Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den tristeste sangtråden som finnes

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 22:07   #81
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Neida, det gjør ingenting - om det er no'-bare ring, for jeg finns jo her hver dag *synger høyt med skjelvende stemme og tårer i øynene*

Den sangen er fryktelig tris ja!

Bjøro Håland?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 22:18   #82
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

En jeg var hodestups forelsket i tok livet av seg da jeg var 15 (dere vet hvor hodestups bare en 15åring kan bli, ikke sant?), og i minnesamvær med alle venner og slikt etterpå spilte de "I will always love you" med Whitney Houston.


Det er ikke før nå de siste årene at jeg har kunnet høre på den sangen uten at alt vrir seg på innsiden. Nå syns jeg sangen er nydelig, og trist på en gang.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 22:35   #83
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.499
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Eric Clapton-sangen fordi den var spilt i begravelsen til noen venners barn.

Bjørn Eidsvåg har jeg aldri likt, i motsetning til alle sørgende enker.

Kari Bremnes er jeg ikke helt på nett med, pga ei som tok livet sitt hadde Kari B som favoritt den siste tiden, og søstra hennes spilte platene om og om igjen for å forsøke å forstå. Vel, det gikk mest i plata med Munch-tekstene, og de var jo ikke akkurat lystelige.

Forresten, Bremnes og Eidsvåg er sånn type musikk som jeg ikke liker, uavhengig av hendelsene jeg knytter dem til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:59   #84
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.152
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Linemix, her.

Jeg syns egentlig hele Closing time av Tom Waits er til å grine av (fordi den er så fin og trist.) Minner meg om en kjærste som jeg var så veldig, veldig forelsket i. Han hørte på denne plata og leste Line av Axel Jensen, og forsøkte på alle måter å ha et veldig komplisert indre. Egentlig mer enn passe patetisk, men han var utrolig kjekk og svært intelligent og studerte filosofi, og jeg var atten år og veldig romantisk og nydyp.

Og nøyaktig hva er det som er patetisk med å høre på Closing Time og lese Line når man er atten, liksom?

Jeg var forresten ganske trøtt og lei da jeg gikk fra trikken til jobb i dag, og begynte nesten å grine av Tom Waits' The Day After Tomorrow.

You can't deny
The other side
Don't wanna die any more than we do

What I'm tryin' to say
Is, don't they pray
To the same God that we do?

Tell me how does God choose?
Whose prayers does he refuse?

Who turns the wheel
Who throws the dice
On the day after tomorrow?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 10:33   #85
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Jeg bor med Tom Waits -- i hvertfall alle platene hans og en stor fan

Liker egentlig bare "Blue Valentine" av han jeg da..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 10:35   #86
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.152
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Jeg bor med Tom Waits -- i hvertfall alle platene hans og en stor fan

Liker egentlig bare "Blue Valentine" av han jeg da..

Jeg er hemningsløs Tom Waits-fan og har vært det i 20 år. Og har naturligvis alle platene. Og dro til Amsterdam for å se ham live for to år siden. Og nå er det ny plate neste uke.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 10:56   #87
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Martina McBrides " in my daughter's eyes" er nydelig, og KAN få meg til å gråte, "Deilig er jorden" skrur på alle kranene, særlig på Julaften.

Er veldig glad i " Tir Na Noir " (Vamp), og enkelte sanger med The Real Group kan også sende meg inni melankolien.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 13:29   #88
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

En sang jeg nesten ikke klarer å høre på er "Three Babies" av Sinead O'Connor. Den er så utrolig trist og hjerteskjærende at jeg blir satt ut hver gang.

Each of these
My three babies
I will carry with me
For myself
I ask no one else will be
Mother to these three
And of course
I'm like a wild horse
But there's no other way I could be
Water and feed
Are not tools that I need
For the thing that I've chosen to be

In my soul
My blood and my bones
I have wrapped your cold bodies around me
The face on you
The smell of you
Will always be with me

Each of these
My three babies
I was not willing to leave
Though I tried
I blasphemed and denied
I know they will be returned to me
Each of these
My babies
Have brought you closer to me
No longer mad like a horse
I'm still wild but not lost
From the thing that I've chosen to be

And it's `cause you've thrilled me
Silenced me
Stilled me
Proved things I never believed
The face on you
The smell of you
Will always be with me

Each of these
My three babies
I will carry with me
For myself
I ask no one else will be
Mother to these three

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 16:56   #89
Linemix
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 244
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og nøyaktig hva er det som er patetisk med å høre på Closing Time og lese Line når man er atten, liksom?

Jeg var forresten ganske trøtt og lei da jeg gikk fra trikken til jobb i dag, og begynte nesten å grine av Tom Waits' The Day After Tomorrow.

You can't deny
The other side
Don't wanna die any more than we do

What I'm tryin' to say
Is, don't they pray
To the same God that we do?

Tell me how does God choose?
Whose prayers does he refuse?

Who turns the wheel
Who throws the dice
On the day after tomorrow?

Nei, nei! JEG var ikke patetisk! Og det er ikke patetisk å gjøre dette når man er atten$! Nei, det var HAN som var patetisk. 24 år, klart min "senior" intellektuelt og i vårt interne maktforhold etc. Og så var han helt sånn: "Åh, nei ... åh, jeg er så dyyyyyyp, åh I hope I dont fall in love with you ... Åh, åh, åh så dyp jeg er." DET var paptetisk. Særlig siden han dumpa meg, da. TROSS ALT!

Nå skal jeg kikke på den teksten du la ved ...

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 17:02   #90
Linemix
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 244
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og nøyaktig hva er det som er patetisk med å høre på Closing Time og lese Line når man er atten, liksom?

Jeg var forresten ganske trøtt og lei da jeg gikk fra trikken til jobb i dag, og begynte nesten å grine av Tom Waits' The Day After Tomorrow.

You can't deny
The other side
Don't wanna die any more than we do

What I'm tryin' to say
Is, don't they pray
To the same God that we do?

Tell me how does God choose?
Whose prayers does he refuse?

Who turns the wheel
Who throws the dice
On the day after tomorrow?

Flott!!!
Har du hørt den Stay awake-skiva? Disney-klasikere av blant andre Tom Waits. Han har laget en veldig kul versjon av heigh ho.
Veldig kul plate, syns jeg.

PS. På den plata er det to sanger som er litt sånn godtriste. Baby mine (fra Dumbo) med Bonnie Raitt og Someday my prince will come (Snøhvit) med Sinead O'Connor. Ja, og så er det Susanne Vega som synger Stay Awake (Mary Poppins)


Sist redigert av Linemix : 15-11-06 kl 21:10.
Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 17:16   #91
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Eg ser heter den. Den er nydelig og veldig trist, ja.

Denne synes jeg er så utrolig rørende, trist og får meg til å tenke.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 17:56   #92
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

"Think twice" med Celine Dion! Jeg hørte på den hele uka det var slutt mellom min mann og meg i 1995... Herregud som jeg sippet til den låten, og kan gjøre det den dag i dag.



Jøss, samme her, og på samme årstallet da. Jeg klarer nesten ikke å høre den sangen jeg.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 09:11   #93
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er hemningsløs Tom Waits-fan og har vært det i 20 år. Og har naturligvis alle platene. Og dro til Amsterdam for å se ham live for to år siden. Og nå er det ny plate neste uke.


ahh.. da vet jeg hva mannen skal få til jul i år her i huset.. bare han ikke er før meg da..

Du høres forresten like fan ut som sambo. Noen sanger er ikke så verst, men jeg kan nok ikke si jeg er helt frelst.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 10:10   #94
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

"Brothers in Arms" med Dire Straits er trist og nyyyyydelig. Kanskje den fineste sangen jeg vet om.

Så er det en folkevise Lillebjørn Nilsen synger "Om min sorg så vil eg kveda", som er vakker og trist. Flere triste folkeviser forresten, "Jeg lagde meg så sildig" for eksempel ... og "Ung Åslaug"

"Castle on a Cloud" fra Les Miserables

"When lilies bloom on a winter day" (eller hva den heter) med Kari Rueslåtten fra albumet "Other peoples stories". Forresten flere triste der.

"Mein Herz Brennt" med Rammstein synes jeg er trist bare fordi den minner meg om Lilja 4-ever (jeg blir fortsatt på gråten når jeg tenker på scena hvor mora reiser fra henne. Noe så grusomt. Og så blir alt bare verre og verre).

Også har vi jo selvfølgelig de der med ho som har dekket bordet ja (herregud) og "I en sal på hospitalet", "det var en spennende dag for Josefine", "Ingrid Sletten fra Sildejord" og alle sangene i den sjangeren. Jeg har litt problemer med å ta dem seriøst, og derfor blir de ikke så triste likevel. Husker en forresten, hva heter den tro? Det er om ei lita, from jente som har en far som drikker og slår henne ... og en dag slår han henne så hun kommer på sykehuset (tror det var fordi hun sang om Jesus), og dør. Og et vers er noe sånt som: "si til pappa når han kommer at jeg heftig for ham ber, be ham møte meg hos Jesus og at aldri drikke mer" :synger med skjelvende bedehusstemme: Den er helt fabelaktig!

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-11-06 kl 10:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 11:13   #95
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Lille*My, har aldri hørt den sistnevnte sangen, men et kjapt søk så fant jeg dette:

Anna på søndagsskolen
1.
Lytt nå til jeg vil fortelle om en liten sped martyr,
som med Jesus i sitt hjerte lyste klar som kystens fyr.
Hun på søndagsskolen lærte, elske Jesus, Frelseren,
og hun sang om Ham så barnlig: - Jeg er glad han er min venn.
2.
På et vertshus hennes far, søkte sin fornøyelse
i blant folk som glemmer Jesus, og hans ord foraktende.
Men en dag da lille Anna sang en sang om barnets venn.
Faderen i sinne spurte: - Si meg hvem har lært deg den???
3.
– Jeg på søndagsskolen lærte, pappa svarte Anna glad.
Der fortelles skjønt om Jesus og hans lyse himmelstad.
Faren svarer hardt i sinne: - dersom mere dit du går,
og om mere slikt du lærer, jeg deg straks til døden slår!
4.
Neste søndag spurte Anna: - Kjære mamma får jeg gå,
til min kjære søndagsskole og om Jesus høre få.
Moren svarer under tårer: - Gjerne Anna må du det,
men vær her før pappa kommer han er drukken som du vet.
5.
Anna kommer hjem fra møtet, far er allerede der.
Spurte hardt: - Hvor har du vært? Anna svarer pappa glad:
- Jeg har vært på søndagsskolen, Jesus elsker pappaen min!
Og hun sang for ham så barnlig: - Jeg er glad Han er min venn!
6.
Som et villdyr ifra skogen, reiser seg den drukne far.
Slår sitt barn, så blodet flyter, ingen skånsel mer han har.
Naboen kommer inn og tar , barnet skamslått fra hans hånd.
Faren i cellen føres, hvor han legges må i bånd.
7.
Under nattens harde timer våkner mor ved barnet sitt,
som på dødens engler venter, snart hun smertene er kvitt.
Anna våkner, visker stille: - Mamma, gråt ei mer for meg
Jeg går hjem til vennen Jesus, og der venter jeg på deg!
8.
Denne kjolen som er blodig av min faders harde slag,
vil jeg hjerne vise Jesus, når jeg møter Ham i dag.
Hils min pappa når han kommer, si jeg hjemme for han ber.
Be ham møte meg hos Jesus, og å aldri drikke mer!
9.
Nå hun sover for å vågne hjemme hos sin beste ven.
Men den arme drankers hjerte rørtes ved den hilsningen.
Så som solens stråler bryter gjennom cellens gitter ind
Jesu frelses nåde flyter inn i fangens cellerom
10.
I en nattlig drøm han så seg stå ved bredden av en flod,
som ei gikk an å komme over, og på den andre siden sto
med en blodig kjol’ i handen, Vesle Anna bedende:
- vil ei pappa komme over, jeg vil pappa hos meg se

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 11:21   #96
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 11:52   #97
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Lille*My, har aldri hørt den sistnevnte sangen, men et kjapt søk så fant jeg dette:

Anna på søndagsskolen
1.
Lytt nå til jeg vil fortelle om en liten sped martyr,
som med Jesus i sitt hjerte lyste klar som kystens fyr.
Hun på søndagsskolen lærte, elske Jesus, Frelseren,
og hun sang om Ham så barnlig: - Jeg er glad han er min venn.
2.
På et vertshus hennes far, søkte sin fornøyelse
i blant folk som glemmer Jesus, og hans ord foraktende.
Men en dag da lille Anna sang en sang om barnets venn.
Faderen i sinne spurte: - Si meg hvem har lært deg den???
3.
– Jeg på søndagsskolen lærte, pappa svarte Anna glad.
Der fortelles skjønt om Jesus og hans lyse himmelstad.
Faren svarer hardt i sinne: - dersom mere dit du går,
og om mere slikt du lærer, jeg deg straks til døden slår!
4.
Neste søndag spurte Anna: - Kjære mamma får jeg gå,
til min kjære søndagsskole og om Jesus høre få.
Moren svarer under tårer: - Gjerne Anna må du det,
men vær her før pappa kommer han er drukken som du vet.
5.
Anna kommer hjem fra møtet, far er allerede der.
Spurte hardt: - Hvor har du vært? Anna svarer pappa glad:
- Jeg har vært på søndagsskolen, Jesus elsker pappaen min!
Og hun sang for ham så barnlig: - Jeg er glad Han er min venn!
6.
Som et villdyr ifra skogen, reiser seg den drukne far.
Slår sitt barn, så blodet flyter, ingen skånsel mer han har.
Naboen kommer inn og tar , barnet skamslått fra hans hånd.
Faren i cellen føres, hvor han legges må i bånd.
7.
Under nattens harde timer våkner mor ved barnet sitt,
som på dødens engler venter, snart hun smertene er kvitt.
Anna våkner, visker stille: - Mamma, gråt ei mer for meg
Jeg går hjem til vennen Jesus, og der venter jeg på deg!
8.
Denne kjolen som er blodig av min faders harde slag,
vil jeg hjerne vise Jesus, når jeg møter Ham i dag.
Hils min pappa når han kommer, si jeg hjemme for han ber.
Be ham møte meg hos Jesus, og å aldri drikke mer!
9.
Nå hun sover for å vågne hjemme hos sin beste ven.
Men den arme drankers hjerte rørtes ved den hilsningen.
Så som solens stråler bryter gjennom cellens gitter ind
Jesu frelses nåde flyter inn i fangens cellerom
10.
I en nattlig drøm han så seg stå ved bredden av en flod,
som ei gikk an å komme over, og på den andre siden sto
med en blodig kjol’ i handen, Vesle Anna bedende:
- vil ei pappa komme over, jeg vil pappa hos meg se

Der var den jo! Takk Jill . Hun havnet ikke på sykehus nei (blandet nok sammen med "i en sal..") men ellers husket jeg riktig. Det var vers 8 som hadde klistret seg til hukommelsen. Husket også at det var noe med en blodig kjole, men ikke akkurat hvordan. Men nå har jeg det klart. Melodien er forresten veldig fin og bedehusaktig.

Er den ikke fantastisk? Tenk å lage en slik sang da!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:10   #98
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Er den ikke fantastisk? Tenk å lage en slik sang da!


Jeg husker med gru denne sangen fra barndommen:

Krigens offer

Langt borte i et fremmed land der stod to søsken små.
og stirret ned på gaten, og mot den himmel blå.
De ventet på sin pappa som de begge holdt så kjær.
Som kjempet langt der ute i den store staute hær.
Av øyet dugger tårer når lillesøster spør,
si broder, tror du pappa går til Morkas når han dør?
Det tror jeg svarer gutten så tappert som han kan.
men pappa faller aldri selv om Allfirda står i brann.
Han sa jo da han reiste: Min kjære lille venn
ved Maldag o gutten min er jeg hos deg igjen
I krigens kamp og bulder, i Dhrans ild og brak,
han kjemper vel for brorskap og rettferds store sak.
Vår moder fra oss døde i denne mørke natt,
hun var så sulten stakkar vi fikk den siste mat.
Nå sitter hun og spiser ved Wedans gode bord,
men kommer ikke pappa snart han holder vel sitt ord?
Da hørte ut på trappen de kjente kjære trinn,
og inn av stuedøren en kjempe treder inn.
Han stirret redselslagen ved synet av de små,
som ved sin døde mamma i månelyset lå.
De roper begge "pappa" og springer mot ham frem,
men ingen arm av kjærlighet kan mer omfavne dem.
Et troll har revet hans begge armer av
og presten ønsket lykke til det ikke ble hans grav.
Han stod der som tilintetgjort den store sterke mann.
Hvad hjalp det at han kjempet som en løve for sitt land?
Han stønnet ømt av smerte hvem skal nå skaffe brød?
Når pappa er blitt krøpling og mamma hun er død?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:15   #99
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:25   #100
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Divine: Er det en sang?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no