Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-12, 11:38   #81
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

I følge Marinen er han jo for snill. Sikkert der det ligger.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 12:10   #82
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg er SÅ glad ingen har delt denne på fb hos meg enda. Da måtte jeg ha satt meg på begge hendene og limt tærne til gulvet.

Link til fb-gruppe?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 12:18   #83
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg er SÅ glad ingen har delt denne på fb hos meg enda. Da måtte jeg ha satt meg på begge hendene og limt tærne til gulvet.

Link til fb-gruppe?

http://www.facebook.com/pappa.tilto

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 12:39   #84
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Hele greia lyser troll! FB-siden gir meg grøssninger.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 13:06   #85
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg klarer ikke å ta det seriøst, men har han tydeligvis mange sympatisører. Ser at en av vennene mine på FB har blitt venn på han på FB og han har ikke så mange venner der egentlig, ennå i alle fall. Han har helt åpen profil og vil ikke stå frem med navn, men kanskje hvis VG tar tak i det som han skriver på FB, så kanskje det kommer noe navn på fjeset etterhvert?

Sitat:

Fram til i går hadde bloggen min blitt vist ca 350 ganger. Akkurat nå har bloggen min blitt vist 20 503 ganger. Helt sykt. Og i dag kommer den muligens på forsiden av vg.no. Jeg er en enkel gutt som bare ville dele min frustrasjon. Men når jeg får mange tilbakemeldinger om at det jeg skriver har hjulpet andre, så varmer det utrolig mye. Det er så mange fantastiske mennesker der ute. Stå på og vær god mot hverandre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 14:09   #86
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg trodde ikke FB godtok brukere uten virkelige navn? En jeg kjenner fikk sperret kontoen sin fordi hun brukte Frøken [Etternavn]. Jo mer jeg leser om vedkommende, jo mindre sympati får han fra meg. Jeg synes ikke noe om å bruke en blogg som tiggeplass.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 14:19   #87
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg synes det er rart han bare har fått 129 venner på FB når det hagler inn med hundrevis av meldinger.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 14:20   #88
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Er jo bare å rapportere han.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 14:31   #89
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Rapporterte jeg. :kjip:

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 14:42   #90
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Han skriver også på FB at han slet med depresjon og angst i ungdomsårene pga seksuelle overgrep, imponerende at han gjorde det såpass bra i Marinen, som han skriver i bloggen sin. Gleder meg til reportasjen på vg.no kjenner jeg.

Det er jo tragisk mye hva han har gjennomgått om så bare 10% av det han skriver er sant.
Å ta seg tur retur bhg har gått ned fra en time til tjue minutter siste uken, gledelig å se at bhg har flyttet nærmere.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 23-11-12 kl 14:51.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 14:45   #91
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Han får jo ikke AAP om han er ufør? En uføreytelse ligger vel på omtrent 60% av tidligere inntekt. Det er jo et betydelig kutt, om man ikke også får gjort noe med boutgiftene. Forsikringer og andre utbetalinger (om man har noen å løse ut) kan ta uhorvelig lang tid. Jeg har ventet i 1,5 år på Storebrand.

Jeg synes ikke scenarioet i seg selv er urealistisk, men bloggen virker fiktiv for meg likevel.

Forsikringer kan ta lang tid, lommer an på hvilken sort det er. Men man får jo ofte utbetalt tilleggspensjon så lønna kommer, om ikke opp på nivået man hadde før man ble utført, så i hvert fall på et nivå som gjør at man ikke trenger sosialen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 01:11   #92
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

I dag har han skrevet et innlegg i bloggen som svar på spørsmål/anklager han har fått.
Vet ikke helt hva jeg skal tro, jeg, men jeg kommer nok til å følge med i bloggen framover for å se hvilken retning denne tar.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 02:44   #93
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Etter det siste innlegget hans er jeg ENDA mer skeptisk!
Det er ikke måte på hva den mannen EGENTLIG kan...jobbet på storkjøkken har han også.
Ang utlegg i trygden hans, så syns jeg det virker som sinnsykt mye?! Har jeg misforstått noe?! Jeg har selv vært i den økonomiske bunndal at det ble tatt utlegg i AAP, og pga liten inntekt så trakk de 800,-. De trekker faktisk ikke ubegrenset noe som det virker som han mener.

Og den terpingen på at vi lever i verdens rikeste land gjør meg tullete.

Jeg vet ikke, men det er noe med måten dette blir skrevet på som gjør at jeg ser troll på høylys dag (eller natt).

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 09:12   #94
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

I det han sa opp jobben, mistet han vel alle retter? Man har ikke rett på sykepenger når man ikke har jobb å være sykfra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 09:39   #95
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Ikke denne karen, han beholdt tydeligvis rettighetene sine hos NAV.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 09:42   #96
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

AAP kan man få selv om man ikke er i en jobb i utgangspunktet.

Når det er sagt, så synes jeg jo det siste innlegget ga svar på hvorfor han og barna er fattige i verdens rikeste land, noe han ikke ser ut til å ha forstått selv. Det er jo i hovedsak på grunn av ulure økonomiske avgjørelser i forkant av sykdommen. Ikke fordi han er blitt syk og ikke kan jobbe.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 09:47   #97
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Ikke sant, Niobe. Og derfor syns jeg det er forkastelig at han sammenligner seg med alle de som faktisk er fattige av helt andre årsaker!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 09:56   #98
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

I det han sa opp jobben, mistet han vel alle retter? Man har ikke rett på sykepenger når man ikke har jobb å være sykfra.

Man kan få AAP selv om man ikke har jobb jo.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 09:59   #99
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Forsikringer kan ta lang tid, lommer an på hvilken sort det er. Men man får jo ofte utbetalt tilleggspensjon så lønna kommer, om ikke opp på nivået man hadde før man ble utført, så i hvert fall på et nivå som gjør at man ikke trenger sosialen.

Om man kke har forsikringer så får man ikke utbeltalt noe og det å gå på AAP kan gjøre kraftig innhogg i økonomien hvertfall.
Jeg går selv på AAP og har gått ned en del tusen i mnd, det merkes veldig godt når man ikke hadde en super inntekt fra før fordi man jobbet i lavtlønnsyrke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 11:01   #100
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Det er så lett å være fordømmende og skeptisk. Kan man ikke bare akseptere og respektere at folk er forskjellige, når det gjelder bakgrunn, oppvekst, viljestyrke, evne til å tenke fornuftig, evne til å planlegge, evne til å tenke positivt eller se løsninger, forskjellige personligheter og psyke? Tenke at de har vært uheldige, de lærer etterhvert, de har det vanskelig akkurat nå etter alt de har vært gjennom.

Det er så mye nedsettende holdninger og sladder, også blant folk jeg omgås, kolleger og familie (heldigvis ikke så mye blant vennene mine) må på død og liv prate om noen som... Blir sikkert snakket om jeg også. Og jeg har også vært med på å snakke ufordelaktig om andre, men prøver å være nøytral og saklig, eller forsvare/forklare de det gjelder. Men stadig skal det snakkes og menes så mye om andre, sette dem i bås og tillegge dem egenskaper. Kanskje fryder man seg litt også, fordi de andre ikke har det så bra "Det var det jeg sa, det kom til å gå sånn". Ja, jeg er nok litt preget av ting som skjer utenfor FP/FB også, men når jeg opplever slike holdninger, tappes jeg litt for energi.

Hva er det med damer? For her er det faktisk forskjell på damer og menn. Damer tolker mer enn menn, de aksepterer bare, eller sier ting direkte. Er det en slags tilfredsstillende selvbekreftelse på at en selv sitter bedre i det enn den andre?

Ja, vi har sett "forumtroll" og hørt om noen som ikke har vært helt ærlige i sin sak. Men i tilfellet om denne fattige, deprimerte pappaen tror jeg ikke det er noe oppdiktet historie for å sanke inn sympati og penger før jul. Jeg syns det er fint at man kan dele tanker også når livet ikke bare er rosenrødt.

Neidaså....bare en liten morgenutblåsning her jeg sitter med kaffen.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no