Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Å gjøre huset visningsklart

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-12, 14:19   #21
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Så spennende med flytting, ny jobb og nytt hus. Lykke til i prosessen!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 14:25   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Naboene satte mye i garasje hos meg da de hadde visning.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 14:41   #23
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Viktig å fjerne ALT av leker og stæsj til fotograferingen. Foto er nesten viktigere enn helt strøkent visningshus. Når folk først har kommet seg på visning er de allerede interessert.

Fjern ALT på bad. Vask godt. Legg rene hånklær dandert evt. Orkide. Levende lys gjør seg veldig fint på bilder.
Vask vinduer!! Veldig viktig, alt syns på bildene.

Vi brukte hengeren vår (med lokk) som lagringsplass. Pakket bort MYE i skuffer og skap. Men du kan rydde etterhvert som fotografen er der. Vi tok alt av leker i lekegrinda når fotografen var der. Så dro vi den rundt BAK fotografen når han tok bilder av stua, osv..

Hadde litt hos naboen under visningskvelden også. Heldigvis ble bolig solgt etter en stk visning, slitsomt å bo i stylet hus lenge.

Hvite tulipaner.

Husk sengeteppe på senga. Pent lagt på.

Fjern synlige ledninger og slikt. Syns så godt på bilder. INGENTING på kjøkkenbenk. Til nød Nespresso-maskinen.
Jepp, vekk med stellebord og lekekjøkken til fotoshoot. Men til visning kan de til nød stå der.

Lykke til!

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 14:46   #24
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.103
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Ingen barnestoler ved bordet sa vår fotograf. For øvrig gadd jeg ikke vaske vinduer, bildene ble helt fine likevel.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 15:07   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Barnestoler kan greit fjernes til foto, men greit til visning? En i alle fall?

Lekekjøkkenet inngår veldig naturlig i lekekroken, klart, vi kan tømme den for lekekjøkkenet, tresak fra IKEA, verktøybordet (mer skrikende sak i plast, ryker nok på loftet ja), alle leker i expediten og alt på gulvet (selvsagt) men så ryker også hundegreuene og da er der igjen en mer eller mindre ribbet expedit, et fåtall av hyllene som ikke er leker og barnebøker. Og vedovn. Ellers tomt. Luftig er nå greit nok, og vi har lita stue, men det skal jo gjerne ikke se fraflyttet ut heller...

Leker som er i skuffer i expedit, er ikke det ok selv på foto?

Må rydde og ta prøvebilde...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 18:50   #26
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Sengetepper på alle senger. Sengetøy er vanskelig å gjøre innbydende og blir fort veldig personlig.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 18:55   #27
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.


Leker som er i skuffer i expedit, er ikke det ok selv på foto?

Synes det gjennom? I såfall ville jeg hatt lite og ryddig. Jeg prøvde meg på å bruke stekeovnen som lagringsplass, men ble fort avslørt av fotografen gitt.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:08   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Synes litt, det er fargede plastskuffer. Ser at der er noe, men ikke hva. Får se når jeg tar prøvefoto, noen kommer nok hit for bedømming, men jeg er ikke klar enda, dvs ikke ryddet og ordnet nok.

Sengeteppe til vår seng kan jeg kjøpe, men til Knerten sin? Størrelse grindseng, finnes det sengeteppe til dem? Er ikke rent sengetøy med postman pat, pent redd opp, ok på barnerom? Det er og blir åpenbart et barnerom.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:15   #29
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Sprinkelseng er sikkert greit. Jeg ville valgt mest nylig nøytralt sengesett.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:18   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Kan selvsagt kjøpe ham et nytt, han har pr i dag postman pat og ole brumm. Nøytralt, som i "ensfarget" kan muligens rett og sett være baksiden, som er grønn? Men dog, puta er jo ikke ensfarget på baksiden heller.

Kanskje like greit å kjøpe et nytt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:07   #31
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Kan selvsagt kjøpe ham et nytt, han har pr i dag postman pat og ole brumm. Nøytralt, som i "ensfarget" kan muligens rett og sett være baksiden, som er grønn? Men dog, puta er jo ikke ensfarget på baksiden heller.

Kanskje like greit å kjøpe et nytt.

Eller legge over et pledd eller noe?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:08   #32
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Jeg synes ikke det gjør noe med barnesengetøy på i en sprinkelseng, men hvis du vil ha det mest mulig nøytralt kan du jo legge på et fleecepledd i en nøytral farge - de koster ikke stort heller.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:17   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Pledd. Ja, pledd, ensfarget pledd har vi. Selvsagt, DET kan brettes og passe som "sengeteppe" for grindseng.

Ok skyld på at jeg er litt stressa på husgreier (seriøst, forrige uke var det sånn "ja, tja, jo, vi håper jo det blir i år" og om tre mnd i dag skal jeg antakelig altså møte på ny jobb, 37 mil unna, helst ha solgt et hus i mellomtiden, og ha en vag ide om hvordan vi skal bosette oss for fremtiden. Om tre mnd bor jeg nemlig antakelig på pikerommet mitt. Med hele familien på fire. Juhu! Hei, hvor det går!)

Et kjapt blikk rundt stua tilsier totalt strykkarrakter i forhold til foto. Rot synes bedre på bilder? Vel, her er mer enn nok som synes uten bilder. Men det er ikke stua jeg har begynt på heller da, jeg kommer nok hit også etterhvert. Eller, jo, jeg har begynt litt, men det er inni skapene. Det synes litt lite.

Men det kommer seg nok. Det er jo spennende også da, om enn egentlig bare drittskummelt og slitsomt og stressende og sånne ting gir meg litt sånn matesløs "aner ikke hvor jeg skal begynne så jeg får ikke gjort noe"-greier. Det motarbeider jeg nå etter beste evne med lange lister over hva som kan pakkes nå, hva som skal sendes bort, hva som skal være på selve flyttelasset, tusen spørsmål og punkt vi må huske, oppsigelsesfrister, søknadsfrister og you name it.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:19   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Jeg synes ikke det gjør noe med barnesengetøy på i en sprinkelseng, men hvis du vil ha det mest mulig nøytralt kan du jo legge på et fleecepledd i en nøytral farge - de koster ikke stort heller.

Vi har. Grønn, blå, offwhite. Ja, og rød og svart og enda en blåfarge, men de er hunden sine, og egner seg ikke. Men fleecepledd har vi. Plenty. Jeg får se, mulig jeg bare lar det være nyvasket barnesengetøy, det er og blir et barnerom, det er jo ikke akkurat som om senga har plass til en voksen. (men den er ikke helt sprinkelseng da, ene siden er fjernet, mamma omtaler den som "kaneseng", jeg kaller det "storeguttseng som har vært grindseng". I alle fall, absolutt for små folk.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:48   #35
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.103
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Vi hadde et farget laken i fin bomull til sengeteppe på vår seng. Barnesengene redde jeg bare pent opp, Junior hadde Thomastoget sengetøy. Det synes jeg ikke gjorde noe, det var så lyst og luftig ellers og vår bolig er veldig midt i blinken for etablerere som mest annsynlig har/skal få barn.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:48   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Jeg ville skiftet på barnesengene og lagt på rent sengetøy, rett og slett. Alle ser at det er et barnerom. Om du ser på barnerom på finn.no så er det mye vanlig barnesengetøy der altså.

En ting jeg også ville gjort nå, gjerne før du pakker, er å rydde, kaste, selge og gi vekk, altså få ting ut av huset, ting dere ikke skal flytte med dere. Det blir alltid mer enn man tror nemlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:57   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Jeg kaster og kaster, fortløpende mens jeg pakker. Har dog ikke gitt bort så mye, eller egetlig tenkt å selge noe særlig, de tingene jeg tenker vi kanskje ikke trenger dra med oss, ser ikke mannen poenget med å kvitte seg med. Vi får se.

Men jeg kaster. Bare vent til vi kommer igang med klærene våre! Det er jo sikkert bare halvparten vi trenger ta med oss, resten brukes ikke, det blir poser til UFF-containeren (det er allerede kommet et par poser dit) og en del som går i boss, tenker jeg. Barnetøy sender vi videre til andre brukere, og det er levert et par store poser med det sist helg, så der er jeg ganske ajour.

Jeg kommer garantert til å se på finn-annonser på en litt annen måte fremover. Til nå har jeg mest sett etter steder jeg vil bo. Nå ser jeg heller etter hva vi skal og ikke skal gjøre...

fjerning av en god del møbler er i alle fall viktig, det ser jeg absolutt. Derav kommer den store varebilen til min bror inn i bildet, men den kan ikke komme før etter påske.
Derved ikke fotografering før etter den tid.

Hvor lang tid fra avtale med megler er signert, til fotografering, takst og annet som må på plass for å lage prospekt og ordne visning?

Vi trenger jo egentlig å ha solgt helst sånn ca i går, men det er jo ikke aktuelt, så da er det greit å time ting best mulig i forhold til at det går på løpebånd når det først kommer igang.

Og i mellomtiden rydder og kaster jeg etter beste evne mens jeg pakker. Vi har ekstremt store mengder papir liggende som bare er boss...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 22:01   #38
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.103
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Vi tok bilder ca en uke etter at vi hadde avtalt med megler. Prospektet var klart en eller to dager etter det, visning ca 10 dager deretter. Men det var litt midt i høstferie og sånn, så ting ble litt forskjøvet mht vanlig skjema.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 22:07   #39
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Spennende!

Det blir garantert spennende for ungene å pakke lekene ut igjen etter noen uker/måneder. :btdt:

Rydd god plass i skuffer og skap. Både så det ser ut som om det er god plass der. Folk åpner skap på visning. Og fordi du da har noe ekstra plass på slutten. Når det plutselig er masse greier du trenger å skyfle unna.

En barnevogn greier du kvitte deg med noen timer. Den kan vel bare stå i naboens hage. Men regntrekk hvis det regner. De fleste barnevogner tåler å stå ute en stund.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 22:07   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Vi kommer jo altså sånn rett etter påske da, så jeg bare lurte på om vi burde ha valgt megler før påske.

Antakelig får vi "bilen som skal frakte bort halvparten av møblene våre så her blir mer lyst og luftig" første helg over påske. Så er det aktiv intens rydding, og vips, klart for foto.

*ser seg rundt* Vips? Da burde den bilen ta med seg min sønn også. Så vi slipper den tornardoen som sprer tusen leker på fem minutter... Forresten bidrar søstra greit også. (Og foreldrene som ikke evner å plukke vekk igjen alt hver dag...)

Vel, uten at de merker det er her stadig litt mindre å rote med for hver dag, og når Knerten er informert om det hele kan jeg ta mer også (nå tar jeg bare ting ingen egentlig vil finne på å savne...og spørr meg selv om det egentlig betyr at vi ikke burde forflytte dem...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no