Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus)

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-09, 20:08   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus)

Nå har vi Canon Ixus 800IS. Det holder godt til vårt bruk. 6 Mpix.
Det er nå tre år gammelt, har blitt mistet i bakken for halvannet år siden, og nå har det begynt å bli mørkt i kantene på bilder. (Se bilde.)

Så jeg ønsker meg nytt Canon Ixus. Siden jeg kjenner kameraet, er det greiest å holde seg til det.

Hvilket anbefales? Og pris? Ønsker ikke å betale skjorta, og jeg driver ikke med avansert fotografering.

Et spm på siden: Kan man sende kameraet til Canon og få hjelp? Eller vil det koste mer enn kameraet er verdt? Og hvor henvender jeg meg i så fall?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 20:14   #2
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus).

Jeg har helt likens kamera som du, men mitt var slik allerede som nytt. Altså mørkt i alle hjørner. Har prøvd alle innstillinger, men til ingen nytte. Jeg skulle og skulle reklamere på det, men tiden gikk og nå er det for sent.
Jeg ville også ha kjøpt canon igjen, enkel meny/norsk.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 20:15   #3
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus).

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Jeg har helt likens kamera som du, men mitt var slik allerede som nytt. Altså mørkt i alle hjørner. Har prøvd alle innstillinger, men til ingen nytte. Jeg skulle og skulle reklamere på det, men tiden gikk og nå er det for sent.
Jeg ville også ha kjøpt canon igjen, enkel meny/norsk.

Det glemte jeg å skrive: har du sjekket Akam.no? der bruker de å ha slike tester osv.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 21:10   #4
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus).

Fikk dette svaret på NM:

Sitat:

Om du har brukt blits når du tar bildene kan det være du har tatt bildet for nært, altså for kort avstand mellom motivet og kameraet til at blitsen får "spredt" seg. Prøv større distanse og bruk zoomen litt om du bruker blits

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 22:40   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus).

Nå SKAL jeg ha meg nytt Canon Ixus kompakt digitalkamera.

Hva velger jeg? Fant en test som Ixus 310 HS kom høyt opp.

Hm, trykksensivit skjerm. Skeptisk.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 22:48   #6
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus).

Abbonerer da jeg nettopp mistet mitt Ixus kamera og må kjøpe ett nytt....

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 22:50   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus)

Jeg er utrolig fornøyd med mitt Ixus kamera. Nå er det 2 år gammelt, så nyere modeller har kommet til. Katta tror jeg har ett slikt kamera du henviser til *Du får rope på henne*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 22:51   #8
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus)

Katta!?!

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 07:51   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus)

Jeg har også en ixus som jeg er veldig fornøyd med etter å ha nær-kopiert fløyel, bare en litt nyere modell. Skal vi se... Ixus 300 HS heter det. Når jeg leser kameratester, kjøper jeg ikke nødvendigvis det som seiler opp som best i test. Jeg fokuserer på litt andre ting enn testene ofte, for eksempel synes jeg det er veldig viktig at kameraet er kjapt og at billedkvaliteten er god. Jeg er ikke så opptatt av megapixler, brukervennlighet og mange funksjoner. Men dette er som sagt et kamera som virker veldig bra for min del, det er lite og nett på størrelse med en mobiltelefon og tar absolutt brukbare bilder. Når jeg virkelig skal ta bilder bruker jeg jo speilrefleksen, men dette er med i lomma overalt. Min har btw ikke trykksensitiv skjerm. Tror jeg. *tester* Nei, det har det ikke. Jeg liker knapper best.

Dette er det jeg har: http://www.flust.no/foto-stereo-og-d...id=_kelkoo_cpc

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:22   #10
Pippa
Aktiv
 
Pippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 211
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus)

Jeg har akkurat kjøpt meg nytt kompaktkamera, og valgte faktisk å kjøpe den billigste ixus'en: http://www.dustinhome.no/pd_5010380084.aspx Ixus 105.
Den er superenkel i bruk og tar overraskende gode bilder!
Jeg har en tendens til å IKKE kjøpe det billigste og synes det er vanskelig å finne frem i jungelen. Endte med å ringe ei venninne som tar skikkelig fine bilder og kunne fortelle meg at det var dette kameraet hun brukte.

__________________
Pippa

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:18   #11
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus)

Opprinnelig lagt inn av Pippa, her.

Jeg har akkurat kjøpt meg nytt kompaktkamera, og valgte faktisk å kjøpe den billigste ixus'en: http://www.dustinhome.no/pd_5010380084.aspx Ixus 105.
Den er superenkel i bruk og tar overraskende gode bilder!
Jeg har en tendens til å IKKE kjøpe det billigste og synes det er vanskelig å finne frem i jungelen. Endte med å ringe ei venninne som tar skikkelig fine bilder og kunne fortelle meg at det var dette kameraet hun brukte.

Så ut som et supert lommekamera ja!!!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 14:46   #12
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus)

Opprinnelig lagt inn av Pippa, her.

Jeg har akkurat kjøpt meg nytt kompaktkamera, og valgte faktisk å kjøpe den billigste ixus'en: http://www.dustinhome.no/pd_5010380084.aspx Ixus 105.
Den er superenkel i bruk og tar overraskende gode bilder!
Jeg har en tendens til å IKKE kjøpe det billigste og synes det er vanskelig å finne frem i jungelen. Endte med å ringe ei venninne som tar skikkelig fine bilder og kunne fortelle meg at det var dette kameraet hun brukte.

Takk for link og tips. Dette tror jeg at jeg må teste ut.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 20:33   #13
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker meg nytt digitalkamera (Canon Ixus)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har også en ixus som jeg er veldig fornøyd med etter å ha nær-kopiert fløyel, bare en litt nyere modell. Skal vi se... Ixus 300 HS heter det. Når jeg leser kameratester, kjøper jeg ikke nødvendigvis det som seiler opp som best i test. Jeg fokuserer på litt andre ting enn testene ofte, for eksempel synes jeg det er veldig viktig at kameraet er kjapt og at billedkvaliteten er god. Jeg er ikke så opptatt av megapixler, brukervennlighet og mange funksjoner. Men dette er som sagt et kamera som virker veldig bra for min del, det er lite og nett på størrelse med en mobiltelefon og tar absolutt brukbare bilder. Når jeg virkelig skal ta bilder bruker jeg jo speilrefleksen, men dette er med i lomma overalt. Min har btw ikke trykksensitiv skjerm. Tror jeg. *tester* Nei, det har det ikke. Jeg liker knapper best.

Dette er det jeg har: http://www.flust.no/foto-stereo-og-d...id=_kelkoo_cpc

Jeg vil også ha knapper.

Opprinnelig lagt inn av Pippa, her.

Jeg har akkurat kjøpt meg nytt kompaktkamera, og valgte faktisk å kjøpe den billigste ixus'en: http://www.dustinhome.no/pd_5010380084.aspx Ixus 105.
Den er superenkel i bruk og tar overraskende gode bilder!
Jeg har en tendens til å IKKE kjøpe det billigste og synes det er vanskelig å finne frem i jungelen. Endte med å ringe ei venninne som tar skikkelig fine bilder og kunne fortelle meg at det var dette kameraet hun brukte.

Fin pris!

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no