Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du selvbetjent kasse i butikken (der det er mulig)?
Ja 101 69,18%
Nei 7 4,79%
Av og til 38 26,03%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-23, 06:35   #21
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg foretrekker alt som er selvbetjent, men bruker betjente kasser når datovarer ikke har strekkode. Har innimellom noen tanker om at effektivisering kan føre til tapte arbeidsplasser, men den rasjonelle meg mener også at man ikke skal hold ting kunstig i live, og da vinner sistnevnte.

Jeg synes det er moro å bruke selvbetjening i utenlandske matbutikker, dvs i praksis engelskspråklige. Taste seg gjennom kategorier og undergrupper på varer uten strekkode, prøve og feile og så forhåpentligvis komme i mål på «apricot danish».

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 06:44   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Ofte, men ikke dersom jeg har stappfull handlevogn og det ikke er særlig kø i de betjente kassene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 06:47   #23
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.895
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Stort sett bruker jeg selvbetjente kasser der det finnes. Foretrekker også dem der du kan skanne underveis. Uheldigvis er det ikke så mange av dem her i området.

Tenker ikke på at arbeidsplasser forsvinner. Som andre allerede har sagt; verden går fremover og det gir ingen mening å prøve å opprettholde kunstige arbeidsplasser.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 07:03   #24
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Ja, alltid.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 07:40   #25
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Elsker selvbetjente kasser.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 07:53   #26
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Om jeg ikke kan scanne selv underveis gjør jeg ikke det ved full vogn. Ellers bruker jeg stort sett selvbetjening.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 07:57   #27
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Går helst i betjent kasse, men bruker selvbetjent hvis køen er lang. Når det er sagt, så er det ikke selvbetjent kasse i de 3 butikkene jeg bruker mest, så det er ikke så ofte det er aktuelt.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 08:19   #28
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg handler nesten bare på Obs, og skanner underveis fordi det er så effektivt. Butikken her har - avhengig av tid på dagen og kundemengde - alltid flere ansatte som står ved selvbetjeningskassene og følger med, klare til å hjelpe, så det er i hvert fall ingen arbeidsplasser som forsvinner der. I rushtida står det like mange hjelpere klar som det var kasser tilgjengelige før de innførte selvbetjening.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 08:26   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Ja, der det er mulig gjør jeg det. I vår lokale butikk har de ikke det, og den er så liten og hyggelig at jeg i grunn håper de ikke får det heller i fare for at de må si opp noen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 08:45   #30
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

De har ikke på Rema og Kiwi der jeg handler mest. Dessuten ukeshandler jeg, så det går mye fortere i betjent kasse. Skal jeg ha under 10 ting der de har selvbetjent, så bruker jeg den.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 09:31   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg handler nesten bare på Obs, og skanner underveis fordi det er så effektivt. Butikken her har - avhengig av tid på dagen og kundemengde - alltid flere ansatte som står ved selvbetjeningskassene og følger med, klare til å hjelpe, så det er i hvert fall ingen arbeidsplasser som forsvinner der. I rushtida står det like mange hjelpere klar som det var kasser tilgjengelige før de innførte selvbetjening.

På "min" Eurospar med to ansatte som passer på oss der det før var to kasser, så er antall ansatte kanskje samme som før. Men disse to får jo 12 kunder igjennom samtidig, så det er jo helt klart mer effektivt både for butikken og oss kunder.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 10:53   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg bruker det alltid når jeg er på butikker der det er mulig, og synes det er ganske deilig. Da kan jeg stå med lydboken min på øret og slipper å snakke med noen. På nærmeste Rema har de ikke det, og det går selvsagt også helt fint, men når jeg skal handle mye synes jeg det er supert med selvbetjening. Det er mange ansatte i den Coopen jeg handler på selv om de har selvbetjening, tror ikke de har redusert noe nevneverdig (vi har handlet der i 11 år).

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 11:16   #33
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Men er arbeidsledighet ifht butikkjobber en realitet? Jeg har inntrykk av at det er motsatt? De strever med å få tak i nok folk?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 11:58   #34
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men er arbeidsledighet ifht butikkjobber en realitet? Jeg har inntrykk av at det er motsatt? De strever med å få tak i nok folk?

Det er mitt inntrykk også. Ikke bare i butikker, men også helsevesen. barnehager og skoler sliter. Iallefall her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 12:35   #35
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg synes det er deilig med selvbetjent kasse. Jeg kan fortsette å høre på podcasten min og slippe å forholde meg til andre mennesker.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 12:55   #36
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Bruker alltid selvbetjent kasse hvis det ikke er lengre kø der enn i den andre. I tillegg til at man slipper å forholde seg til personen i kassen, så slipper man også å være prisgitt andre handlende som bruker kjempelang tid.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 13:51   #37
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Nei, med mindre det er veldig lang kø i de betjente kassene.

Jeg skanner varene selv på Obs, for jeg syns det er greit å skanne og legge i pose mens jeg handler.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 14:33   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Foretrekker selvbetjent kasse ja, helt klart.

Scanne underveis unngår jeg, for jeg handler så sjelden på butikker som har det at jeg aldri blir skikkelig vant med det, så de gangene jeg gjør det er det alltid fare for at jeg glemmer å scanne noen av varene, men bare legger dem i vogna mens jeg tenker på noe annet, distre som jeg er. Hadde de hatt det på de butikkene jeg handler oftest hadde jeg nok vent meg til det såpass at det hadde gått automatisk. Men foreløpig er det for risikabelt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 15:03   #39
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg liker betjent kasse best.
Noen helger snakker jeg ikke med så mange (uten barn), og da blir jeg litt deppa hvis jeg ikke engang får et hei på handleturen
Nærmeste butikk har ikke mulighet for selvbetjening, jeg håper igrunn at det fortsetter sånn.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 17:09   #40
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Avsporing, men jeg blir stadig litt flirfull når jeg har hatt alle varene mine på båndet og begynner å pakke mitt mens den i kassa scanner. Så kommer kunden bak meg (som har bare noen få varer), tar frem kortet sitt og venter ved kortterminalen. Har lyst til å spørre om de har lyst til å betale mine varer....

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no