Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Bursdagsgaver kjøpt på salg

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-11, 22:32   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.401
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Bursdagsgaver kjøpt på salg

Hvordan tenker dere rundt å bruke salgsgaver som bursdagsgaver?

Jeg hamstret inn litt på bokhandelen i går. Kjøpte endel prinsessebøker og aktivitetsbøker til 39 kr, hvor før-prisen stod som 119 kr, 89 kr og sånn. Er det helt feil å gi bare gave til 40 kr, eller helt ok? Og ikke si at tanken teller, for her er tanken at jeg har et "bursdags-lager" så man slipper å tenke når man plutselig en ettermiddag kommer på at man skulle vært i bursdag. (Jeg snakker altså om bursdager som ungene drar i...)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:33   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Helt ok, og smart.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:34   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg synes det er helt greit. Pleier ikke å gjøre det selv, men tenkte tanken når jeg var innom Mammutsalget.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:35   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg gjør det samme, så jeg synes det er smart selvsagt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:35   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg tror det regnes som økonomisk smart. Jeg håper det er greit, for det har jeg drevet med i mange år. Kjøper opp lager når det er salg på lego, bøker og eksperimentsett.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:39   #6
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg gjør det, og syns selvsagt at det er helt greit at andre gjør det også.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:39   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Det er da en veldig fornuftig ting å gjøre, enten man vil spare penger eller få mer for pangene man uansett ville brukt.

Jeg har kjøpt gaver på salg i årevis, og hvis noen synes det er feil, er det virkelig deres problem og ikke mitt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:40   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Enig med Katta. Jeg har en bursdagkasse som er full av rusk og rask (les: bøker, leker, sminke, hårdill, tegnesaker, klistremerker, sjal, hansker osv) der alt er kjøpt på salg og gies bort som gaver.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:42   #9
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.296
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg kjøper alle bursdagsgaver til barnas venner på salg. Som regel ender vi opp med noe som er nedsatt til den summen jeg er villig til å bruke, og ikke noe som er nedsatt fra den summen jeg er villig til å bruke.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:44   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Gjør det samme selv og synes det er en kjekk måte.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:45   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Det er jo virkelig mye smartere å kjøpe inn ting når det er salg. Jeg har også ofte en gavekasse liggende med bra kjøp.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:49   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.401
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Ja, at det er smart å kjøpe ting på salg var igrunn ikke spørsmålet. Mer essensen i det jolie skriver, at hun da bruker like mye penger, og mottakeren får mer, eller om det er helt ok å tenke at gaven fortsatt har før-verdien når man gir.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:53   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.585
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Smart idé! Jeg gjør forøvrig det samme selv! Toys R Us har nå noen store, flotte esker med pet shop til 100 kr, så jeg har kjøpt med meg noen sett hjem til å ha liggende. Har ofte også diverse bøker, tegnesaker osv liggende samt lego. Veldig greit å kunne finne ting i skapet når vi får invitasjon.

Som regel så er nok gaven dyrere i utgangspunktet enn jeg ellers ville brukt.

Frøkna har forøvrig bursdag i dag. Ble overrasket over hvor flotte gaver hun fikk og vet at det meste nok er kjøpt til full pris siden de spurte grundig hva hun ønsket seg og fikk ting i den kategorien.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:55   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, at det er smart å kjøpe ting på salg var igrunn ikke spørsmålet. Mer essensen i det jolie skriver, at hun da bruker like mye penger, og mottakeren får mer, eller om det er helt ok å tenke at gaven fortsatt har før-verdien når man gir.

Jeg synes begge deler er helt ok. Dels fordi det er gavens innhold som teller, og den forringes jo ikke av at at prisen er senket. Den viktigste grunnen er dog at jeg ikke synes noen har noe med hvor mye penger jeg har brukt på gaven deres, og hvis de har en formening om det, synes jeg de er så smålige at jeg uansett ikke gidder bry meg om hva de mener om saken.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:56   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Grunnen til at jeg ikke gjør det er at gutta er veldig opptatt av å få være med å bestemme hva som skal kjøpes. Det er visst veldig viktig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:56   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Ser ikke problemet.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:56   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg syns det er helt ok å gi en bok eller en legopakke som vanligvis koster 130, om man så har kjøpt den for 30.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:57   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.401
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Å få være med å bestemme kjøpet har aldri vært noe alternativ her i gården. De får plukke fra bursdagsskuffen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 23:06   #19
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Det kan vel ikke kalles annen enn smart.
Tror jammen jeg skal lage meg en slik "bursdagskasse" selv jeg. Lurt var det!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 23:09   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, at det er smart å kjøpe ting på salg var igrunn ikke spørsmålet. Mer essensen i det jolie skriver, at hun da bruker like mye penger, og mottakeren får mer, eller om det er helt ok å tenke at gaven fortsatt har før-verdien når man gir.

Jeg gjør litt begge deler. Altså - jeg kjøper som regel bursdagsgaver mellom 50 og 100 kr, av og til litt mer hvis jeg har dårlig tid og det ikke er salg. Når jeg kjøper på salg, er det fremdeles varer som koster mellom 50 og 100 kr, men da med en førpris på kanskje 80-250 kr.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no