Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 15:06   #261
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jacob ble ammet i 19 mnd.
Daniel ble ammet i 10 mnd.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 01:40   #262
Hadia
hijabdame
 
Hadia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 50
Hadia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Nr.1 - Prøvde iherdig i en måned før jeg måtte gi helt opp.
Nr.2 - 5 mnd, så var det plutselig stopp.
Nr.3 - 17 mnd! Juhuu!

Hadia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 08:30   #263
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Nå har jeg visst sluttet med yngstemann. Har i hvert fall ikke ammet på fire dager - jeg har vært tidlig oppe og ute av senga når han har stått opp. Det har ikke vært noen etterspørsel heller. Og da han kom opp i senga til meg i dag, så var det ikke spørsmål etter pupp - han ville bare ligge i armkroken og kose.

Dette ble veldig riktig, kjenner jeg, med tidspunktet og måten og alt. Han har vært mindre og mindre interessert, og jeg begynte å bli litt lei. Greit å ha ammet gjennom første barnehagevinter også.

Og så like systematikeren i meg at det nå ble temmelig nøyaktig 5 år til sammen med amming. Rundt, fint tall.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 10:43   #264
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
 
Thelma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 217
Thelma er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Nr 1 ble ammet i ca 12 mnd.
Nr 2 ble ammet i 18 mnd.

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 10:57   #265
Tonica
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6
Tonica har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

I nesten 9 mnd.

Tonica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 11:14   #266
Greutchen
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 2
Greutchen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Det ble bare 3 uker.. hmpf. Var en kombinasjon av dårlig produksjon og D sin låsning i nakken tror jeg.

Greutchen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 19:36   #267
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg må bare inn for å si at nå har jeg ammet Bølla i 7 måneder Bøllen ville ikke ha mer pupp da han var rundt 6.5 mnd, så dette er rekord for meg - selv om det ikke er så lenge. Har ingen planer om å slutte enda, men er veldig glad for at jeg har kunnet amme så lenge som dette i allefall!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 17:47   #268
Lenemor82
Aktiv
 
Lenemor82 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 108
Lenemor82 er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg ammet i ca 6 uker. Vanskelig situasjon med barnefaren og en unge som nektet var ingen god kombinasjon.

__________________
08
Lenemor82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 17:50   #269
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Eldste ble fullammet til 4-5 mnd alder, ville ikke ha mere da han var litt over året. Minstemor ble fullamment til hun var nesten åtte mnd,avvent etter mye styr like etter hun fyllte to.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 18:00   #270
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Min datter er 15 mnd og jeg ammer ennå

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 22:36   #271
Noras mamma
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 297
Noras mamma er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg ammer fortsatt, Nora er 9 mnd. Kommer nok iallefall til å amme til hun er 1 år.

__________________
Prinsessen født juni 08
Noras mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 22:37   #272
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Lille er straks 1 år og jeg ammer enda.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 22:37   #273
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Storesøster 6mnd
Storebror 14mnd
Mellombror 14mnd
Lillebror 16mnd

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 18:26   #274
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Eldstejenta på 13 år ble ammet til hun var 15 måneder. Hun ble fullammet i 4 måneder (anbefalingen den gangen)
Mellomste på snart 10 ble ammet til hun var 10 måneder, da ville hun ikke mer. Fullammet i 5 måneder
Minsten ble ammet til han var 25 måneder. Fullammet i 6 måneder.

Med minsten pumpet jeg meg i tillegg til ammingen til han var 19 måneder, til å ha til grøten hans, dette pga melkeallergi. Jeg er stolt av meg selv over den store jobben jeg la i dette, for at han skulle ha det best mulig.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 19:33   #275
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jaja, jeg holder fortsatt på med yngstemann, jeg. Han fylte to år for flere uker siden, og viser ingen tendenser til å være lei pupp - eller "putte" som han sier mens han forsøker å rive av meg klærne. Han blir alldeles rasende hvis han ikke får, og jeg tror at forsøk på å nekte ham gjør ham enda mer oppsatt på det. Jeg har ikke anledning til å reise bort, så jeg tror jeg bare skal la ham få uten å lage noen greie på det en stund til. Jeg har lite lyst til å sloss med ham for å slutte. Har noen gode råd for ammestopp med en bestemt, temperamenstfull og puppeglad toåring?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 21:14   #276
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg sluttet nå for noen uker siden (han blir straks 2). Da hadde han bare fått om morgenen en stund, og bare om morgen og kveld en stund før det. Jeg syns det var greit først å bli helt enig med meg selv hva jeg ville. Da jeg kjente at jeg var lei av å amme på dagtid så var det greit å sette den grensen og være bestemt. Det er MINE pupper og jeg bestemmer over dem. Ingen "tips" i grunnen. Si nei, trøste, si nei igjen.

Når det bare gjensto morgen- og kveldspupp var det mye lettere å kutte det, for det var lett å ikke være der på akkurat de tidspunktene. Først sluttet han helt uproblematisk, men etter en uke så var han i senga med meg en morgen og kom på at DETTE HER, det var han IKKE ferdig med. Da han ikke fikk så ble han rasende, men skjønte fort at det ikke hjalp på goodwillen å gi meg en kraftig lusing med flat hånd. Så da skygget jeg banen om morgenen noen dager til. Nå kan han ligge tett inntil meg om morgenen, gjerne med nesen i armkroken min, og kose uten å ønske seg noe mer. Det er deilig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 21:18   #277
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg ammer ufortrødent videre, men nå en baby på 5 uker. Lillesøster på 4 år har vel egentlig sluttet nå, hun har ikke diet på et par måneder. Selv påstår hun derimot at hun ikke har sluttet, hun skal ha senere. Samtidig erkjenner hun at teknikken ikke sitter lenger, så jeg vet ikke hva hun venter på.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 21:24   #278
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg sluttet nå for noen uker siden (han blir straks 2). Da hadde han bare fått om morgenen en stund, og bare om morgen og kveld en stund før det. Jeg syns det var greit først å bli helt enig med meg selv hva jeg ville. Da jeg kjente at jeg var lei av å amme på dagtid så var det greit å sette den grensen og være bestemt. Det er MINE pupper og jeg bestemmer over dem. Ingen "tips" i grunnen. Si nei, trøste, si nei igjen.

Når det bare gjensto morgen- og kveldspupp var det mye lettere å kutte det, for det var lett å ikke være der på akkurat de tidspunktene. Først sluttet han helt uproblematisk, men etter en uke så var han i senga med meg en morgen og kom på at DETTE HER, det var han IKKE ferdig med. Da han ikke fikk så ble han rasende, men skjønte fort at det ikke hjalp på goodwillen å gi meg en kraftig lusing med flat hånd. Så da skygget jeg banen om morgenen noen dager til. Nå kan han ligge tett inntil meg om morgenen, gjerne med nesen i armkroken min, og kose uten å ønske seg noe mer. Det er deilig.

Så bra. Poden min har vært selvregulert hele tiden, så han har fått når han har villet. Dermed har vi egentlig ikke hatt noen faste tidspunkter. Vi klarte å slutte med nattpupp rett før jul med pappaens iheridige innsats. Det neste blir muligens morgenpuppen før barnehagen... Det gjelder bare å ha så god tid noen morgener at man orker å ta jobben.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 21:31   #279
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

13 måneder med storebror og 11 måneder med lillebror. Det stoppet seg selv når jeg begynte å jobbe.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 22:05   #280
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Veldig rart at jeg ALDRI skal amme mer, forresten!

Og jeg syns det er overdrevet det at puppene blir stygge av amming. Over 5 år til sammen, og jeg syns de er finfine, jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no