Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[hage] Hjelp til å finne en gul rose?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-11, 08:56   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[hage] Hjelp til å finne en gul rose?

Jeg har lyst på en liten, gul rosebusk. Men jeg kan veldig lite om roser, har noen ekspertråd å gi meg?

Den kan gjerne bli litt høy, men ikke så bred.

Hvor er det beste stedet å handle roser rundt Oslo?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 13-05-11 kl 09:29.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 09:30   #2
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: [hage] Hjelp til å finne en gul rose?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har lyst på en liten, gul rosebusk. Men jeg kan veldig lite om roser, har noen ekspertråd å gi meg?

Den kan gjerne bli litt høy, men ikke så bred.

Jeg har en som heter Yellow Persian. Den er skikkelig buskete, blir ikke spesielt bred, men kan fint bli 1,5 meter høy. Du styrer jo veksten en del med beskjæring også. Denne rosen er spesielt hardfør og var den eneste gule rosen jeg fant som klarer seg her jeg bor (som er H7-sone). Det finnes sikkert mange andre å velge i om du bor et sted der det ikke er riktig så harde vintre som her.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 09:35   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [hage] Hjelp til å finne en gul rose?

Denne? Den var jo virkelig flott!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 09:41   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [hage] Hjelp til å finne en gul rose?

I Asker er Hesleberg, tror det er ved Plantasjen ved Holmensenteret. Det er gartneri og skole. Vær forberedt på å fortelle hva du er ute etter, det er ikke et sted hvor en kikker seg omkring.

Vi kjøpte Helenae Lykkefund, de er hvite til gule. Ikke ekte rose, men lettstelt.
http://www.hesleberg.no/rosa_helenae.htm

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 10:24   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [hage] Hjelp til å finne en gul rose?

Finnes det rosebusker hvor blomstene har forskjellige farger? Jeg vet jo at det går an å pode dem slik, men går det an å få dem til å blomstre slik år etter år, uten å gjøre noe for det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no