Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dokumentar på TV Norge NÅ!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-07, 22:18   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Rart at hun sykolågen klarer å holde seg så rolig.

Ja, du kan så si. Hun hadde vel lyst å slå henne ihjel innerst inne, slik som de fleste seere (normale) av programmet, tenker jeg.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:21   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, du kan så si. Hun hadde vel lyst å slå henne ihjel innerst inne, slik som de fleste seere (normale) av programmet, tenker jeg.



Utrolig at de to på slutten bestemte seg for å slutte å slå! De hørte virkelig på psykologen, og det virker som de ikke likte det de så på tapen av seg selv.

Men sånn er det vel, hvis de ble slått selv, så går det vel bare i arv uten at de tenker særlig over det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:25   #23
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, du kan så si. Hun hadde vel lyst å slå henne ihjel innerst inne, slik som de fleste seere (normale) av programmet, tenker jeg.

Jeg får ikke lyst til å slå henne i hjel, jeg blir mest trist. Trist fordi dama antagelig kun gjør det hun selv har erfart og tror er nødvendig og riktig. Hun kan ikke annen måte å oppdra på, og det vil ta lang tid å få henne på andre tanker, og få henne til å ha tro på at andre oppdragelsesmetoder hjelper.

Det ofte slik med oss mennesker at vi viderefører de tingene vi selv har opplevd i barndommen, vi tror det er riktig, vi tror at det er det "alle andre gjør" , vi reflekter ikke nok over det og vi mangler andre handlingsalternativer.

Sørgelig for alle parter.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:26   #24
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Gud hjelpe meg...og dem

Dette var bare trist, og jeg synes dette virket utelukkende som foreldre som selv har opplevd streng disiplin i barndommen: "Jeg praktiserer rising av mine barn. Jeg ble selv slått som barn, og har absolutt ikke tatt skade av det"

Neivel...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:31   #25
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Tror det er best jeg ikke ser for jeg blir så sint. Hvilket land er dette her i?

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:31   #26
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Herregud den øyenbryn-stekespade-dama provoserer meg så jeg blir sinnssyk!!

Ja vi snakker ØYEBRYN der.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:32   #27
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Stakkas lille gutten som fikk bank av å se på pappaen!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:33   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Tror det er best jeg ikke ser for jeg blir så sint. Hvilket land er dette her i?

England. Jeg blir mer og mer oppgitt av det landet der, ikke bare når det kommer til vold mot barna.
Drittland, på mange områder!

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:34   #29
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Stakkas lille gutten som fikk bank av å se på pappaen!

Tror jeg syntes det var det verste nesten. Sååå liten gutt. Også så lei seg han var..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:39   #30
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Tror jeg syntes det var det verste nesten. Sååå liten gutt. Også så lei seg han var..

Ja, han ble jo helt knust! Stakkas liten..

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:43   #31
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Går denne dokumentaren i reprise tro?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:49   #32
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Jeg ble kvalm av å se dette programmet. Klarte ikke å se hele ...


Sist redigert av linka-mor : 22-02-07 kl 22:50. Årsak: redigerte bort banning...
linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:50   #33
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Trist å se dette programmet. Det verste er at foreldrene tror at de gjør det for barnets beste. De har alle "gode" argumenter og grunner til å slå, men ingen gode grunner for ikke å slå. Skremmende å se hvordan vi som mennesker sosialiseres inn i strategier som vi tror er riktige og normale. I deres verden er det slik det er. I vår verden er det totalt uakseptabelt. Men vi skal ikke langt tilbake her i Norge da det var helt akseptabelt å slå barna sine. Jeg fikk bank et par ganger av min far. Jeg husker at det gjorde meg svært forvirret. Jeg forsto ikke hvorfor han slo meg. Jeg skjønte bare at jeg hadde vært slem. I tiden etterpå var jeg veldig på vakt for å irritere ham. Jeg var redd han skulle slå. Jeg var et veldig forsiktig og tilbakeholdent barn. Så jeg kan langt på vei tenke meg hva dette kan gjøre med barn. Jeg tror man har to valg (hvis det går an å kalle det valg): Trekke seg unna eller gå til kamp mot den som slår.

Jeg tror at den sunneste reaksjonen er å gå til kamp. Kjempe for ikke å bli ydmyket og kjempe for at den som slår skal få respekt for deg. Men det blir jo Davids kamp mot Goliat...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:53   #34
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Fikk helt vondt av disse stakkars barna. De guttene til hun grusomme øyenbrynsdama var jo mer intelligente enn moren deres var.

Det er så tragisk med foreldre som slår!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 07:24   #35
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Noen synes det er fælt å slå, og det virker som de ikke liker det. De føler seg råtten etterpå.

Fikk mer en følelse av at det var en type unnskyldning av seg selv. "Jeg er ikke en dårlig person for jeg får jo iallefall dårlig samvittighet av det".

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 10:58   #36
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Hun ene moren sa hun slo fordi hun ikke ville at dattern skulle slå og være slem mot andre. At det er nettopp hun som gjør at datterern sitter inne med så mye frustrasjon at hun kan komme til å gjøre nettopp det.... Det ante hun ikke. Og det på tross av at hun hadde ranet en gammel dame og sittet inne masse selv pga tilsvarende oppvekst.

Beklager, men jeg får litt følelse av at noen av disse ikke var særlig intelligente. Man kan si at foreldrene er ofre selv, men hvis man går litt til bunns i seg selv og prøver finne ut hva som gikk galt med en selv, så burde det være ok å prøve å unngå det samme for egne barn.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:07   #37
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Hvor kom dette programmet fra? USA? England?

Jeg blir jo litt betenkt over at de sender disse barnas traragedie over hele verden også jeg da... (uten å ha sett noe som helst).

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:10   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Hvor kom dette programmet fra? USA? England?

Jeg blir jo litt betenkt over at de sender disse barnas traragedie over hele verden også jeg da... (uten å ha sett noe som helst).

England.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 12:58   #39
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Hvor kom dette programmet fra? USA? England?

Jeg blir jo litt betenkt over at de sender disse barnas traragedie over hele verden også jeg da... (uten å ha sett noe som helst).

Det kan jeg være tildels enig i. Ikke at det er noen unnskyldning, men det blir jo det samme som TV-serier som Nanny 911 eller hva det nå heter.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 13:13   #40
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Tror jeg syntes det var det verste nesten. Sååå liten gutt. Også så lei seg han var..

Det var han jeg fikk mest vondt av altså, uff, jeg ble helt kvalm og lei meg av det her, tragisk.

(øyebryn dama ble jeg bare sint på, men ungene hennes er ikke født bak en låvedør)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no