Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Verdens beste glutenfrie boller!

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-12, 18:30   #21
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste glutenfrie boller!

Jeg har vertfall ingen problemer med å få bolle deigen til å heve

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0306.JPG (38,8 KB, 28 visninger)
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 22:05   #22
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste glutenfrie boller!

Å, Kamp, de så gode ut! Nå angrer jeg på at jeg ikke gikk for denne oppskriften. Jeg ble overtalt til å bruke Schär melmixen, og den oppskriften som sto bakpå. De hevet ikke. Jeg kunne stable dem på et frokostfat.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 22:28   #23
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste glutenfrie boller!

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Å, Kamp, de så gode ut! Nå angrer jeg på at jeg ikke gikk for denne oppskriften. Jeg ble overtalt til å bruke Schär melmixen, og den oppskriften som sto bakpå. De hevet ikke. Jeg kunne stable dem på et frokostfat.

Den oppskriften funker ikke nei Det er for lite væske i den

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 22:59   #24
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste glutenfrie boller!

Åh, er det det som er greien. Jaja, jeg vet i hvertfall at jeg ikke skal bruke den igjen. Men det er jo alltids godt å høre at det ikke er min feil.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 23:54   #25
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste glutenfrie boller!

Gode boller her! Men mine blei langt fra så fine og glatte som Kamp sine da... det kan nok skuldast at 8-åringen deltok ivrig

Men gode uansett!

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 17:44   #26
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste glutenfrie boller!

Jeg bruker alltid olje i utbakingen, ikke mel

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:03   #27
Pernille
Nybegynner
 
Pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 29
Pernille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens beste glutenfrie boller!

Jeg laget disse til fastelaven....

GLUTENFRIE BOLLER:

2 ts Fiber Husk (helsekost, kan sløyfes)
3 dl melk
100g margarin
50g gjær
100g sukker
1 ts kardemomme
1 egg
2 dl rosiner
500g Semper Glutenfri Mix (jo mindre man trenger, jo bedre)

FiberHusk røres ut i melka, sveller 5 min.

Smør smeltes, melk has i.

Gjæren smuldres i et bakefat, og melkeblandingen has over.

Bland sukker og krydder, egget og melet. Rør godt.

Heves til dobbel størrelse, ca. 30min.

Deigen knas godt og deles i små porsjoner. La hvile litt før de trilles til boller.
(tips: bruk olje, ikke mel)

Heves 30min. Smøres med egg og stekes ved 225 grader i 10-15 min.


Jeg lAget dobbel porsjon men bare med 50 gr fersk gjær og bollene hevet seg til dobbelt
Brukte forresten schærs mel, aldri prøvd før men solgte i kilospose på Coop obs

Pernille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 21:50   #28
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste glutenfrie boller!

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.


Takk for oppskrift Ladybug - vi prøver denne

Så bra at dere kunne bruke oppskriften! Jeg prøvde ut flere ulike før jeg fikk denne på et bakekurs jeg var på i regi av NCF. Absolutt min favoritt!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 00:58   #29
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste glutenfrie boller!

Kvar får ein kjøpt prekokt rismjøl?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 01:38   #30
Pernille
Nybegynner
 
Pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 29
Pernille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens beste glutenfrie boller!

Har faktisk ikke hørt om det før engang og har hatt cøliaki i mange år. Prøv en helsekost

Pernille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no