Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-11, 20:27   #101
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg burde kanskje presisere litt. Det hender noen registrerer seg for å bruke markedsplassen, og bare det. Det er i slike tilfeller, med totalt fremmede, jeg vil ære betenkt. Man trenger ikke være i m2 heller altså. Og for ordens skyld, det er teoretisk og har ikke skjedd så langt.

Man får jo ikke tilgang til markedsplassen før man har utvist et minimum av innsats i det (mer eller mindre) åpne forumet, så det burde ikke være et veldig stort problem, egentlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:28   #102
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er ikke noen storselger. Dermed har det ikke skjedd foreløpig, men jeg foretrekker å handle med de som er kjent her fra mer enn markedsplassen. Det er ikke annet system enn tillit som ligger til grunn for å handle her, tross alt.

OK, men da synes jeg at det bør opplyses i HI om at kjøpere med mer enn 200 innlegg, eller kjøpere man kjenner fra før, blir prioritert. Ingen kan tvinges til å selge til noen de ikke stoler på, men mange misforståelser kan unngås dersom man legger føringene allerede i HI, altså.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:28   #103
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Man får jo ikke tilgang til markedsplassen før man har utvist et minimum av innsats i det (mer eller mindre) åpne forumet, så det burde ikke være et veldig stort problem, egentlig.

Det er vel bare fem innlegg, det er ikke stort.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:29   #104
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

OK, men da synes jeg at det bør opplyses i HI om at kjøpere med mer enn 200 innlegg, eller kjøpere man kjenner fra før, blir prioritert. Ingen kan tvinges til å selge til noen de ikke stoler på, men mange misforståelser kan unngås dersom man legger føringene allerede i HI, altså.

Det er et veldig godt råd som nok kan anvendes i forhold til mange uklare regler ved salg, ja.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:30   #105
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er vel bare fem innlegg, det er ikke stort.

Er det ikke 300 innlegg og 300 prikkepoeng, eller noe slikt, da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:30   #106
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er ikke noen storselger. Dermed har det ikke skjedd foreløpig, men jeg foretrekker å handle med de som er kjent her fra mer enn markedsplassen. Det er ikke annet system enn tillit som ligger til grunn for å handle her, tross alt.

Helt klart, men når man får tilgang på markedsplassen, er man ikke helt fersk her inne på forumet. Så tross alt burde man få et lite inntrykk av vedkommende om man ønsker. Og legger man ut en salgstråd på markedsplassen så burde det være like muligheter for alle.

Å foretrekke å selge samlet eller selge til den som henter er jo helt fair, men da bør det opplyses i HI at disse får førsterett og ikke opplyses etter at noen har sagt de vil kjøpe et og annet plagg.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:31   #107
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det ikke 300 innlegg og 300 prikkepoeng, eller noe slikt, da?

100 innlegg og 100 poeng, var det visst. :har lest FAQ-en:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:31   #108
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er et veldig godt råd som nok kan anvendes i forhold til mange uklare regler ved salg, ja.

Jepp, jeg jobber jo med forhåndskriterier on a daily basis, så...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:32   #109
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det ikke 300 innlegg og 300 prikkepoeng, eller noe slikt, da?

Er det skjedd endringer da? Jeg fikk se markedsplassen nesten med det samme jeg. Om det er sånne krav så er det jo mye greiere.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:35   #110
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jepp, jeg jobber jo med forhåndskriterier on a daily basis, så...

(av hva du nå driver med).

Men det må også være lov å være litt kreativ, og også sjekke at overivrige interessenter leser hele innlegget, f.eks. ved å kreve at folk som vil kjøpe skriver noe veldig sært. En slags kode. Noe i retning av: "denne blusen vil jeg overdra, ved lyset fra flammene av et leirbål under fullmåne på Bloksberg".

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:36   #111
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Er det skjedd endringer da? Jeg fikk se markedsplassen nesten med det samme jeg. Om det er sånne krav så er det jo mye greiere.

Du brukte vel knapt en uke på å opparbeide deg rettighetene som skulle til, mener jeg å huske.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:36   #112
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

100 innlegg og 100 poeng, var det visst. :har lest FAQ-en:

Da bortfaller forbeholdet.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:38   #113
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du brukte vel knapt en uke på å opparbeide deg rettighetene som skulle til, mener jeg å huske.


Tull og tøys, jeg brukte månedsvis på å få væme i m2.
Men jeg tror ikke det var 100/100 i min ungdom altså.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:40   #114
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Tull og tøys, jeg brukte månedsvis på å få væme i m2.
Men jeg tror ikke det var 100/100 i min ungdom altså.

Nei, det ble endret for ikke så altfor mange herrens år siden. Nettopp pga de bekymringene du uttrykte over her.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:41   #115
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Nei, det ble endret for ikke så altfor mange herrens år siden. Nettopp pga de bekymringene du uttrykte over her.

Tenkte jeg det ikke. Jeg er ikke senil, bare litt utdatert.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:42   #116
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Det har vært 100/100 lenge, det var det da jeg meldte meg inn og en god stund før. (Jeg sneik altså rundt først lenger enn jeg tør å innrømme. ) Det var jo en prikketiggetråd her for en stund siden med noen som ønsket seg tilgang dit, det var da jeg bestemte meg for å begynne å prikke rødt i tiggetråder. Skal det være noe poeng i ha tilgangskrav til lukkede områder, så kan det ikke være så enkelt at man bare kan grine seg til tilgang heller.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 21:01   #117
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Reglene ble endret til 100/100 i mai 2009, det ligger en klistret tråd om det her på Informasjon: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=66897

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 21:09   #118
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Ah. Jeg tør å innrømme at jeg har sneket fra minst mai 2009.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 14:53   #119
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Noen av dem som selger bør kanskje bli flinkere til å gi nøyaktige opplysninger ang kvalitet, merke, str, mål, - og legge inn bilder raskt. Så slipper man kanskje så mange spm i salgstrådene. Tror jeg.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no