Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-07, 13:45   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Det vil jo ingen ende ta :
http://www.bt.no/lokalt/bergen/article341825.ece

Nå er det funnet mystiske ting i kjøttdeig, var det ikke nettopp rotteklør i ei pølse?

Nå er det rett før jeg blir skikkelig " Mimete" (Madam Mim) her og bare kjøper rene kjøtt/fiske/fugl-produkter.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 13:50   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen)

Sånn som fårekjøtt?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1595902.ece

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 13:54   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Rett før jeg blir veggis igjen.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 13:54   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Sånn som fårekjøtt?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1595902.ece




Hva skal en stakkars gjøre?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 13:57   #5
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)



Noen som driver sabotasje innad i Gilde?

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:01   #6
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Å fyttigrisen! Er glad i kjøtt og sliket men begynner å bli veldig skeptisk til slike produkter etterhvert....
Er bare å ta robåten fatt og dra sin egen fangst snart...

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:03   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Synd med slike ting, men rart at det hele tiden er Gilde som sånt blir oppdaget i produktene til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:04   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen)

Man skal være skeptisk til hva man kjøper og hva man putter i munnen. Det er rart at folk er mer nøye med hva slags bil/sko/hagemøbler man velger, enn hva man vil spise.

Rent kjøtt er tryggere på alle vis, og dersom man kjøper oppmalt kjøtt bør man handle hos en slakter man kjenner og stoler på.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:06   #9
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.



Noen som driver sabotasje innad i Gilde?

Det hadde jo vært festlig

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:13   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Folk er virkelig rare, da. Det har faktisk ikke skadet Gilde det minste, alle disse kjøttskandalene. Det er veldig snedig. Og viser nok en gang at nordmenn er komplett imbesile når det gjelder mattrygghet og holdning til mat og landbruk. Bare se hvordan nordmenn klynger seg til ideen om "godt norsk", og tror at konvensjonelt landbruk er fullt av lykkelige griser, frittgående høner, muntre kyr og fornøyde sauer.

Sånn er det:
Eller kanskje sånn:


Og slik tror naive forbrukere alle grisene har det:


(Nederst: glad økogris, øverste: to ulykkelige konvensjonelle griser)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:14   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Godt at de bøndene jeg kjenner ikke har grisene slik de to første bildene dine viser Madam Mim.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:15   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Godt innlegg, Mim! Nå spiser jeg såpass lite at økokjøtt ikke vil utgjøre noen stor forskjell i matbudsjettet vårt uansett. Dessuten er det verdt det.

Jeg har vært med i Noah i mange år så jeg vet godt hvordan norske slaktedyr har det, desverre. Det var derfor jeg var vegetarianer i seks år også. Nei, jeg skal absolutt gå over til vilt og økokjøtt!

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:19   #13
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Ja jeg synes også det er grunn til å tenke litt over dette med kjøtt.
Det ser jo ut som at ikke Gilde f.eks lider (jeg bla. kjøper jo fortsatt Gilde selv) av at det gang på gang blir avdekket ekle ting som dette. Det viser at Gilde har gode merkevarebyggere / reklamefolk i bakhånd.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 15:53   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Er det ikke på tide med boikott av Gilde???

Jeg bare spør ettersom det er så i tiden å boikotte varer/tjenester til bedrifter/selskaper som driver uggen business?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 16:00   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Er det ikke på tide med boikott av Gilde???

Jeg bare spør ettersom det er så i tiden å boikotte varer/tjenester til bedrifter/selskaper som driver uggen business?

Gjør ikke de fleste her inne det allerede da?

Det trodde jeg faktisk.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 16:06   #16
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Gjør ikke de fleste her inne det allerede da?

Det trodde jeg faktisk.

Nei, det nekter jeg å tro.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 16:09   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Men de ivrer jo etter økologisk og veggis så da trodde jeg ikke de spiste mat fra Gilde.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 16:14   #18
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Jeg er så menstruell, at grisene (de to første) fikk meg til å grine litt.
Kan ikke si at jeg er så glad i svinekjøtt, så akkurat de grisene er ganske reddet fra min side. Verre er det med hønene. Her vi bor er det ganske umulig å få tak i økologiske varer, så fremt en ikke dyrker og forer dem selv. Så hvis vi skulle boikotte feks. Gilde, måtte vi spise fisk en god stund framover.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 16:17   #19
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Sånn apropos boikott, så kan jeg jo skyte inn at jeg kjøper alt annet enn Gilde dersom det finnes et alternativ. Eller - ikke SPIS, da. Det smaker jo høgg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 16:20   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det smaker jo høgg.


Hvordan smaker høgg?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no