Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Knertens siste dager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-08, 19:32   #1
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Spørsmål

Knertens siste dager

Hva synes dere om dette?
http://www.lorenskog-kultur.no/losby...rr&arr_id=1038

Jeg må helt ærlig talt si at jeg ikke har sansen for at Knerten skal slaktes foran masse tilskuere. Det er mange barn som besøker denne gården og koser med dyrene hver uke, og nå skal de altså få se at ett av disse dyrene blir slaktet på gårdsplassen.


Sist redigert av Line : 15-01-08 kl 19:44.
Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 19:34   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knertens siste dager

Jeg ville i alle fall ikke tatt med gutta mine for å se på det. Skjønner ikke poenget med det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 19:38   #3
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Knertens siste dager

Jeg syns det er helt ok at barna får vite hvor kjøttet kommer fra. At man da er nødt til å slakte dyr osv, men jeg syns ikke det er nødvendig at de skal se på dette.

Vi bor på gård, og guttene våre vet at sauene i fjøset er de samme som vi spiser. De reagerer ikke negativt på det. Det er bare sånn det er. Men jeg vil ikke la de få være med på avlivingen av dyrene likevel.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 19:39   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knertens siste dager

Jeg ser ikke problemet med en slik slakting hvis man er flink til å forberede barna på det som skal skje. Barn har gjerne et helt uproblematisk forhold til at vi dreper og spiser dyr. Iallefall har mitt barn det og hun er ikke spesielt tøff av seg sånn ellers. Hvis hun hadde hatt lyst til å se, så syns jeg det hadde vært greit.

Det er jo ikke akkurat nytt at dyra på gården blir slaktet, og i artikkelen advarer de jo om at det kan bli for sterkt for enkelte.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 19:40   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knertens siste dager

Jeg har ikke et problem med dette. Ingen tvinges til å overvære seansen. Men jeg syns de skal kjenne barna sine godt, de som tar de med på dette om de aldri har vært ute for lignende før.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:28   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knertens siste dager

Det virker jo som om at de gjør dette for de som vil se og de som ikke vil de kan være på andre steder på denne gården.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:43   #7
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knertens siste dager

Det er vel en av livets harde realiteter? Burde ikke ungene vite at de spiser noe som en gang sprang intetanende glad rundt og ble kost med? :veggis:

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:44   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knertens siste dager

Synes det er helt greit jeg, så lenge ingen tvinges til det, og at barna er godt forberedt på det som skal skje.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:46   #9
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knertens siste dager

Jeg trodde du mente Knerten her inne.

Nei, jeg ville ikke sett dette, hverken med eller uten barna.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:49   #10
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knertens siste dager

Det er jo krig mange steder i verden også, tror vi må reise en tur og se på det også.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:50   #11
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knertens siste dager

Syns også det er helt greit.


Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men jeg syns de skal kjenne barna sine godt, de som tar de med på dette om de aldri har vært ute for lignende før.



Har en jente som er veldig følsom og redd av seg, viss hun hadde sett på dette hadde det vært en svært vond opplevelse for henne.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:54   #12
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knertens siste dager

Slakting som underholdning synes jeg er tåpelig og unødvendig. En unaturlig setting. Hva med 20 kroner for treåringer og eldre for å se legestudenter som kutter i lik? Begge deler er like "naturlig", men trenger vel ikke deltas i for moro skyld, heller av nødvendighet.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:59   #13
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knertens siste dager

Jeg ser ikke noe galt i dette. Det er jo helt frivillig å se på. Mange i dag har et veldig anstrengt forhold til alt som omhandler døden.

Femåringen min hadde nok syntes dette var veldig fascinerende. Hun er en faktaelsker som graver og spør.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 21:00   #14
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Knertens siste dager

Oh, the cow in the meadow goes moo.
Oh, the cow in the meadow goes moo.
Then the farmer hits him on the head and grinds him up,
And that's how we make hamburgers!

  Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 21:06   #15
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Knertens siste dager

En ting er å se et dyr man ikke har et "forhold" til bli slaktet, en annen ting er å se et dyr man har hatt et "forhold" til bli slaktet for underholdningens skyld, det liker jeg ikke.

Mine barn blir også fortalt hvor kjøttet de spiser kommer fra.


Sist redigert av Line : 15-01-08 kl 22:56.
Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 21:59   #16
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knertens siste dager

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er jo krig mange steder i verden også, tror vi må reise en tur og se på det også.

Jeg håper du spøker med denne sammenligningen, den er temmelig irrelevant. Krig er ikke noe vi baserer vårt daglige liv på. Slakting derimot er en nødvendighet som danner grunnlaget for deler av våre mattradisjoner.

Jeg har ingen problemer med dette, så sant det foregår i kontrollerte former og det er tilstrekkelig klargjort for publikum hva de går til. Jeg hadde dog antagelig ikke tatt med mine barn for å se det.

Jeg synes kanskje vi har et for distansert forhold til slikt i vårt moderne samfunn. Vi langer innpå kyllingfilet, men de færreste har opplevd hva som foregår i et moderne kyllingslakteri. Det ville garantert fått flere til å slutte å spise kjøttet. Konvensjonell oppdrett av dyr til kjøttproduksjon er en lite hyggelig greie, og kanskje burde hele livet og slaktingen av dyr vært mye mer tilgjengelig for "publikum" så vi hadde et klarere bilde av hva disse dyrene faktisk gjennomgår for at vi skal kose oss med biffen og fileten.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 22:59   #17
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knertens siste dager



: peker på signaturen min :

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 23:02   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knertens siste dager

Knertens siste dager var en dramatisk overskrift. Vi har en bruker som heter det, for svingende.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 23:03   #19
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Knertens siste dager

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Knertens siste dager var en dramatisk overskrift. Vi har en bruker som heter det, for svingende.


Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 23:04   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knertens siste dager

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Slakting som underholdning synes jeg er tåpelig og unødvendig. En unaturlig setting. Hva med 20 kroner for treåringer og eldre for å se legestudenter som kutter i lik? Begge deler er like "naturlig", men trenger vel ikke deltas i for moro skyld, heller av nødvendighet.

Signerer. Jeg kunne ikke funnet på å ta med meg verken meg selv eller ungene i stupfylla engang. Aldri.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no