Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-23, 08:24   #21
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

67,1 % i Stavanger. Det er ikke veldig dårlig til kommunevalg å være.

Men fremdeles skremmende lavt. At så mange ikke ikke ser poenget med å stemme.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 08:37   #22
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men fremdeles skremmende lavt. At så mange ikke ikke ser poenget med å stemme.

Ja, det er det. Og særlig lokalvalg betyr mye for den enkelte, så det er trist de ikke har kommet seg til stemmelokalene.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 08:37   #23
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

62,6% her. Tenk at nesten 4 av 10 ikkje deltek, det synes eg er rart og synd.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 08:52   #24
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

61%

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 09:08   #25
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Her var det i følge nrk kun 52,2%

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 09:14   #26
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

69 % her.

Men er det egentlig et mål om at flest mulig skal stemme? Hvis folk ikke er "interessert i politikk", ikke har satt seg inn i partiprogram og konstellasjoner og hvilken retning de ønsker at verden skal bevege seg, da stemmer de enten på enkeltsaker eller enda verre, helt tilfeldig. Ideelt sett så skulle jo alle mene noe, men jeg kan skjønne at politikken føles fjern for mange.

For all del, jeg bestemte meg heller ikke for hva jeg skulle stemme på før jeg sto i valgavlukket, men jeg har jo oversikt over det politiske landskapet og hvor omtrent jeg finner flest meningsfeller.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 09:17   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

69 % her.

Men er det egentlig et mål om at flest mulig skal stemme? Hvis folk ikke er "interessert i politikk", ikke har satt seg inn i partiprogram og konstellasjoner og hvilken retning de ønsker at verden skal bevege seg, da stemmer de enten på enkeltsaker eller enda verre, helt tilfeldig. Ideelt sett så skulle jo alle mene noe, men jeg kan skjønne at politikken føles fjern for mange.

For all del, jeg bestemte meg heller ikke for hva jeg skulle stemme på før jeg sto i valgavlukket, men jeg har jo oversikt over det politiske landskapet og hvor omtrent jeg finner flest meningsfeller.

Det er jo nettopp det som er trist da. Ikke at folk som ikke er interessert i politikk lar være å stemme på måfå, bare for å ha stemt, men at det ikke er flere som er interessert nok til å sette seg inn i et minimum av lokalplolitikken og gjøre seg opp en mening. Da ender det med at for få personer får bestemme for mye. Ofte er det også de svakeste gruppene som deltar minst, samtidig som det er disse som mest av alt trenger noen som taler deres sak.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-09-23 kl 09:22.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 09:20   #28
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er jo nettopp det som er trist da. Ikke mangelen på folk som ikke er interessert i politikk og stemmer på måfå, bare for å ha stemt, men at det ikke er flere som er interessert nok til å sette seg inn i et minimum av lokalplolitikken og gjøre seg opp en mening.

Ja, men det er jo realiteten? Folk er enten ikke interessert nok, syns politikk er for vanskelig å forstå, eller har mistet troen på at politikerne holderdet de lover. Og da lar de være å stemme. Som jo er et kraftig signal i seg selv!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 09:20   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

69 % her.

Men er det egentlig et mål om at flest mulig skal stemme? Hvis folk ikke er "interessert i politikk", ikke har satt seg inn i partiprogram og konstellasjoner og hvilken retning de ønsker at verden skal bevege seg, da stemmer de enten på enkeltsaker eller enda verre, helt tilfeldig. Ideelt sett så skulle jo alle mene noe, men jeg kan skjønne at politikken føles fjern for mange.

For all del, jeg bestemte meg heller ikke for hva jeg skulle stemme på før jeg sto i valgavlukket, men jeg har jo oversikt over det politiske landskapet og hvor omtrent jeg finner flest meningsfeller.

Når valgdeltakelsen i Alna bydel er under 50% og 77% i Vestre Aker er det en soleklart demokratisk problem. Og da må man finne ut av årsaken til at folk ikke stemmer, og sette inn tiltak som kan endre det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 09:21   #30
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

69,1 %.
Tradisjonelt så stemmer mange i min kommune. Mange flere stemmer på kommunevalg enn fylke, selv om de blir gjort oppmerksom på at det er to valg om de kommer med kun en stemmeseddel. Det synes jeg er litt rart. Om jeg stemmer SV, hvorfor ikke stemme på de i fylket også, liksom? Eller krysse på folk som bor i men del av fylket?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 09:23   #31
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når valgdeltakelsen i Alna bydel er under 50% og 77% i Vestre Aker er det en soleklart demokratisk problem. Og da må man finne ut av årsaken til at folk ikke stemmer, og sette inn tiltak som kan endre det.

Det er vel det jeg mener. Hvis folk oppfordres til å gå og stemme på måfå så blir ikke det lave engasjementet synliggjort. Når folk faktisk blir sittende hjemme så blir det synlig.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 09:24   #32
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Ja, men det er jo realiteten? Folk er enten ikke interessert nok, syns politikk er for vanskelig å forstå, eller har mistet troen på at politikerne holderdet de lover. Og da lar de være å stemme. Som jo er et kraftig signal i seg selv!

Ja, nettopp. Og da bør det gjøres noe, slik at det blir lettere å forstå, og at flere ser vitsen med å delta. Slik at det ikke blir så skjevt fordelt når det gjelder hvem som er med og påvirker. Derfor mener jeg at det er et mål at flest mulig skal delta. Ikke på måfå nei (er det noen som mener det?), men at de skal ønske å delta, og ha forstått, og gjort seg opp en mening om ting. Realiteten er at de ikke gjør det, men det bør være et mål å få opp engasjementet og deltakelsen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 09:44   #33
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Litt over 62%, overraskende lavt i grunn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 10:06   #34
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

59.2

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 10:08   #35
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

55,9% stemte i vår kommune.
Nesten nede i kun 50% valgdeltakelse…

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 11:05   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Det er et åpenbart problem for demokratiet at valgdeltakelse oppfattes som bortkastet, (spesielt hos lavt utdannede menn under 35), og i stedet for å tenke "for en gjeng med tusseladder som ikke gidder å stemme" må man se på rotårsakene til at de ikke opplever at det har noe å si om de stemmer eller ei, og bøte på disse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 11:22   #37
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Lokalt 66%. Internt 75%. Fortsatt litt irriterer på den som glemte ( ) å stemme.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 11:47   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Litt statistikk for de som er interessert i det.
https://www.ssb.no/valg/stortingsval...valgdeltakelse

Det har tydeligvis ikke vært noe særlig endring i hvor mange som stemmer de siste årene. Jeg lurer litt på hvorfor det er flere som stemmer ved stortingsvalg.

Jeg tror det har med hvem/hvor mange som er stemmeberettiget til de ulike valgene.

Ved kommune-/fylkesvalg er det mange flere som har stemmerett:
- Alle norske statsborgere som fyller 18 år i løpet av valgåret.
- Statsborgere fra Danmark, Finland, Island og Sverige kan stemme dersom de var folkeregistrert i Norge senest 30. juni i år.
- I tillegg kan utenlandske statsborgere fra øvrige land stemme, dersom de har vært folkeregistrert i en norsk kommune de siste tre årene før valgdagen.

Men ved stortingsvalg er det ett krav:
- være norsk statsborger.

Færre antall velgere til stortingsvalg = høyere andel av de stemmeberettigede stemmer.

Kommune-/fylkestingsvalget i 2023:
Antall stemmeberettigede: 4.341.694 mot 3.892.507 ved stortingsvalget for to år siden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 12:54   #39
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

66% her også.

My har svart.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 13:00   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Jeg snakket med en valgmedarbeider i går, i en krets som er en "minoritetslomme" i Vestre Aker. Han jobber mye og aktivt med integrering og inkludering der, og har snakket med mange i sin egen demografi (unge mennesker med minoritetsbakgrunn), og prøvd å få dem til å stemme, men mange vil ikke. Vi snakket litt om hvorfor (og har avtalt å ta opp tråden senere, for å snakke mer om det), og han sier at de oppriktig føler at det ikke er noen vits for DEM. At ting ikke blir annerledes for dem, i deres hverdag, med det de syns er vanskelig, om det er den ene eller den andre som bestemmer. Det løser vi jo ikke med valgoppfordrings-kampanjer.

Jeg har også gått en del dørbank og snakket med velgere i samme område, og det er tydelig at mange rett og slett ikke vet hvordan de stemmer, og syns det er en terskel å gjøre det. De er redde for å gjøre feil, virker det som. Så vi endte med å snakke mye mer om "sånn gjør du det", enn om partipolitikk.


Helt enig med Tallulah - vi må finne ut hvorfor, og starte der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no