Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hva skal til for at du prikker?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-11, 14:00   #1
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Hva skal til for at du prikker?

...er litt slik at jeg hater å være utenfor som de fleste andre tenker jeg Så nå driver jeg og jobber hardt for å få komme inn på de mer lukkede rom her inne...

Har min fartstid i andre forum, der prikker ble mer eller mindre flittig brukt. Lurer litt på hva som er kutyme her inne? Hva skal til for å få en grønn prikk og hva skal til for at man deler ut et lite tyttebær?

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:02   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Jeg grønnprikker hvis jeg blir begeistret over et innlegg, enten fordi det er spesielt morsomt eller fordi det inneholder et godt argument eller lignende. Jeg rødprikker ytterst sjelden; jeg tror kanskje jeg har rødprikket to eller tre ganger i min forumkarriere.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:02   #3
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Å spør om sånt er nesten på kanten til litt farlig her inne, såpass har jeg skjønt. Tror ikke de blir like flittig brukt som f.eks på sg; at det skal litt mer til. Jeg gjør som det passer meg.....

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:02   #4
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Skilpadda sa det godt!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:05   #5
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Jeg grønnprikker hvis jeg finner et innlegg spesielt artig, informativt eller har god argumentasjon.
Jeg kan også grønnprikke som takk for hjelpen om jeg har sput om noe.
Innimellom jeg jeg sendt avgårde en beskjed/opplysning el i stedet for å sende pm.

Jeg tror ikke jeg har delt ut noen røde ennå.

__________________
1996, 1999, 2009, 2012.
Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:05   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Skilpadda sa det.

Jeg er en ganske dårlig prikker og gir sjeldnere grønne prikker enn jeg tenker at noen har skrevet noe morsomt eller bra.

Røde har jeg bare gitt noen få ganger og da til innlegg jeg synes er helt på trynet.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:06   #7
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Stort sett grønnprikker jeg når jeg synes et innlegg er morsomt. Siden jeg er en fjaser selv, setter jeg ekstra stor pris på at andre fjaser også. Ellers er det når jeg er veldig enig med en person eller synes noen har sagt noe spesielt bra. Der er jeg ikke like god, fordi jeg da ofte blir så opptatt av selve innlegget og diskusjonen rundt, at jeg går videre før jeg har prikket.

Også hender det jeg prikker litt bilder av pene folk og fine barn, eller sender takkeprikker på innlegg om at mine barn er fine og sånn, men der er jeg ikke konsekvent.

Jeg har rødprikket en gang, og det var til et tulletroll som ikke varte mer enn et par dager her på forumet.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:07   #8
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Acino:

Å spør om noe sånt tror jeg at er på kanten i alle forum, men jeg liker å leve farlig...



Er litt morsomt å se hvordan folk oppfører seg på forskjellige forum også, og pirke litt... kanskje jeg til og med klarer å få meg en rød prikk med dette innlegget

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:08   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Jeg rødprikker konsekvent prikketigging.
Jeg er egentlig en periodeprikker, men som regel går grønne prikker som takk for svar på spørsmål, for bra innlegg etc. Røde prikker går til dustinger og/eller dustete innlegg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:08   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Opprinnelig lagt inn av Solå, her.


Er litt morsomt å se hvordan folk oppfører seg på forskjellige forum også, og pirke litt... kanskje jeg til og med klarer å få meg en rød prikk med dette innlegget

Det kan du nok regne med. Det er flere som rødprikker for prikketigging her inne.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:10   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Jeg grønnprikker for innlegg jeg synes er morsomme, bra skrevet, informative, hyggelige og slike ting som får meg i godt humør.

Jeg rødprikker ytterst sjeldent, og da er det stort sett rasisme eller "under beltestedet argumentasjon", evt. innlegg som jeg syns kan virke støtende/sårende.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:10   #12
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Jeg grønnprikker hvis jeg finner et innlegg spesielt artig, informativt eller har god argumentasjon.
.

Slik er jeg også vant med å bruke det Samtidig så sier Acino at kanskje prikker ble brukt mer aktivt i andre forum. Jeg er iallfall vant med å prikke masse, og synes det er gøy.

(begynte etterhvert å tildele noen røde også, men bare når folk brøt forumreglene og var direkte ufine mot andre)

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:13   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

For min del kommer det mye an på dagsform om jeg gidder prikke eller ei, men syns jeg at et innlegg er spesielt bra så sier det jeg som oftest i tråden heller.
De som har fått rødprikk hos meg har virkelig fortjent det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:13   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det kan du nok regne med. Det er flere som rødprikker for prikketigging her inne.

Jepp. Jeg har gjort det! Jeg synes at man skal bruke tid, og tjene seg tilgang til de lukkede delene av forumet. Det handler noe om å opparbeide seg "tillit" over tid, vise hvem man er og hva man står for.
Å drive og jobbe systematisk for prikker for å komme inn på medlemsalongene synes jeg er råteit.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:13   #15
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?



Jeg er helt for rødprikking av prikketigging Helt greit. Tenkte kanskje jeg likevel kunne vekke til livet prikkedillen hos deg Ru og andre ved å minne dere på det og syntes det var verdt å ta sjansen.

.........men samtidig så har alltid slike tiggerinnlegg hatt en tendens hos meg iallefall til å minne meg på prikkesystemet

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:22   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Jeg glemmer stort sett alltid å prikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:28   #17
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Jeg er ikke vant til prikking fra før og prikker dessverre bare når jeg kommer på det. Ofte får jeg da ikke prikket noen fordi det er for kort tid (dvs prikk) siden sist, og så får jeg dårlig samvittighet for dem som prikker meg som jeg ikke får prikket und zu weiter. Jeg prikker nok oftest for fjasemorsommeinnlegg, tror jeg? Eller hvis jeg er veldig enig men ikke orker å delta i debatten selv. Jeg husker ikke om jeg har rødprikket, men tror jeg har gjort det til et par nazitrolletullinger som var innom.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:29   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg grønnprikker hvis jeg blir begeistret over et innlegg, enten fordi det er spesielt morsomt eller fordi det inneholder et godt argument eller lignende. Jeg rødprikker ytterst sjelden; jeg tror kanskje jeg har rødprikket to eller tre ganger i min forumkarriere.

Slik tenker jeg også.

  Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:36   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

De som har fått rødprikk hos meg har virkelig fortjent det.

I beg to differ...

Jeg grønnprikker mest hvis noe får meg til å knegge eller le, og så på innlegg jeg er veldig, veldig enig med. Velformulerte innlegg jeg ikke er spesielt enig i, eller innlegg der argumentene har kommet fram før, om enn ikke like velformulert, får sjelden prikk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:36   #20
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal til for at du prikker?

Det skal svært mye til for at jeg deler ut en rød prikk. Det har jeg i løpet av min etterhver ganske lange forumkarriere gjort en håndfull ganger, og da går prikken til innlegg som er personangrep, rasistiske, sterkt religiøst forkynnende, sjikanerende og lignende ting.
Grønne er jeg rausere med. De går til artige innlegg, sterke meninger jeg gjerne er enig i. Sterke meninger jeg er uenig i, men som vedkommende har formulert godt likevel, takk for svar-prikker, jeg deler ut etterspurt info på prikker framfor å sende PM, og av og til blir jeg så glad for å se et nick jeg ikke har sett på lenge at jeg deler ut en prikk bare fordi! Eller at det dukker opp gamle slitere her inne som deg og Acino som jeg rett og slett blir litt rørt av å bare se på denne siden av "foreldregjerdet"

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no