Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-20, 12:17   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Jeg kom over denne pussige beskrivelsen i en avisartikkel i aftenposten og sliter med å gjenskape den - både mentalt og fysisk hadde jeg nær sagt - jeg klarer ikke å «se det for meg». Har de tatt for mye møllers tran de som skrev, eller klarer dere å se for dere hvordan dette ser ut??:

«Hun myser mens hun speider utover havet etter fergen.
<snip irrelevant setning>
De mørke brynene har falt ned mot de mysende øynene, men spretter straks opp igjen.«


m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 12:17   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Det er når man myser og rynker pannen samtidig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 12:35   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er når man myser og rynker pannen samtidig.

...faller brynene ned da? : prøveråvisualisere:

brynene mine faller liksom ikke uansett på en måte

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 12:35   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Det som Maverick sa, og jeg har nettopp sittet her og myst og sluppet øyenbryn (ikke mørke riktignok) ned og latt dem sprette opp igjen. Godt jeg er alene i stua.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 12:36   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

...faller brynene ned da? : prøveråvisualisere:

brynene mine faller liksom ikke uansett på en måte

De faller ned når man tar mysingen til et nytt nivå, bekymret mysing på en måte.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 12:53   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Jeg leste nettopp samme artikkel og måtte også gruble litt på hvordan det der er mulig.

Men: Når jeg myser OG har bekymret panne samtidig, så trekkes jo øyebrynene ned mot øynene. Og når jeg slutter (den fysiske delen av) grublingen, så hopper jo øyebrynene tilbake på plass.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 14:26   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Nå har jeg sittet her og laget noen grimaser, når jeg myser følger øyenbrynene med ned, de detter ikke ytterligere, det får jeg faktisk ikke til. Og når jeg åpner øynene til normalt følger øyenbrynene med opp. Hvis jeg sperrer opp øynene kommer de litt høyere.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 14:55   #8
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Herlig spørsmål! Måtte teste det ut

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 03:58   #9
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Sitter med botox-pannen min og lyser på do. Nei, øyenbrynene dette ikke plass.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 08:53   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Reagerer du på om det er fysisk mulig eller valget av ord? Som i at øyenbrynene ikke kan falle (inaktivt) ned, men man trekker (aktivt) dem ned?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 16:36   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Ingen av delene egentlig Eller jo, jeg ender vel på at det er ordbruken.

Jeg forstår jeg ikke hva som står der, og klarer heller ikke å gjenskape det - sånn i visualiseringsøyemed.
Bryn som faller mot (allerede) mysende øyne? Spretter?
Det slår meg at forfatteren av teksten har prøvd å være litt ... prosaisk, men skrevet seg bort.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 16:58   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Jeg tror jeg forstår hva som menes, og sjeler litt til Timar sin beskrivelse, men ordvalget var da i overkant blomstrende etter min oppfatning.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-20, 09:41   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Synes ikke de «faller» når bevegelsen er et resultat av muskelsammentrekninger. Brynene ble trukket ned mot øynene, synes jeg ville vært mer naturlig å si.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-20, 10:22   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pussig beskrivelse i avisartikkel - hva betyr dette?

Jeg sliter litt med bryn som "faller og spretter", særlig i en sammenheng der forfatteren prøver å være alvorlig og seriøs (jeg antar at dette er tilfelle her).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no