Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-23, 22:31   #641
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men om en deltaker jobber redusert nettopp fordi hen har vært alvorlig syk, så kan man ikke sende vedkommende ut på fjellklatring liksom. Jeg hadde ikke kunne deltatt på en blåtur som krevde timer med fysisk aktivitet. Enten måtte jeg fått vite hva vi skulle eller så måtte jeg fått forsikringer om at jeg ikke skulle gå mer enn et oppgitt antall kilometer før målet med hvile og mat etc. I arbeidstiden med obligatorisk oppmøte.

Ja, men det blir jo en helt annen sak! Vi er dessuten så mange at en må regne med at det alltid er noen som ikke kan være med på større (eller mindre) fysiske utfordringer, og opplegget er lagt opp slik at alle skal kunne delta. Fjellklatring ville for eksempel vært ekskluderende for veldig mange vil jeg tro (inkludert meg selv).

Jeg vet ikke hvilke blåturer som er vanlig andre steder, men i mine jobber har det stor sett vært buss/tog/fly og transport helt frem til hotell hvor vi har oppholdt oss størstedelen av tiden, det har aldri vært noe spesielt fysisk. Slike turer har vi også, men da er den ikke blå.

Ellers så mener jeg man bør få vite hvor man skal og opplegg, hvis man har behov for det, det har ikke vært noe problem hos oss i alle fall.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-23, 00:06   #642
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.247
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Hos oss er blåtur ofte noe som kun passer for de spreke, men det er frivillig å delta, vanligvis starter de kl 14-15. obligatorisk blåtur har jeg aldri vært borte i.

Vi hadde en gang avdelingsseminar med obligatorisk oppmøte og overnatting. Jeg slapp å overnatte pga operasjon på Meisje mannen på dag 2 av seminaret. Jeg deltok på kveldsprogrammet og på dag 2 etter lunsj, til jeg måtte hente på SFO.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-23, 06:24   #643
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jeg har ingen som helst sans for hemmelige blåturer, og hadde aldri blitt med hvis jeg ikke fikk vite hva det gikk ut på. Og det helt uten helseplager av betydning, bare motvilje når det gjelder å gjøre sosiale saker med jobben. Obligatorisk, hemmelig blåtur i arbeidstida hadde ikke vært aktuelt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-23, 08:57   #644
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jeg er så innmari glad for å være min egen sjef!! Blåtur med jobben? Litt som tortur ja?
Hadde ikke skjedd. Rett og slett. Jeg hadde byttet jobb. I fullt alvor. ALDRI!!!!
Tror knapt jeg hadde blitt med mannen min på blåtur.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-23, 09:02   #645
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Busser som går før de skal - og venter på idiotiske steder slik at man ikke når korresponderende kollektivtilbud videre.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-23, 12:21   #646
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Ja, men det blir jo en helt annen sak! Vi er dessuten så mange at en må regne med at det alltid er noen som ikke kan være med på større (eller mindre) fysiske utfordringer, og opplegget er lagt opp slik at alle skal kunne delta. Fjellklatring ville for eksempel vært ekskluderende for veldig mange vil jeg tro (inkludert meg selv).

Jeg vet ikke hvilke blåturer som er vanlig andre steder, men i mine jobber har det stor sett vært buss/tog/fly og transport helt frem til hotell hvor vi har oppholdt oss størstedelen av tiden, det har aldri vært noe spesielt fysisk. Slike turer har vi også, men da er den ikke blå.

Ellers så mener jeg man bør få vite hvor man skal og opplegg, hvis man har behov for det, det har ikke vært noe problem hos oss i alle fall.

Det er jo ikke en annen sak når jeg svarer på Inputs innlegg. (jeg vet jeg quotet deg, men ditt innlegg kom jo etter Inputs hjertesukk).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 16:32   #647
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Hva i ALLE DAGER er galt med foreldre som, når de blir kontaktet av nødetatene fordi deres mindreårige barn er stupfulle i skauen rundt Holmenkollen, ikke umiddelbart reiser for å hente deres pode? Eller organiserer at noen andre henter poden?

Jeg håper det sendes bekymringsmeldinger til barnevernet for hver eneste en, og at de kalles inn til alvorlig samtale på politikammeret om det hele.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 16:54   #648
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva i ALLE DAGER er galt med foreldre som, når de blir kontaktet av nødetatene fordi deres mindreårige barn er stupfulle i skauen rundt Holmenkollen, ikke umiddelbart reiser for å hente deres pode? Eller organiserer at noen andre henter poden?

Jeg håper det sendes bekymringsmeldinger til barnevernet for hver eneste en, og at de kalles inn til alvorlig samtale på politikammeret om det hele.


__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 17:02   #649
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Ojda, det er ille!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 18:52   #650
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Typisk for nærområdet, de er på hytta, de er med venner på sosialt lag, de er på jobbreise. Hvorfor kan ikke bare politet ta hånd om de, kjøre de hjem?

Jeg nektet 06ern å dra for andre året på rad, vennene får dra, ingen spørsmål. Min har fått tilbud om billetter til arrangementet, ikke interessert.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 18:56   #651
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva i ALLE DAGER er galt med foreldre som, når de blir kontaktet av nødetatene fordi deres mindreårige barn er stupfulle i skauen rundt Holmenkollen, ikke umiddelbart reiser for å hente deres pode? Eller organiserer at noen andre henter poden?

Jeg håper det sendes bekymringsmeldinger til barnevernet for hver eneste en, og at de kalles inn til alvorlig samtale på politikammeret om det hele.

HElt krise. Noen foreldre mente sågar at dette måtte nødetatene klare å håndtere.....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 21:37   #652
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva i ALLE DAGER er galt med foreldre som, når de blir kontaktet av nødetatene fordi deres mindreårige barn er stupfulle i skauen rundt Holmenkollen, ikke umiddelbart reiser for å hente deres pode? Eller organiserer at noen andre henter poden?

Jeg håper det sendes bekymringsmeldinger til barnevernet for hver eneste en, og at de kalles inn til alvorlig samtale på politikammeret om det hele.

Jeg trodde ikke haka mi kunne falle lenger ned denne helgen, men den artikkelen veide tungt. Jeg veksler, som jeg ofte gjør, mellom vantro og forferdelse, og en viss fascinasjon over folks frimodighet?! Jeg mener, politiet skulle ringt meg og bedt meg hente barnet mitt, og jeg skulle hatt baller til å si at det skjer ikke? Jeg føler meg så svak og pysete, for hva folk våger!?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 22:31   #653
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva i ALLE DAGER er galt med foreldre som, når de blir kontaktet av nødetatene fordi deres mindreårige barn er stupfulle i skauen rundt Holmenkollen, ikke umiddelbart reiser for å hente deres pode? Eller organiserer at noen andre henter poden?

Jeg håper det sendes bekymringsmeldinger til barnevernet for hver eneste en, og at de kalles inn til alvorlig samtale på politikammeret om det hele.



ENIG i siste avsnitt!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-23, 00:49   #654
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva i ALLE DAGER er galt med foreldre som, når de blir kontaktet av nødetatene fordi deres mindreårige barn er stupfulle i skauen rundt Holmenkollen, ikke umiddelbart reiser for å hente deres pode? Eller organiserer at noen andre henter poden?

Jeg håper det sendes bekymringsmeldinger til barnevernet for hver eneste en, og at de kalles inn til alvorlig samtale på politikammeret om det hele.

De er jo på hytten!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-23, 09:19   #655
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

De er jo på hytten!

Finner mye om den saken fra politiet i lokalavisen, foreldrene på sin side mener politet overdriver så fælt. Det er invitert til møte om russetid også, kultur, samhold og masse hjemmealene fester fra 1. vgs.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 14:10   #656
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

I artikler om fruktbarhet og fødselstall så er grunnene, til hvilken trend det nå er, alltid relatert til kvinnene!! Som om de bestemmer dette helt selv? Når skal en journalist løfte blikket og vurdere om kanskje mennene har noe å si her og hvilke faktorer de vurderer for å starte en famillie???!!!!!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 14:44   #657
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Og generelt all den jævla moraliseringen! De unge er for opptatt av planlegging. De skal ha alt på stell. De vil ha det moro lenge før de slår seg ned, blablabla.

Vi har nå den befolkningen vi har og de unge vi har. Det er vi som har oppdratt mange av dem. Da må vi forholde oss til dem som de er, og hvis vi vil ha en viss adferd (begynne tidligere å få barn og få flere av dem), ja, så må vi legge det opp sånn at de er insentivert for det. Da må man undersøke hva som får folk til å oppføre seg sånn eller sånn. Kanskje det å gjøre det ganske attraktivt å få barn mens man studerer, kunne vært noe? Kanskje vi må ha enda mer permisjon? Hva med å bedre det føkkings barselstilbudet?! Sjekk hva som stopper folk, og fiks det. Slutt å vifte med pekefingeren!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 15:40   #658
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og generelt all den jævla moraliseringen! De unge er for opptatt av planlegging. De skal ha alt på stell. De vil ha det moro lenge før de slår seg ned, blablabla.

Vi har nå den befolkningen vi har og de unge vi har. Det er vi som har oppdratt mange av dem. Da må vi forholde oss til dem som de er, og hvis vi vil ha en viss adferd (begynne tidligere å få barn og få flere av dem), ja, så må vi legge det opp sånn at de er insentivert for det. Da må man undersøke hva som får folk til å oppføre seg sånn eller sånn. Kanskje det å gjøre det ganske attraktivt å få barn mens man studerer, kunne vært noe? Kanskje vi må ha enda mer permisjon? Hva med å bedre det føkkings barselstilbudet?! Sjekk hva som stopper folk, og fiks det. Slutt å vifte med pekefingeren!

Jeg synes det var ille nok å kutte ned på amming da poden var 11 måneder og min permisjon var over, hvis jeg skulle gjort det ved 7 måneders alder vet jeg neimen ikke hva jeg ville ha gjort. Jeg personlig har jo hatt ulønnet permisjon i et par runder, men det er det ikke alle som har råd til, og prisen ble jo mye høyere for meg også enn jeg trodde der og da, etter at pensjonssystemet ble endret.

Så ja, mer permisjon til mor, far kan gjerne ha like mye som i dag, men mer til mor, det er for pokker hun som har fått kroppen filleristet og herjet med både mens hun gikk gravid og under amming. La far i tillegg få hele barseltida hjemme sammen med mor! Og hold opp med å legge ned fødeavdelinger!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 16:17   #659
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

I artikler om fruktbarhet og fødselstall så er grunnene, til hvilken trend det nå er, alltid relatert til kvinnene!! Som om de bestemmer dette helt selv? Når skal en journalist løfte blikket og vurdere om kanskje mennene har noe å si her og hvilke faktorer de vurderer for å starte en famillie???!!!!!

Ja, det er sant. Hadde vi ikke fått tvillinger i andre runde hadde vi sannsynligvis bare hatt to barn. Og det hadde ikke vært på grunn av meg, min fruktbarhet eller når vi startet å få barn, ikke engang på grunn av økonomi, fødetilbud eller permisjonsordninger. Det hadde vært på grunn av at mannen ikke ønsket flere. Det må nesten tas med som en faktor i ligningen, selv om det ikke er avgjørende i alle tilfeller.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 16:48   #660
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jeg har to barn med ti års mellomrom og to fedre, og å få barn når man er gift med en man liker, eier boligen man bor i, har jobb og kjenner seg selv, er så ufattelig mye bedre enn det motsatte. Jeg heier på at de unge har alt på stell før de får barn. Det er ikke noe negativt det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no