Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-11, 14:06   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Liljekonvall: jeg synes ikke at du skal stenge tråden. Selv om det ikke har kommet noe endelig svar ut fra den, så har den reist en interessant problemstilling.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:07   #42
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Jeg har flyttet tråden til Informasjon. Den hører ikke hjemme på Markedsplassen.

Veronal, moderator

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:08   #43
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg er ikke aktiv på markedsplassen og det er lenge siden jeg har solgt noe. Men jeg hadde ikke tolket meldinger med spørsmål om ditt eller datt som annet enn småsnakk. Jeg er enkel og hadde foretrukket å selge til den første som sier i tråden (eller på pm) at de vil kjøpe det. Rett ut, og uten spørsmål og tenketid.
Det er sånn det funker om man har annonse på Finn, tenker jeg - og før det når man annonserte i avisa. Den første som dukker opp med penger i handa får tingen. Minst mulig jobb for meg som selger.

100 % enig


Og enda en gang, det er ikke skjerftråden som i bunn og grunner årsaken til spørsmålet mitt. Som selger oppfatter jeg det som ganske forvirrende å få masse spørsmål og køståing, spørsmål om farger, pris og størrelse osv før man engang har rukket å få opp alle bildene. Noen ganger legger jeg ut tekst først, og så bilder etter i rask rekkefølge. Jeg gjør sjelden ett innlegg ferdig først, for da blir salgstråden ofte veldig usammenhengende med massevis av spørsmål innimellom.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:08   #44
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har flyttet tråden til Informasjon. Den hører ikke hjemme på Markedsplassen.

Veronal, moderator


Bra!

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:08   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

En bruker legger ut en Boden-kjole - gjerne med bilde og pris, men glemmer størrelsen. Jeg er førstemann til å svare og skriver følgende:

Hvilken størrelse?!

Brukeren må jo være idiot hvis jeg ikke noteres som interessert. Og førstemann i køen. Mind you.

Da skulle du ha fortsatt med å skrive: Jeg vil ha den hvis den er str 38 (eller whatever).

Jeg oppfatter det ikke som køing, for du er jo bare interessert HVIS.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:10   #46
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Enige blir man jo ikke uansett.
Jeg har feks skrevet at jeg er interesert i den og den størrelsen på gutteklær som skulle selges i en tråd, det trodde jeg ble regnet som at jeg faktisk var interesert i de. Likevel ble de solgt til noen andre.

Jeg hadde ikke gjort det på den måten selv, men selger får selv avgjøre hvordan h*n gjør det.


Sist redigert av Chablis : 22-02-11 kl 14:20.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:13   #47
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Liljekonvall: jeg synes ikke at du skal stenge tråden. Selv om det ikke har kommet noe endelig svar ut fra den, så har den reist en interessant problemstilling.

Det er greit, men synes det er lite trivlig å bli hoggstabbe, og har ikke lyst at det skal ligge under informasjon liksom. Hadde jeg følt jeg hadde sneket, så hadde jeg tatt det, men jeg ser ikke hverken sniking eller spisse albuer. Men det er like før jeg annulerer kjøpet for det gir meg en bitter bismak hele skjerfet......

Noen andre får heller lage en liste over regler for kjøp og legge inn....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:14   #48
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da skulle du ha fortsatt med å skrive: Jeg vil ha den hvis den er str 38 (eller whatever).

Jeg oppfatter det ikke som køing, for du er jo bare interessert HVIS.

Pfft, alle burde vite at jeg er en 14L.

Vel, jeg er uenig med deg, Tjorven - og det ser ut som det er brukere på begge sider av det berømmelige gjerdet. Sånn som jeg ser på det så blir det litt som å komme først frem til disken og så kommer det noen snikere bakfra og grabber til seg uten at ekspeditøren har fått anledning til å svare på størrelsesspørsmålet?

Til syvende og sist er det selgeren som avgjør. Så vidt jeg vet kommer ikke FP til å lage noen regler for køståing.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:19   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Det er greit, men synes det er lite trivlig å bli hoggstabbe, og har ikke lyst at det skal ligge under informasjon liksom. Hadde jeg følt jeg hadde sneket, så hadde jeg tatt det, men jeg ser ikke hverken sniking eller spisse albuer. Men det er like før jeg annulerer kjøpet for det gir meg en bitter bismak hele skjerfet......

Noen andre får heller lage en liste over regler for kjøp og legge inn....

Sorry. Jeg så ikke den delen av diskusjonen før nå. Jeg oppfattet dette som en ryddig diskusjon om kø på markedsplassen, men ser nå at den ikke er så koselig.

Men jeg ser jo ut til å være enig med deg i denne saken. Jeg selger også til den første som sier helt klart "jeg vil ha" og som betaler for seg.

For om jeg er uenig med Veronal om hva som faktisk er køståing og hva som bare er spørsmål, så er jeg enig i at det ikke er opp til FP å lage regler om slikt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:30   #50
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Jeg er enig med Veronal og flere andre her. Og det er i bunn og grunn selger som må bestemme hvilke regler som følges og hvem vedkommende vil selge til.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:31   #51
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Enige blir man jo ikke uansett.
Jeg har feks skrevet at jeg er interesert i den og den størrelsen på gutteklær som skulle selges i en tråd, det trodde jeg ble regnet som at jeg faktisk var interesert i de. Likevel ble de solgt til noen andre.

Jeg hadde ikke gjort det på den måten selv, men selger får selv avgjøre hvordan h*n gjør det.

Hvis du bare har vært intressert i en viss størrelse og den som selger har fått solgt alt samlet til en annen så har jeg ikke noe problem med at den andre gikk foran i køen. En foretrekker jo og selge mest mulig samlet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:32   #52
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg synes det er rimelig at en som ønsker å kjøpe alt trumfer delsalg.

Her er jeg helt enig dersom selger sier fra at samlet salg foretrekkes/prioriteres

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:39   #53
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg er enig med Veronal og flere andre her. Og det er i bunn og grunn selger som må bestemme hvilke regler som følges og hvem vedkommende vil selge til.

Dette er jeg jo også enig i, men etter over en lang stund har undret meg over hva som oppfattes som køståing eller ikke, åpnet jeg denne tråden. Jeg synes det virket som de fleste var enige om at en evt kjøper burde si klart i fra at h*n er interessert/i kø, men da var nok det feil også....

Ja ja......

Men siden det er flere som oppfatter at å stille spørsmål er likestilt med å så i kø, hvorfor kan man ikke da si fra at man trekker seg fra køen når du får opplysningen de har spurt om (i de tilfellene dette fører til at kjøp ikke er interessant allikevel)

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:41   #54
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Men siden det er flere som oppfatter at å stille spørsmål er likestilt med å så i kø, hvorfor kan man ikke da si fra at man trekker seg fra køen når du får opplysningen de har spurt om (i de tilfellene dette fører til at kjøp ikke er interessant allikevel)

Det synes jeg også man godt kan gjøre.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:46   #55
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Dette er jeg jo også enig i, men etter over en lang stund har undret meg over hva som oppfattes som køståing eller ikke, åpnet jeg denne tråden. Jeg synes det virket som de fleste var enige om at en evt kjøper burde si klart i fra at h*n er interessert/i kø, men da var nok det feil også....

Ja ja......

Men siden det er flere som oppfatter at å stille spørsmål er likestilt med å så i kø, hvorfor kan man ikke da si fra at man trekker seg fra køen når du får opplysningen de har spurt om (i de tilfellene dette fører til at kjøp ikke er interessant allikevel)

Ja, folk burde være høflige nok til det, synes jeg, men så er det jo menneskelig å glemme også, da. Er det de samme som spør, får svar og deretter holder kjeft i flere dager, dvs at jeg vet at vedkommende har unnlatt å bekrefte/avkrefte tidligere, hender det nok at jeg selger til neste. Noe STORT problem synes jeg vel ikke det er, bare litt irriterende der og da.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:48   #56
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Ja, folk burde være høflige nok til det, synes jeg, men så er det jo menneskelig å glemme også, da. Er det de samme som spør, får svar og deretter holder kjeft i flere dager, dvs at jeg vet at vedkommende har unnlatt å bekrefte/avkrefte tidligere, hender det nok at jeg selger til neste. Noe STORT problem synes jeg vel ikke det er, bare litt irriterende der og da.

Det er høflig å følge opp, ja. Samtidig så synes jeg det er bra hvis selgeren tar styringen. Det er ikke verre enn å skrive: "Hvis jeg ikke får bekreftelse fra A innen kl. 16 så går Tingen videre til nestemann på listen."

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:49   #57
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Jeg opplever stadig vekk at folk melder sin interesse for en eller annen størrelse, og så aldri skriver mer. Da tenker jeg de ikke er interessert likevel.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:52   #58
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Har forresten selv spurt om detaljer uten å følge det opp, og regner ikke med at jeg står i en kø altså.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 15:14   #59
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg opplever stadig vekk at folk melder sin interesse for en eller annen størrelse, og så aldri skriver mer. Da tenker jeg de ikke er interessert likevel.


Dette har jeg merket også, derfor har jeg mer og mer bikket over til at disse ikke står i kø (i mitt hode).

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 15:17   #60
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Jeg tenker det mer slik at i situasjonen:

Opprinnelig lagt inn av interressent 1

Hvilken størrelse er det? Er det den i ull eller den i bomull?

Opprinnelig lagt inn av interressent 2

:kø:

Opprinnelig lagt inn av selger

Det er størrelse 2 år. Det er den i ull ja.

Opprinnelig lagt inn av interressent 1

Da vil jeg gjerne ha den!

Der synes jeg interressent 1 godt kan få den selv om vedkommende ikke har sagt han er i kø. Men hvis vedkommende ikke melder seg innen rimelig tid og interressent 2 vil ha den, synes jeg selger helt fint kan velge å selge til 2 uten at 1 bør bli sur av den grunn. Vil man ha noe, bør man være tilstede. Dette kompliseres dog av selgere som bruker lang tid før de svarer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no