Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-07, 13:54   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

Vesla blir snart 1 år Og det er snart tid for bursdagsfeiring. Er det noen som har en oppskrift på en barnevennlig god kake uten: egg, melk og gluten?
Hvis du har en fin oppskrift på kake uten egg og melk er det også flott, så kan jeg "ordne" den glutenfri selv....
Venter i spenning.....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 16:25   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

Toro langpannesjokoladekaken er glutenfri.
Tror den er melkefri og.

Men den andre sjokolade langpanne i pose som rema selger, Møllerens . Men er en gutt eller jente på fremsiden. Den er melk og egg fri.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 13-01-07 kl 22:48.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 16:27   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

http://home.no.net/jahnolav/utenmelk...k/kokebok.html

Her er det masse kaker uten egg og melk i alle fall!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 20:09   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Toro langpannesjokoladekaken er glutenfri.
Tror den er melkefri og. og egg fri

Men den andre sjokolade langpanne i pose som rema selger, husker ikke merke. Men er en gutt eller jente på fremsiden. Den er melk og egg fri.


Toro langpanne var i alle fall ikke eggfri før.

Jeg har oppskrift på ei uten egg og gluten og med kefir, så den kan vel kanskje ikke brukes?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 20:12   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

www.detsoteliv.no er det oppskrift på en sjokoladekake som heter crazy cake. Den er saftig og god, uten egg og melk.

Krydderkaker som i oppskrift er uten egg kan lages med farris istedet for kulturmelk, og blir gode. Ellers har jeg oppskrift på en eplepai som egentlig er ett egg i, men jeg erstatter med vann, og den blir veldig god. Kan skrive den inn om du er interessert,.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 20:54   #6
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

Møllerens langpannesjokoladekake er uten egg og melk, men ikke glutenfri.

Jeg synes denne banankaka er ganske god: http://www.utenmelk.no/kokebok.shtml#Banankake

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 21:46   #7
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Toro langpanne var i alle fall ikke eggfri før.

Jeg har oppskrift på ei uten egg og gluten og med kefir, så den kan vel kanskje ikke brukes?

Nei, kefir går desverre ikke...
Men takk for at du spurte

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 21:47   #8
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

www.detsoteliv.no er det oppskrift på en sjokoladekake som heter crazy cake. Den er saftig og god, uten egg og melk.

Krydderkaker som i oppskrift er uten egg kan lages med farris istedet for kulturmelk, og blir gode. Ellers har jeg oppskrift på en eplepai som egentlig er ett egg i, men jeg erstatter med vann, og den blir veldig god. Kan skrive den inn om du er interessert,.

Tar gjerne imot oppkrift på eplepaien

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:33   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Tar gjerne imot oppkrift på eplepaien

Her er oppskrift på eplepai uten egg og melk:

250 g hvetemel
200 g smør uten melk (blå soft eller melange uten melk og salt. Brukes melange bør du tilsette noen korn med salt)
2 ss sukker
1/2 dl vann

4-5 epler
kanel
sukker

Smuldre smør og mel, ha i de andre ingrediensene. (jeg bruker foodprosessor, men kan gjøres for hånd).

Ha 2/3 av deigen i formen. (20-22 cm springform) Legg oppi eplebiter. Strø noen ss sukker på og litt kanel.

Kjevle resten av deigen til en runding som legges som et lokk over kaken. Strø et tynt lag med sukker oppå.

Stekes på 175 grader i 50-55 minutt.

Blir sprø og god og serveres med en god vaniljeis for de som tåler melk, og med soyais for de som ikke tåler melk.

Denne smaker som vanlig eplepai, så jeg pleier ikke å lage en type kake til allergikeren og en til oss andre. Denne duger for alle!

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:50   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Toro langpanne var i alle fall ikke eggfri før.

ok

Der var jeg ikke helt sikker. Men vet den er gluten og melkefri.
For jeg kan spise en hel kaka om så å ikke få vondt i magen *ler*
Eller vondt får jeg for at jeg har forspist meg men får ikke vondt pga melk
Hehe

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 23:16   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevennlig kake uten egg og melk! (gjerne også glutenfri..)

Sjekket Torosidene nå og langpannekaka er ikke fri for egg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no