Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Monsterbukse

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 09:40   #21
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Monsterbukse

Denne må jeg abonnere på.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 18:18   #22
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Monsterbuksa begynner å ta form.
Jeg har rekket opp halve buksa to ganger så det var på tide.
Den er ikke ferdig, men jeg strikker nok ferdig i kveld så får jeg montere og brodere i morgen.
Det ser ut som jeg har funnet en grei 4/5 år størrelse.

Jeg skal legge ut oppskrift når buksa er helt ferdig, hvis det er noen som vil ha.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 18:59   #23
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Monsterbukse

I følge en oppskriftstråd på Tettinntil så er masketallet feil, det skal være 116 masker til 1,5 år.

I og med at delingen blir feil med 2r og 2vr la jeg opp 128 masker. Jeg har akkurat rekket opp igjen etter å ha begynt på ene beinet. Jeg prøvde nemlig buksen på Lillebror og den var diger! Så mer ut som noe Storebror kunne ha brukt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 19:14   #24
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

I følge en oppskriftstråd på Tettinntil så er masketallet feil, det skal være 116 masker til 1,5 år.

I og med at delingen blir feil med 2r og 2vr la jeg opp 128 masker. Jeg har akkurat rekket opp igjen etter å ha begynt på ene beinet. Jeg prøvde nemlig buksen på Lillebror og den var diger! Så mer ut som noe Storebror kunne ha brukt.

Jeg bruker ikke den oppskriften. Jeg tittet på den, men det var ikke sånn jeg ville ha buksa. Jeg synes det er for tynt garn i forhold til originalen. :veldig sær: Så jeg har laget oppskrift selv, derav opprekk to ganger.
Jeg har brukt Freestyle-garn, pinne nr 4 og 112 masker. Det ble perfekt, buksa er ikke kjempevid og ikke kjempetrang. Akkurat passe.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 19:21   #25
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Monsterbukse

Hva slags garn er Freestylegarn? Hvilken str bruker barnet ditt?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 19:31   #26
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Hva slags garn er Freestylegarn? Hvilken str bruker barnet ditt?

Freestyle er ullgarn fra Dalegarn. Litt tykkere enn Heilo hvis du kjenner til det.
Poden her bruker str 4 år i bukser, han er slank og lang.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 20:19   #27
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Monsterbukse

Ok. Jeg kjøpte bare garn fra Nille og SparKjøp (pinne 3,5). Det er tynnere enn freestylegarnet. Da legger jeg opp 116 masker og håper jeg holder. Hvis ikke vokser han inn i den.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 20:24   #28
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monsterbukse

Jeg strikket med Smart på pinne 3,5, og jeg tror jeg hadde ca. 130 masker øverst. Buksen passer til en toåring, men ikke av den minste sorten.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 21:08   #29
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Noen som har andre fargekombinasjoner de har prøvd? Trenger inspirasjon.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 21:41   #30
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Monsterbukse

Her er noen bilder: http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=88253

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:04   #31
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Monsterbukse


Åhhh, denne var jo bare råkul! Heldige dere som kan strikke. Vil gjerne se hva dere har fått til altså.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:09   #32
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Her er fargene jeg har valgt.
Angrer skikkelig, har nemlig funnet ut at jeg ikke liker grønnfargen alikevel.
Men poden elsker grønt, og venter fælt på monsterbuksa si så den får bli som den blir fargemessig.
Får strikke en til, med farger mer i mor sin smak.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 00:14   #33
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monsterbukse

Wow, noe så tøft! :inspirert:

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 01:07   #34
mammsen31
mamma til 4 gull
 
mammsen31 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
Innlegg: 48
mammsen31 er litt kul
Standard

Sv: Monsterbukse

Kjempe tøffe bukser, maila farmor i sverige med oppskrift og bilde jeg nå !

__________________
Jente 18.02.97**Gutt 15.01.00**Gutt 11.07.04**Gutt 25.01.08
mammsen31 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:59   #35
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Prøv og feil. Fy f som jeg har strikket, rekket opp, strikket og rekket opp i evigheter nå.
Den grønne buksa var så kvalm i fargen så den har jeg arkivert.
Den ble ikke bra i forhøyningen, for lang i bena og for trang nederst.
Sånn er det når man skal dille og lage oppskrift selv.
Vel. NÅ har jeg ferdig bukse. Og jeg er fornøyd.
Har kjøpt garn til nummer to nå.
Må jo bruke oppskrifta skikkelig når jeg først har laget den.







Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 20:14   #36
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Kjempeflott!!! Likte veldig godt fargene!
Har du oppskrift på den? (etter prøving og feiling?)

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 20:49   #37
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Kjempeflott!!! Likte veldig godt fargene!
Har du oppskrift på den? (etter prøving og feiling?)

Takk, takk.
Vil du har oppskrift så ligger den i bloggen min.
OPPSKRIFT


Sist redigert av Nin : 08-01-09 kl 23:24.
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 21:07   #38
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Tusen takk Nin!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:57   #39
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monsterbukse

Den var kjempefin! Flotte farger.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 11:01   #40
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Monsterbukse



Vesla fikk to fantastisk kule monsterbukser i posten fra mormor i går. Skal få tatt bilde av dem og lagt ut her i kveld. Skikkelig fine med masse knæsje farger!

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no