Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Alliums fantastiske strikkekåpe

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-09, 12:25   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums Fantastiske strikkekåpe

Drit lekker!!!

Den fik kjeg virkelig lyst på jeg også. Lurer på om jeg også må be min kjære mor om hjelp her.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:26   #22
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums Fantastiske strikkekåpe

Snakker vi ny FP-uniform her snart?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:29   #23
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums Fantastiske strikkekåpe

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:32   #24
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums Fantastiske strikkekåpe

Jaja, ikke kan jeg strikke, ikke kan min mor strikke, og å be min manns bestemor på 83 er kanskje litt slemt?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:38   #25
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Den er grisefin! 7$ for oppskriften?

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:38   #26
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Fantastisk fin, men det ville nok tatt både vinter og vår før den ble ferdig for min del, er jeg redd

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:42   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Den var fantastisk! Jeg er også lilladame og kunne gjerne hatt en slik i lilla. Mamma strikker for tiden kjole til meg så jeg tør ikke spørre om noe mer på en stund. Å strikke selv vil være overambisiøst for min del som knapt kan annet enn p strikke rett og vrangt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:47   #28
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Denne kåpa får meg til å hulke høyt for at jeg ikke kan strikke og at armene mine ikke tåler en opplæring. Den er rett og slett ufattelig fin. Hvis noen strikker den i lilla og blir lei etterhvert, så kjøper jeg gjerne.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:50   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums Fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Snakker vi ny FP-uniform her snart?

Definitivt. Ut med OM og naturalistaskoene og inn med flettepinnene.

  Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:35   #30
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Den er lekker, skulle ønske jeg turde å prøve meg, men det blir nok for avansert for meg...

Forøvrig ser den mørke lillaen rå lekker ut, den ville jeg valgt.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:46   #31
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg er supergod på strikking, men ikke fullt så god på engelske oppskrifter.
Finnes denne på norsk?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:48   #32
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg er supergod på strikking, men ikke fullt så god på engelske oppskrifter.
Finnes denne på norsk?

Det tenkte jeg også. Jeg er ikke supergod, da, men tror jeg hadde klart denne. Men gjerne med en norsk oppskrift.
Jakka var utrolig lekker.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:51   #33
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg er supergod på strikking, men ikke fullt så god på engelske oppskrifter.
Finnes denne på norsk?

Ikke så vidt jeg vet.

Men du burde komme deg over den kneiken, det er ikke mange ord å lære, og det åpner seg en helt ny oppskriftsverden.

Engelske oppskrifter er dessuten mye mer detaljerte enn de norske.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:53   #34
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Kan ikke noen av dere strikkedamer ha et skikkelig helgekurs for dummies en gang?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:54   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Har ikke lest oppskriften enda jeg. Og har den samme kneika å knekke. Men det skal jeg tvinge allium med flere til å hjelpe meg med kjenner jeg. :må strikke dette:

  Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:54   #36
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Hvordan er kotymen her. Kjøper vi en oppskrift hver alle sammen, eller er dette pk å dele?

  Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:57   #37
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Kan ikke allium strikke til alle?
Spøk til side, hvor høyt opp i str. går herligheten?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:58   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Da bestiller jeg, også må dere der ute i internettet hjelpe meg med språket.

  Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:01   #39
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Hvor vanskelig er den egentlig å strikke?
Jeg har ikke forsøkt meg på flettinger eller lignende før, kommer jeg til å få det til, eller blir det bortkastede penger.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:04   #40
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Kan ikke allium strikke til alle?
Spøk til side, hvor høyt opp i str. går herligheten?



XL er størst, og her vurderer jeg faktisk å strikke L til meg selv, så de er ganske store.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no