Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-09, 22:37   #1001
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

"Albert og Skybert"


Når klærne ligger som på bildet over, ser det ut som om den lille hunden har hoppet ut av kjolen og satt seg på buksen, og på den måten etterlatt seg ett lite hull i kjolen.
Siden hunden like godt kan hete Albert, må det jo være Skybert som sitter igjen på kjolen.
Derav navnet på settet. )


En barndomsvenn av meg skal sammen med sin Kjære i bryllup i September.
Brudeparet har nylig fått en liten datter som nå også skal få en liten gave på bryllupsdagen.. alle må jo få gave.

I følge min venn er det kommende brudeparet veldig glad i lilla og sort, dessuten har de en hund av rasen:dachs. De ville gjerne ha noe av dette integrert i klærne til den lille jenta, slik at det ble personlig og unikt.



Jeg har sydd en forklekjole i størrelse 6-12 mnd, men som kan brukes lenger som tunika.
Forklekjolen er sydd av lilla elefantstoff; tynt og behagelig stoff på fremsiden, med en bakside i svart bomull.
En svart dachs på fremsiden med en lilla knapp så han kan se verden, en nygift verden.



Buksen er sydd av svart deilig velour, myk og behagelig, slik babyklær skal være.
Lilla ribb oppe og nede gjør at buksen kan brukes tidlig og vare lenge.
Nede på foten har hu mor plassert en dachs som helt klart drømmer om å bli like stor som en elefant, den har derfor tatovert elefanter all-over. Nice!

Buksen er i str. 9-24 mnd, men kan muligens brukes noe før ved å brette opp samt ha en god puff nede på føttene.

Nå håper jeg både givere og mottakere blir fornøyd med klærne.

Detaljbilder i bloggen.


Åh!

__________________
*
Agurke er ikke aktiv  
Gammel 15-08-09, 23:59   #1002
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg fatter ikke hvor du tar tida fra. Så produktiv og flink du er!

Jeg suller så mye for tida at jeg føler meg langt fra produktiv kan jeg love deg.
Men godt du syns det da, så har jeg litt mindre dårlig samvittighet. hehe..


Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Fy søren Albert og Skybert var et fantastisk flott sett.
(jeg satt lenge å prøvde å finne den rette formuleringen men ingen måter å skrive på klarte helt å dekke det jeg prøver å si...)
Det var et sett helt 100 % etter mitt hjerte altså. (Sånn bortsett fra patience da, som allerede er flittig brukt. )

Så skrekkelig fint skrevet da. Takk Intter!
Kjekt at du likte dette, men enda kjekkere at du liker Patience, og ikke minst at det lille sjarmtrollet allerede har fått brukt det. Jakken satt jo som ett skudd på henne, helt supert!


Opprinnelig lagt inn av tess1, her.

Nydelige sett begge to.

Tusen takk!

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Åh!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 26-08-09, 19:15   #1003
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Redesignkjole "StarWars Baby Blue"



Jeg fant i kjelleren en avlagt t-skjorte etter storebror, str 86 som ikke var sendt av gårde til nye hjem.
O-LYKKE, denne skulle få bli noe kult til lillesøster tenkte jeg.
Jeg er nemlig i en litt BAD fase når det gjelder jenteklær.. jeg har funnet fasinasjonen i det å sy jenteklær som stritter mot det tradisjonelle rosa, blomstrete, blondete og sukkersøte.
Jeg er også stor motstander av superhelter og svarte skumle klær til små uskyldige gutter på under skolealder.
Men, jeg er såpass sær at jeg godt kan bryte mine tabuer og bruke disse tabuklærne som er laget til gutt, ved å klippe dem opp og sy noe nytt, sukkersøtt til en jente! Regelbrudd, det liker jeg.. mohahaha…
Altså jeg leker litt med mine egne grenser og prøver å skape noe nytt.
Man finner sjelden jente klær med biler, StarWars, Spiderman osv. Og godt er vel det.
Men allikevel så lokkes det fandinelvoldske i meg frem, og jeg koser meg med saks og nål og tråd.
Hvis du har fulgt med på bloggen, så er det ikke så lenge siden jeg lagde ett sett til Alea med lastebiler på; kjole og bukse.
I tillegg til utradisjoelle lastebiler, er det svart og grått. Ingenting som faller inn under mine lidenskaper.. men resultatet ble knallmoro og klærne er superherlige på!
Så hvorfor ikke bare leke videre.. *knis*



Utgangspunkt:
- T-skjorte str 86
- Marineblå cordkjole str. 92



Fremgangsmåte:
- Klippet bort midtstykket på kjolen
- Klippet av bunnen, halsen og ermene på t-skjorten
- Klippet opp t-skjorten i sidene og skråklipte den oppover
- Sydde t-skjortedelen til en tube
- Sydde t-skjorte del på kjoledelene, rette mot rette.
- Sydde stikninger
- Fant hull på skjørtedelen og holdt på å kaste hele greiene i bosset, men en lykkestjerne reddet humøret og fikk meg til å sy på en svart bit fra t-skjorte-restene over det lappede hullet, og dermed merkelappen over. Det funket.

Resultat:
Kjole str 104


__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 26-08-09, 19:21   #1004
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Nå har tråden bikket 1000 innlegg – jeg låser den, så får du starte en ny.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no