Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-13, 21:18   #1
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Sikkert ett dumt spørsmål, men jeg må spørre for å være sikker.

Om jeg kjøper en telefon med kontantabonnement, kan jeg bare da droppe det og bruke det simkortet og abonnementet jeg har fra før?

Guttungen har lyst på ny telefon og jeg har funnet ut at det er det rimeligste alternativet, men er det mulig?

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 21:28   #2
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Ja, det kan du.
Jeg har nettopp gjort det til min datter, skiftet fra kontantkort til abo.( Og det kun etter 1 mnd.) Det var svindyrt hvis de er glad i å surfe på nettet! Så hvis han er glad i youtube, så vil jeg IKKE anbefale kontantkort.


Vel, nå ble jeg litt usikker på om jeg har forstått spørsmålet ditt rett...

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 21:32   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Jeg tror det er lurt å sjekke om det er noe binding på det. Men om det er snakk om fra samme operatør så er det mulig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 21:46   #4
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Samme operatør og det står 0 mnd binding.

Skal ikke ha kontantkort nei, er veldig fornøyd med det abonnementet vi har.
Totalprisen for tlf med abonnement ble mye dyrere enn å kjøpe den med kontantabonnement.


Sist redigert av dharma : 05-02-13 kl 21:53.
dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 21:51   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Men da kan du gjøre det sånn som du har tenkt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 21:54   #6
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men da kan du gjøre det sånn som du har tenkt.

Supert. Og takk for svar, da blir jeg nok verdens beste mamma i morgen.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 21:54   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.583
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Men er du sikker på du ikke får det enda billigere ved å videreføre det ab. han har og ha ett års binding på det?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 21:57   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men er du sikker på du ikke får det enda billigere ved å videreføre det ab. han har og ha ett års binding på det?

Hun skriver jo at det blir dyrere.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 21:58   #9
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men er du sikker på du ikke får det enda billigere ved å videreføre det ab. han har og ha ett års binding på det?

Ikke helt...
Han har prat 100 (eller noe sånt) fra telenor og jeg har tenkt å kjøpe telefonen gjennom telenor. Nå betaler jeg 69 i mnd, når jeg skal legge tlf i handlekurven så står det at jeg de første 12 mnd må betale 169 om jeg velger det abonnementet. Da koster tlf 1 kr. Med kontantabonnement koster den 499,-.

(Jeg vet jeg burde ringe å spørre, men har litt telefonskrekk så jeg tenkte jeg skulle høre med noen kloke hoder her først.)

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 22:02   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Men da blir det jo billigere med kontant. For du må jo faktisk betale 1200 kroner ekstra bindingsåret. Så det vil jo si at dersom du kjøper telefonen med binding der tlf koster ei krone så betaler du: 169x12= 2028 + 1 krone for mobilen. Men om du kjøper med kontant blir det: 69x12= 828+499=1327. Så du sparer endel penger på å kjøpe med kontant.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 12:19   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.583
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Jeg tror jeg ville tatt forbruk og hva som er inkl. med i beregningen også, men det er kanskje bare meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 12:34   #12
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Jeg bare lurer- hvor finner du telefonen til den prisen? Jeg er i skikkelig beit, og må ha en billig telefon

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 12:46   #13
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Har ringt telenor nå og de sa at jeg ikke kunne kjøpe kontantabonnement for så å bruke det abonnementet han har.

Er samsung galaxy y jeg er på jakt etter. Har funnet den til 699 på elkjøp, så spørs om det blir derfra, ihvertfall om vi får beholde abonnemenet vi har.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 12:54   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Har ringt telenor nå og de sa at jeg ikke kunne kjøpe kontantabonnement for så å bruke det abonnementet han har.

Er samsung galaxy y jeg er på jakt etter. Har funnet den til 699 på elkjøp, så spørs om det blir derfra, ihvertfall om vi får beholde abonnemenet vi har.

Det bruker jo å være sånn at man kan bytte mellom simkort fra samme operatør dersom telefonen er operatørlåst. Så jeg ser ikke helt hvorfor det ikke skal fungere.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 12:56   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Her hadde storesøster en billig telefon uten noen operatørlås og telenor kontant. Så kjøpte hun seg en galaxy y til 499 med kontantkort og da var det ikke noe problem å bare bruke det gamle simkortet som allerede hadde litt penger på seg. Og vi slapp noe stress med å flytte telefonnummer til et nytt simkort.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 12:58   #16
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Her hadde storesøster en billig telefon uten noen operatørlås og telenor kontant. Så kjøpte hun seg en galaxy y til 499 med kontantkort og da var det ikke noe problem å bare bruke det gamle simkortet som allerede hadde litt penger på seg. Og vi slapp noe stress med å flytte telefonnummer til et nytt simkort.

Jeg synes det er litt rart at det ikke skal gå an jeg og, men hun påstod at den var låst til konantkortet da, så jeg tar ikke sjansen.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:39   #17
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Har ringt telenor nå og de sa at jeg ikke kunne kjøpe kontantabonnement for så å bruke det abonnementet han har.

Er samsung galaxy y jeg er på jakt etter. Har funnet den til 699 på elkjøp, så spørs om det blir derfra, ihvertfall om vi får beholde abonnemenet vi har.

Høres rart ut. Jeg kjøpte 2 telefoner med kontantkort fra telenor for litt over ett år siden og begge byttet vi bare simkort på med en gang. Ikke noe problem i det hele tatt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:45   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

På telenor sine sider står det at det er 0mnds binding på den telefonen med kontantkort så jeg tror du har fått feil beskjed.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 15:38   #19
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe mobil med kontantabonnement?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

På telenor sine sider står det at det er 0mnds binding på den telefonen med kontantkort så jeg tror du har fått feil beskjed.

Lurer litt på det jeg og.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no