkefunksjon på FP ikke funker på tlf. Og jeg gidder ikke dra opp pc.

Jeg får det til på min iPhone, men bruke sjelden FP tlf. Blir for liten skrift..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 09:15   #588
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jeg våkna med og har fortsatt fyllekulefølelse i kroppen. I tillegg til snørr. Så nå er det sofa, pledd, dorull, kaffe og vann som gjelder. Og jeg som skulle møte kollegaer på jobb-jobb. Nei, jeg rørte ikke alkohol i går. Skal Helten skaffe sånn test?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 15:33   #589
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Søkefunksjon på FP ikke funker på tlf. Og jeg gidder ikke dra opp pc.

Jeg bruker "utvidet søk" fra mobilen, det funker.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 18:29   #590
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Må bruke utvidet søk ja.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 19:21   #591
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Må bruke utvidet søk ja.

Jeg trenger ikke det. Har iPhone og bruker Safari.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 19:34   #592
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jeg har Android. Må bruke utvidet søk på den jeg har nå og den forrige som også var Android. Bruker Chrome og har ikke endret på det heller. Men har heller ikke forsøkt noe annet kom jeg på nå.
Husker ikke når det plutselig ikke funka lenger.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 18-11-21 kl 20:22.
star er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 20:19   #593
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Takk for svar! Det visste jeg ikke. Men nå husker jeg jo ikke hva jeg skulle søke etter.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 18-11-21, 22:31   #594
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Takk for tipset. Fikk det endelig til. Har irritert meg veldig for er mest på nett på telefonen.

Er så lettet og glad, sønnen har kjørt opp i dag og har bestått. Visste det egentlig. Han er så trygg og flink til å kjøre her i Oslo og i bygatene. Stolt mor.
Nå er det snart fagbrev på han også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 22:39   #595
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Gratulerer til sønnen din, Gina, så flott!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 22:43   #596
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Folk som ikke svarer på Finn. Og da tenker jeg ikke første gang, men når man har en samtale.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 23:03   #597
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Folk som ikke svarer på Finn. Og da tenker jeg ikke første gang, men når man har en samtale.

Irriterende!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 23:05   #598
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Takk for tipset. Fikk det endelig til. Har irritert meg veldig for er mest på nett på telefonen.

Er så lettet og glad, sønnen har kjørt opp i dag og har bestått. Visste det egentlig. Han er så trygg og flink til å kjøre her i Oslo og i bygatene. Stolt mor.
Nå er det snart fagbrev på han også.

Gratulerer!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 19-11-21, 08:08   #599
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9

I dag kom denne meldingen på fb opp som «minne»

Skrevet på denne dag i 2014.

Nå har jeg hatt siste samtale med legen her som min behandler, der er litt trist fordi hun var en god behandler som forsto meg godt i motsetning til alle andre jeg har vert borti her i psyk verden..
Jeg spurte om jeg er frisk nok til engelsvoll nå og hun sa at engelsvoll kan ha nokså syke pasienter bare ikke utagering, store uro perioder og selvskading.
Så de kravene fyller jeg så da er det bare å vente på plass siden jeg ikke har hatt det på flere mnd nå!

-

Hadde jeg bare vist hva jeg hadde i vente der ute..
Det var faktisk såpass ille der ute de årene jeg var der ute at jeg har glemt det (uten å ville..) pgs behandlingen jeg ble utsatt for.
Det var ikke bra det som skjedde på psyk før dette, men det husker jeg vertfall!
Men Engelsvoll, det husker jeg ikke. Det er nokså godt gjort å faktisk glemme hvordan glemme hvordan en bygning man har bodd i senest i 2017 så ut.. eller for min del noe av der rareste - hvordan gjorde de det med mat? Jeg vet de bakte ferske rundstykker hver dag? Hva fikk jeg av mat? Jeg har multippel mat intoleranse og svært sensitiv cøliaki. Hva fikk jeg?
I følge et notat så har jeg vert «oppi» 64 kg. Når jeg kom til dps etter jeg kom til Engelsvoll veide jeg under 50. Det er nokså mye nedgang, jeg er 165 høy.
Jeg husker ikke hva behandleren min der het! Vi skrev en voldsoffererstatning men aner ikke hva jeg skrev! Jeg ringte nylig kontoret for å få kopi - de at jeg hadde to hos de. Jeg bare, eh åja eh kan jeg få begge?
Jeg husker jeg fikk beskjed om å ta meg sammen om å være i stuen men jeg ville ha vekk viftelyden fordi den gjorde vondt i ørene (sanseforstyrrelse - autisme). Fikk beskjed om å skjerpe meg å tilpasse meg.. noe jeg ikke klarer..
Det aller aller meste er helt borte.
Og det skremmer meg faktisk ganske mye..

Så kan jef Forøvrig legge til at den behandleren jeg skrev om som forsto meg i 2014 nå har gått helt i mot meg (som de aller fleste andre jeg møter, de er snille i starten. Så forstår de meg ikke og går i mot meg..). Nå jobber hun på annen avd på psyk. Denne avd blir sett på som den verste på psyk. Og det er den, uten unntak. Hun er for opphengt i en spesifikk problematikk og at alle nå skal behandles likt. Det er bare at DEN fungerer ikke på meg. Så det hsr jo gått i lås der også.

Heldigvis så skal jeg ikke tilbake på psyk nå. Jeg vet jeg har sagt det før. Men nå skal jeg faktisk klare meg.

Dettte «minne» på fb dukket bare opp på litt feil tidspunkt..
Jeg sov faktisk godt i natt og våknet ikke før 07:40. På en dag jeg godt kunne våknet tidligere fordi jeg må gjennom faste morgen ritualer (tvang..) ellers så går alt galt. Høres kanskje tåpelig men jeg har egne rutiner på dag. Disse er fulgt hver dag. Og det er sånn.

I dag må jeg derimot prøve å få gjort dette, OG spise OG lufte hunden før jeg skal ta bussen til fysio tidlig. Så jeg er spent på om jeg rekker alt.. må nok droppe noe..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 19-11-21, 08:45   #600
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Tredje runde med forkjølelse siden midten av oktober. Har nesten ikke vært på jobb, og vil spy av hele familien min. Babyen er syk, samboer i permisjon.
På toppen skriker babyen hver gang hun ser meg og vil bare til pappa. Jeg er sliten og kjørt og har store problemer med å tenke rasjonelt på avvisningen.
Jeg drømmer om et 9 måneders world cruice, helt alene!
Jeg går helt i oppløsning snart.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no