Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gratinerte blomkål?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-08, 19:29   #41
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gratinerte blomkål?

I vårt hus er det jeg som bestemmer hva vi liker.
Min mann spiser da selvsagt både blomkål og brokkoli.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 19:46   #42
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratinerte blomkål?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Laget dette i dag, og det ble veldig godt..

Jeg laget en litt annen vri tror jeg..

Kokte to blomkål i grønnsaksbuljong, mens det kokte laget jeg den hvite sausen. Der hadde jeg oppi hvitløksmør. Når blomkålen var kokt i ca ti minutter, la jeg den i en ildfast form. Så drysser jeg bacon over, ( kjøpte ferdig jeg ) og helte sausen over.
Så drysser jeg ost på toppen! Det ble veldig bra..
Ved siden av hadde vi to svinekoteletter..


Hørtes godt ut! Hvitløk funker jo over alt

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 19:55   #43
KristinS
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 281
KristinS er litt kul
Standard

Sv: Gratinerte blomkål?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Min mann liker gratinert blomkål. Og brokkoli.

Min også.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 19:56   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratinerte blomkål?

Gubben spiser brokkoli. Litt iallefall. Har til og med fått han til å like gulrot.
Etter å ha vært hos svigers og smakt hennes ihjel kokte gulrøtter skjønner jeg jo hvorfor han i utgangspunket var skeptisk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 19:57   #45
KristinS
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 281
KristinS er litt kul
Standard

Sv: Gratinerte blomkål?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Gubben spiser brokkoli. Litt iallefall. Har til og med fått han til å like gulrot.
Etter å ha vært hos svigers og smakt hennes ihjel kokte gulrøtter skjønner jeg jo hvorfor han i utgangspunket var skeptisk.

Ingen grønnsaker er gode når de blir kokt for mye.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 10:45   #46
Metalpus
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 6
Metalpus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gratinerte blomkål?

Den blomkålretten er kjempe god! Den går på høykant ned hos mannen her i huset. MEN brokkoli derimot, nei det er giftig og vi kan dø av det, mener han.. Kan ikke ha det oppi samme bolle som annen mat han skal spise... *mannfolk!*

Metalpus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 13:37   #47
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratinerte blomkål?

Jeg husker at hun godeste håper-det-vil-smake-vel-bekomme-Wenche hadde en oppskrift hvor det ble brukt baconost til gratineringen. Jeg tror jeg har solgt boka. :glemsk:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no