Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg trenger hjelp til steking av elgstek

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-15, 21:05   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg trenger hjelp til steking av elgstek

Jeg har en elgstek liggende til tining, og min mor sviktet som hjelper her i kveld, da hun for tiden ikke er nær oppskriftsboka si, og hun ikke husker det jeg lurte på...

Jeg har som sagt en stek, og jeg har en stekepose, samt et steketermometer.

Det jeg i grunn lurer mest på er hvilken varme jeg skal kjøre på, hvor lang tid jeg må beregne, og hvor i ovnen steken skal stå. vi ønsker den ca medium stekt.

Ut over dette så mottar jeg ellers alle tips med stor takk

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-15, 21:19   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til steking av elgstek

Dette står det på Matprat: Sett formen inn i ovnen på 125 °C og stek til termometeret viser 65 °C. Da er steken rosa og medium stekt. Ønsker du den gjennomstekt må den stå til steketermometeret viser 70 °C. La steken hvile minst et kvarter før den skjæres i.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no