Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Litteraturlek

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-09, 16:47   #1
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litteraturlek

Slik fungerer spillet: Ta den nærmeste boka med en gang . Bla opp på side 56, finn den femte setningen og skriv den som din status, og skriv disse instruksjonene som din kommentar på din status. Ikke spring etter favoritt boka, eller den kuleste eller mest inellktuelle. bruk den nærmeste boka. Sender herved stafetten videre!


(En venninne hadde denne som statusmeldign på facebook, og jeg likte den så veldig godt at jeg ville dele den her med dere. Nå gleder jeg meg til mange fine, dype og morsomme innlegg ... )

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 16:48   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litteraturlek

A week later, another, just as big, had burst through the roof of a house in Amsterdam, and only a day later, yet another had shot to earth in Berlin, toppling a statue of some military bloke off its plinth and into the street.




Bok: The brightest star in the sky av Marian Keyes

__________________

Sist redigert av Nabojenta : 13-11-09 kl 16:56. Årsak: La inn tittel på bok
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 16:52   #3
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Litteraturlek

"Sometimes I work for hours and there's not a single good photograph"

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 16:54   #4
Tuttan
Superaktiv
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Innlegg: 374
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Litteraturlek

Settet består av: Hettelue og kosedyr. :hehe:


"Bok": Drops babystrikk nr 14, str. 0-4 år

__________________
Mamma til storebror-juni-02, primadonna-feb 06,lisje dropset -okt 07

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:06   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litteraturlek

Blant nålevende dyr er pigghuder og bløtdyr noen av de eldste, selv om de bare utgjør to av de mange gruppene virkvelløse dyr.

Livets Utvikling

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:32   #6
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litteraturlek

Hvad skal jeg vel med timene og døgnet
og med min kropp når ikke du er her?

Inger Hagerup

Samlede dikt

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:36   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litteraturlek

"Det var i tidens ånd at normalt utrustede og riktig oppdratte kvinner ikke skulle ha seksuelle lyster eller behov."


Sexologi i praksis- Pirelli Benestad og Almås

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:42   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.400
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litteraturlek

lage enkle gjenstander i leire

Kunnskapsløftet...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:44   #9
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litteraturlek

Han dro en fyrstikkeske opp av lommen, tok ut en fyrstikk og strøk den av.

(Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:44   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litteraturlek

Det er ikke noen femte setning på side 56, så jeg tar den siste.

"Legolandet er drømmemålet."

Fra "barndom 70-tallet" av Kristin von Hirsch

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:46   #11
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Litteraturlek

"Chekhov, Mayakovsky, Bulgakov, Shakespeare. but also modern things, like Harold Pinter, Sarah Kane.

Stille dager i Mixing Part, Erlend Loe.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:04   #12
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litteraturlek

"[...] of a word ending with the end of a *foot: (ii) the separation of two adjacent vowels into distinct sounds (e.g. Zoë, coöperate), also the umlaut mark which indicates this; (iii) in *rhetoric, a *figure by which the parts or attributed of anything are enumerated."

The Concise Oxford Dictionary of Literary Terms - absurd to zeugma
over 1,000 clear definitions

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:14   #13
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Litteraturlek

"Bruker en et rubrisert datasamlingsark, er det for øvrig alltid en fare for at en kan ha oppmerksomheten mest rettet mot å fylle ut alle rubrikkene, og mindre på pasientens situasjon og hva som er relevante og nødvendige opplysninger."



Generell sykepleie, bind 2

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:20   #14
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litteraturlek

"-Du må gifte deg med Berte Kve no, Peder, elles veit vi ikkje kva det neste blir som ho finn på."

Noveller i samling, Tarjej Vesaas

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:22   #15
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litteraturlek

Den fører antagelig orientalsk blod fra kabuli- og baluchiraser, som ble krysset med araberhesterimportert til India under det mongolske herredømmet fra femtenhunderetallet og fremover.



Min datters hestebok.

"Våre hester
raser - sport - stell" Oversatt av Torunn Knævelsrud.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:23   #16
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litteraturlek

Side 56 var helt blank så jeg tar side 57:

"Kapittelet tar for seg både de klassiske teoriene innen utviklingspsykologien supplert med nyere teorier og forskning."

Åse Renolens "Forståelse av mennesker - innføring i psykologi for helsefag".

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:25   #17
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litteraturlek

"It particularly benefited ethnic minority men; both within the non-manual and manual job levels self-employment marks an upward movement for ethnic minority men.

Fra Race Relations in Britain - a developing agenda, red. Tessa Blackstone m.fl. (Men jeg måtte "jukse" litt og tok side 57 istf side 56, siden s 56 besto av en stor tabell og ikke noe mer.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:28   #18
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litteraturlek

Far la seg på knærne og kikket inn.

Dronningen, Arne Berggren.

En bok jeg ikke skal la elevene mine lese.

(Verdens største var virkelig diger. Han hadde den kølla, og under stod det at den var tretten tommer lang. Men hvor lang er en tomme? Og er det når den er stiv eller bare henger? Et annet sitat fra samme bok. Jammen greit å drive forhåndslesing av bøkene, ja. Elevene mine er 5.klassinger.)

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:30   #19
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litteraturlek

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Far la seg på knærne og kikket inn.

Dronningen, Arne Berggren.

En bok jeg ikke skal la elevene mine lese.

(Verdens største var virkelig diger. Han hadde den kølla, og under stod det at den var tretten tommer lang. Men hvor lang er en tomme? Og er det når den er stiv eller bare henger? Et annet sitat fra samme bok. Jammen greit å drive forhåndslesing av bøkene, ja. Elevene mine er 5.klassinger.)

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:32   #20
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litteraturlek

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Å, ansiktsuttrykket mitt da jeg leste sitatet, ja. Jeg spesifiserte hvilken aldersgruppe bibliotekaren skulle sende bøker til. Og ja, jeg fikk Dronningen av Arne Berggren, Pitbull-Terje blir ond og Pitbull-Terje og kampen mot barnevernet. Passende for 5.klasse, vil jeg tro med den språkbruken.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no