Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvordan ødelegge en debatt? (Dagbladet.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 13:22   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan ødelegge en debatt? (Dagbladet.no)

http://www.dagbladet.no/magasinet/20...16/492222.html

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:23   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt?

Å hitle en debatt... Bra verb.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:24   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt?

De er nok ikke så flinke som oss til å få ødelagte debatter inn på rett spor igjen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:24   #4
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt?

Javel`?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:24   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt?

Toroposting er vel den lokale varianten her på FP.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:24   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt?

Jeg synes mange klarer det fint her på forumet uten å hitle.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:25   #7
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

De er nok ikke så flinke som oss til å få ødelagte debatter inn på rett spor igjen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 14:30   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt?

Hitling (og annen påkalling av Godwins lov) er en velkjent gammel nettdiskusjonsteknikk. De fleste fora jeg vet om har etter hvert utviklet sine egne varianter av temaer/beskyldninger som alltid avsporer debatten. Ulike avskygninger av "dårlig mor" kan kanskje sies å være NM-varianten - jeg er ikke helt sikker enda på hva som er FPs spesialitet, men jeg synes jo vi ganske ofte er flinke til å opprettholde diskusjoner også etter at man skulle tro de var totalt utsklidd.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 14:35   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt?

Tja. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har begynt å skrive på et innlegg, men vet at det bare ender med ironi og skittkasting. Dermed har jeg slettet det. Mange vil ikke diskutere.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:55   #10
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt? (Dagbladet.no)

FPs variant kan jo kanskje være: "Jammen.. det skjønner vel til og med DU"?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:57   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Tja. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har begynt å skrive på et innlegg, men vet at det bare ender med ironi og skittkasting. Dermed har jeg slettet det. Mange vil ikke diskutere.

Signerer denne.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 16:11   #12
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt? (Dagbladet.no)

Jeg tror aldri i verden jeg har hitlet i stykker en eneste debatt
Ikke har jeg kluxet, eller klanet noen heller.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 16:16   #13
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt? (Dagbladet.no)

Kanskje vi skulle fått inn en hitler-smiley?

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 16:39   #14
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Tja. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har begynt å skrive på et innlegg, men vet at det bare ender med ironi og skittkasting. Dermed har jeg slettet det. Mange vil ikke diskutere.

Etter visse debatter her så har jeg gjort det samme noen ganger..... burde ha lært, men jeg glemmer så fort

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 00:55   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt? (Dagbladet.no)

Interessant artikkel! Og ja, det stemmer veldig!

Her inne i tillegg til dårlig mor-begrepet (som Skilpadda nevnte), så har jeg spesielt lagt merke til at man ofte trekker med Fremskrittspartiet for å liksom konkludere om hvor veldig ille noe er, og endel diskusjoner som dreier seg om helt andre ting enn Fremskrittspartiet (f.eks. Se&Hør-tråden) dreier plutselig inn på å dreie seg om Fremskrittspartiet, Eli Hagen osv.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 20:30   #16
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt? (Dagbladet.no)

Det har kun med de man diskutere med å gjøre, enkelte er jo bare dritmorsomme å avspore skikkelig. Enig med Elin,er bare å nevne FRP og Eli Hagen,så har man det gående!!

  Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 20:33   #17
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt? (Dagbladet.no)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Interessant artikkel! Og ja, det stemmer veldig!

Her inne i tillegg til dårlig mor-begrepet (som Skilpadda nevnte), så har jeg spesielt lagt merke til at man ofte trekker med Fremskrittspartiet for å liksom konkludere om hvor veldig ille noe er, og endel diskusjoner som dreier seg om helt andre ting enn Fremskrittspartiet (f.eks. Se&Hør-tråden) dreier plutselig inn på å dreie seg om Fremskrittspartiet, Eli Hagen osv.


Signere denne.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 20:41   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ødelegge en debatt? (Dagbladet.no)

Jeg har i hvertfall vært borti dette i virkeligheten...

Jeg er ikke spesielt royal av meg - og havnet en fuktig kveld på byen i diskusjon med en veldig kongevennlig type.
Diskusjonen endte enkelt og greit med at fyren konkluderte med at jeg var Facist, siden jeg ikke var for Kongen og Co.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no