Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo for dummies ...

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 12:02   #221
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Ja, det er nesten for godt til å være sant. Jeg tror det liksom ikke før jeg får se det. Nå vet jeg ikke helt hva slags variant jeg følger, for jeg har ikke fått boken ennå. Jeg spiser bare minst mulig karber og mer fett og proteiner. Og litt salat og grønnsaker.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:46   #222
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Uke nr. 2 godt i gang og dette går helt strålende !

Merker godt på humør og helse at blodsukkeret er mye bedre (har lett insulinresistens pga pco) Mandag var jeg hinsides godtesugen, men klarte å stå imot ved hjelp av to biter 70% sjokolade og en neve nøtter
Tror nok jeg spiser litt vel mye mat ennå, men får roe gradvis ned, er nemlig en storspiser av de helt store Det er jo stor forskjell på en diger salat med skinke, og 5 skiver brød.
Ned 1,8 kg

Jeg spiser stort sestt 2 fiber+ i løpet av dagen, bortsett fra det holder jeg meg helt unna mel,ris,potet, pasta og sukker.



Kl 10 : Nå har jeg lest endel på lavkaro forumet, og lurer mer og mer på om jeg bør finne en filosofi å følge ja !
Skal ned 10-12 kg som har sneket seg på det siste året. Kan det være en ide å ta en ketolysekur før jeg fortsetter med mern "normal" lavkarbo ?


Sist redigert av Susse : 15-08-07 kl 11:13. Årsak: lest litt på nett...
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 13:14   #223
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Siste dagene har jeg hatt litt merkelig følelse i kroppen. Vondt oppunder ribbena, forferdlig ånde (det er ikke så kult ) og litt små kvalm. Jeg har aldri spist så mye grønt og så proteinrik kost før, litt karbohydrater blir det men det er minimalt. Nå lurer jeg på om jeg skal skru opp litt på karbohydratene siden jeg ikke helt får til dette med fettet? Eller vil disse "bivirkningene" gi seg?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:08   #224
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

emm, høres ut som du er i Ketose - det er ikke farlig. Gir veldig rar ånde. Men man skal ikke ha vondt under ribbena. Følger du en filosofi? Leser du på lavkarbo-forumet?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:14   #225
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Leser på lavkarbo forumet ja, og følger rådene derfra. Jeg følger vel ikke noen streng filosofi, og det er det jeg lurer litt på om jeg bør gjøre? Hittil har dette vært så mye enklere enn alle andre kostholdsprosjekt, så jeg vil ikke få for mange regler å forholde meg til Tror at det er luftsmerter det jeg har hatt oppunder ribbena. Idag har jeg ikke kjent noe, bortsett fra det med ånden
Hvis jeg er i ketose, hvordan er det da å ta et glass vin på lørdagskvelden? lanlegger:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:37   #226
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Leser på lavkarbo forumet ja, og følger rådene derfra. Jeg følger vel ikke noen streng filosofi, og det er det jeg lurer litt på om jeg bør gjøre? Hittil har dette vært så mye enklere enn alle andre kostholdsprosjekt, så jeg vil ikke få for mange regler å forholde meg til Tror at det er luftsmerter det jeg har hatt oppunder ribbena. Idag har jeg ikke kjent noe, bortsett fra det med ånden
Hvis jeg er i ketose, hvordan er det da å ta et glass vin på lørdagskvelden? lanlegger:

Da blir du full etter et halvt glass. :erfaren:

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:47   #227
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Eg har nok aldri vore i ketose trur eg (har ikkje aktivt slanka meg, så ketose har ikkje vore eit mål liksom). Korleis veit ein/kjenner ein at ein er i ketose? Sånn bortsett frå at ein vert full av eit halvt glas vin

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 23:46   #228
sofasara
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 1
sofasara har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies ...

Takk til Safran som spør mine spørsmål og til Iset som har svar på alt...
Men dere nevner at dere blir så mett av denn maten at dere ikke trenger mer på lenge... hva da med å spise hver 3-4 time. Skal man ikke det da?
Og hva med kjøtt der det er mye fett på selve kjøttet, feks. ribbe... er det usunt i følge lavkarbo? Jeg elsker jo akkurat det...:-)

sofasara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 00:29   #229
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Jeg syns at virkelig grovt karbo ikke skaper det karbosuget som vanlig brød, pasta, ris, etc. skaper. Jeg syns suget reduseres betraktelig om jeg bare går fra brød til grovt rugbrød eller supergrovt knekkebrød, og bare har en minirasjon med potet el.l. til middag. Jeg går også fint ned i vekt på det. Men det er sikkert indivuelt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 08:17   #230
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies ...

Denne skal jeg følge med på.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 11:10   #231
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies ...

Noen som blir litt forstoppet av å ikke spise hvetemel?? JEg trodde det skulle være omvendt, men magen min som trives som bare det med litt brødmat, synes ikke det er noe ok når jeg kutter alt av hvetemel og bare spiser supergrovt (fullkorn rug og sånt). En dag med utskeielser med svele og bolle er nok til å få ting i gjenge igjen.

Rare greier.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 11:40   #232
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Noen som blir litt forstoppet av å ikke spise hvetemel?? JEg trodde det skulle være omvendt, men magen min som trives som bare det med litt brødmat, synes ikke det er noe ok når jeg kutter alt av hvetemel og bare spiser supergrovt (fullkorn rug og sånt). En dag med utskeielser med svele og bolle er nok til å få ting i gjenge igjen.

Rare greier.

Du må hugse å drikke mykje, Poly. Fiber sug til seg væska i tarmen. Etter kvart går fordøyelsen over til å verte mykje betre utan kveitemjøl. Det er som å slutte med snus og røyk. Umiddelbart vert ein forstoppa, men etter kvart går systemet seg til og blir mykje betre.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 11:56   #233
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies ...

Jeg drikker i grunnen ok, men prøver å øke ytterligere.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 12:27   #234
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg drikker i grunnen ok, men prøver å øke ytterligere.

Kroppsvarmt vatn med sitron ev. mengder av urte-te kan også vere til stor hjelp i overgangsfasa. Kroppen skal jo gjennom ein slags detox, og kvitte seg med ein del slagg frå tarmen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 13:13   #235
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies ...

Hm Akkurat det er den delen som gjør meg litt skeptisk. Jeg ammer jo, og vil helst ikke detoxe så voldsomt. Blir det detox av å kutte ned på hvetemel, altså?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 13:42   #236
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies ...

Lavkarbo er vel mest mulig kjøtt og grønt, samt å drikke nok. Å nøtter er det ikke?
Men jeg blander i melk også jeg, får jeg ikke melk blir jeg mannevond, jeg MÅ ha melk, men drikker dog skumma.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 13:51   #237
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hm Akkurat det er den delen som gjør meg litt skeptisk. Jeg ammer jo, og vil helst ikke detoxe så voldsomt. Blir det detox av å kutte ned på hvetemel, altså?

Jo mindre industribearbeidde produkt og gift (sukker, alkohol, koffein, noikotin o.l.) ein puttar inn - jo større renseprosess driv kroppen. Men det blir sjølvsagt på ein anna måte enn å frigjere tungmetall frå kroppsfeittet (som vel er årsaka til at slanking under amming vert frårådd). Eg hadde ikkje vore redd for detoxinga av å kutte sukker og kveitemjøl frå kosten.

Detox handlar jo først og fremst om å slutte å overbelaste kroppen sine naturlege rensingsorgan, slik at dei kan gjere den jobben dei skal.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no