Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Detta svineriet og ferie?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-09, 19:32   #1
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Detta svineriet og ferie?

Altså, der vi skal på ferie (hellas, kreta) er det rapportert om smitte, totalt 520 personer, og landet er på listen over land som har smittutbrudd nå, fant det på http://www.fhi.no

Har egentlig ikke bekymret meg så mye for denne svineinfluensaen, vi er friske å raske, og de fleste får jo en "vanlig" influensa.
Men nå når jeg ser at det landet vi skal til står der så blir jeg jo betenksom, tenk å ned der, så bli syk, å ikke komme seg hjem igjen, selv om jeg egentlig regner med at det ikke bryter ut før vi er hjemme igjen, men da tar vi det jo med hjem hit!

Så det jeg lurer på, hadde dere bare reist uten å tenke noe særlig mer over det eller hadde dere sjekket mer om hvor i landet det er?

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 19:44   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Kreta er ikke så stort da, så om det er 520 utbrudd der, så er det sikkert vanskelig å "forsikre seg" ved å sjekke hvor på øya det er. Eller er det i hele Hellas?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 19:45   #3
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Det er i hele hellas, finner ikke noe mer detaljert en det.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 19:46   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Jeg hadde dratt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 20:41   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Jeg hadde reist. 520 tilfeller i hele Hellas er jo ikke mye. Det frarådes jo ikke reise pga influensaen.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 20:55   #6
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Vi reiser nok til Kreta som planlagt, men tenker nok ekstra på handhygiene. Det er ikkje frarådd å reise, og da vil eg gjennomføre ferie som vi har planlagt og gleda oss til.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 20:58   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Vi skal til Kreta vi også - ikke før i september riktignok, men dog ...har tenkt på dette med influensaen, men så lenge det faktisk ikke blir frarådet å reise, så reiser vi. Kommer bare til å være ekstra nøye med hygiene, rent vann osv.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:41   #8
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Jeg hadde ikke reist. : pyse:

  Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:45   #9
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Det er da like lett å bli smittet i Norge når man ser det i forhold til folketallet. Vi reiser til Hellas neste uke. De fraråder ikke mot å reise til Hellas, men Spania derimot...

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:49   #10
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Så lenge det ikke er frarådet så hadde jeg reist. Er vel bare 4 land enda som en blir mer advart mot.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:51   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Vi kommer nettopp tilbake fra London, og England er vel det landet etter Mexico som er hardest rammet. Vi hadde med et lass med antibac-våtservietter, samt at jeg kjøpte en sånn bakteriedrepende gele til å gni inn i hendene og brukte det titt og ofte. Jeg er ikke spesielt bekymret, og å avlyse oppholdet i London tenkte jeg ikke på en gang.

Så vidt jeg har forstått er det ingen land det offisielt blir frarådet å reise til, det er vel bare en smittevernlege som har uttalt seg på vegne av seg selv?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:53   #12
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Jeg hadde ikke reist tror jeg, regner med at vi kommer til å få dette, men skulle vi bli syke så ville jeg helst være her hjemme.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:56   #13
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så vidt jeg har forstått er det ingen land det offisielt blir frarådet å reise til, det er vel bare en smittevernlege som har uttalt seg på vegne av seg selv?

Det blir bare sagt at det bør vurderes i samråd med lege dersom man er i en av risikogruppene.

http://www.pandemi.no/pandemi/reiser...tlandet_445724

  Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:56   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Jeg hadde reist. Sleng et par pakker med antibac i veska og vask over hendene jevnlig.

  Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:58   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Det står en del tips her, http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Slik...eg-895492.html, fra en annen smittevernoverlege.

Jeg hadde nok dratt, men selvsagt hatt oppfriskningskurs i håndhygiene i familien før avreise.
Poden har allerede imponert på jobben min med å hoste i albuen og ikke i hånden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:04   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så vidt jeg har forstått er det ingen land det offisielt blir frarådet å reise til, det er vel bare en smittevernlege som har uttalt seg på vegne av seg selv?

Smittevernlegen på St. Olavs var jo ikke helt enig heller, så det den ene legen har sagt er vel hennes personlige mening. (Hun har jo selvsagt god faglig grunn for å kunne uttale seg, men likevel)

Jeg hadde reist tror jeg. Vi kan jo ikke stenge oss inne heller. Et nys fra en i køen på butikken kan jo like gjerne smitte som et nys på en deilig Kretastrand. Skjønner at det er best å være hjemme når man er syk, men som sagt, tror jeg hadde tatt sjansen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:18   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg hadde reist tror jeg. Vi kan jo ikke stenge oss inne heller.

Ikke sant. Den samme smitevernoverlegen som sier ikke reis sier jo samtidig at vi ikke kan unngå å få det. Jeg syns i det hele tatt den ene intervjuet jeg leste med henne var litt uklart.

For øvrig, host og nys i albuen-trikset forhindrer en vel ikke i å bli smittet selv, men i å smitte andre hvis man har det selv. Og selvfølgelig, hvis flere gjør det, så minsker jo basillene på alt man tar på. Jeg og Glitterbarnet har alltid gjort det slik, svineinfluensa eller ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:20   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Detta svineriet og ferie?

Jeg hadde reist.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no