Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-07, 15:06   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

Vi tenkte å diske opp med hamburgere i kveld, men trenger inspirasjon til hva vi kan putte i herlighetene.

Hva har dere i hamburgerene? Og som tilbehør?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 15:13   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

Vi har ikke alt hver gang altså, men dette er en del av tilbehøret som går igjen her:
Oliven, stekt bacon, brie eller blåmuggost, parmesan, parmaskinke, tomatskiver, paprika, sprø løk, rå rødløk, guacamole, kesam med eller uten ekstra smak i, salsa, worchestershiresaus, sylteargurk, jalapeños, ruccolasalat,
Båtpoteter, maiskolber (ikke inni burgeren, men ved siden av)

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 15:16   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

karbonadedeig (eller kjøttdeig)
salt
1 ts grovkvernet pepper
4 fedd finhakket hvitløk
1 liten finhakket løk (jeg pleier å bruke stavmikseren til å hakke, da blir det skikkelig små biter)
1-2 ss provencekrydder (bland timian, merian, oregano og rosmarin)

alternativt:

bytt ut provencekrydderet med finhakket chili og en ts. paprikapulver.


Vi lager burgere etter prinsippet "man tager hva man haver", og det blir som regel velidg godt.

Valgfritt tilbehør:
salat
tomat
agurk
pesto
aioli
barbecuesaus
chilisaus
diverse gode oster

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 20:52   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

Jeg elsker å eksperimentere, og har funnet noen enkle favoritter. Jeg blander feks. kjøttdeig/karbonadedeig med en pakke Toro greek wraps-krydder, så serverer jeg hvitløkssausen til (den som følger med). Burgerne får en fantastisk smak! Har et egg oppi også, som regel, og litt olje.

Har også hevet oppi en hel pose tacokrydder i den rå kjøttdeigen og latt mikseren gå. Nyydelige tacoburgere. Prøv deg frem med forskjellige krydderposer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 22:44   #5
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

Karbonadedeig hvor jeg blander i egg, salt/pepper, rød løk, sylteagurker og av og til sølvløk.

Hamburgerbrød eller båtpoteter, samt salat til oss voksne (ungene er for små til å like det)

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 22:46   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

Det ble oppkuttet sylteagurk (en slager, selv for meg som ikke liker sylteagurk), finkuttet løk (takk for tipset), egg, salt og pepper. Guacamole, tomat, ost, ruccula, agurk og mais som tilbehør. Neste gang skal vi prøve ut noen av forslagene her.

Jeg er mett.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 22:51   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

Mange gode tips her! Jeg pleier å legge en avacado i skiver på toppen av burgeren, og steke mandelpoteter i båter i ovnen.
Her er en god dressing også:
1 dl majones
1 dl ketchup
1/4 dl barbequesaus
1 plommetomat i terninger
1 ts tabascosaus
Bland alt sammen til en tykk dressing og smak til med salt

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 16:27   #8
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

Bedre sent enn aldri:

Kjøttdeig
Bacon
Barbecuesaus (helst med hickory-smak)
Salt
Pepper

Kjøres i foodprocessor. Deigen blir vanvittig smakfull og saftig av og ha i bacon.

tilbehør:
Grove hamburgerbrød
Rødløk
Sopp stekt i mer barbecuesaus
Fersk salat
Sylteagurk
En tykk skive ost på hver hamburger.
Råstekte potetbåter

mmmmmm

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 11:15   #9
Matmor
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 4
Matmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

Min oppskrift på hjemmelaget burger kan du finne hos citronpikene.no. GI-brød og masse sunne saker for hele familien

Matmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 11:25   #10
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

Pleier å blande karbondedeig, egg, salt, pepper, hvitløk, 2 dråper hot pepper sauce og ev noen friske urter

Ellers liker jeg vanlig tilbehør, ost (helst cheddar) tomater og dressing.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 12:14   #11
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi meg din oppskrift på hjemmelaget hamburger!

En pakke karbonadedeig
ca 100 g bacon
en halv løk
ca 100 revet ost
salt og pepper

Kjør i foodprocessor.

Dressing:
halvparten rømme, halvparten majones og pepper.

Grove hamburgerbrød
salat
tomat
sylteagurk

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no