Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du selvbetjent kasse i butikken (der det er mulig)?
Ja 101 69,18%
Nei 7 4,79%
Av og til 38 26,03%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-23, 17:16   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Kiwi har ikke, men på Coop Mega bruker jeg

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 17:45   #42
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg bruker å skanne selv der det er mulig og enkelt. Den nærmeste dagligvaren (Coop) har det, den jeg liker best (frittstående), litt lenger unna, har det ikke.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 18:50   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Selvbetjente stort sett.

Og selvsagt skal vi bruke teknologiutvikling til produktivitetsforbedring. Hallo.

Det mangler noe sånt som 100 000 par hender i Norge. I alle bransjer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 20:52   #44
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Dei butikkane eg handler mest i har ikkje sjølvbetjening, men eg bruker det som regel når eg handlar i butikkar som har det.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-23, 08:24   #45
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Bruker selvbetjent om det finnes. Tenker at butikkansatt vil kunne få en mer variert arbeidshverdag ved å ikke bare sitte i kasse og. Det er mange med skulder-og nakkeplager som følge av ensformige bevegelser.

De butikkene som har det synes jeg er raske med å komme om det er kontroll/behov for hjelp.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-23, 09:20   #46
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg bruker det om detfinnes,selv på ukehandlermedmange varer.

Jeg opplever atdet gjør at handlingen går raskere, da det sjelden er kø.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-23, 12:11   #47
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg bruker det ofte, men ikke alltid. Har jeg mye vektvarer i kurven, velger jeg betjent, fordi den butikken jeg vanligvis handler i, ofte tøyser veldig med vektvarene, så man må vente på betjening.

På IKEA bruker jeg det nesten alltid - hvis jeg ikke har alt for mange varer. Det bruker jeg også scanne-underveis-muligheten når den funker.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-23, 13:32   #48
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Selvbetjente stort sett.

Og selvsagt skal vi bruke teknologiutvikling til produktivitetsforbedring. Hallo.

Det mangler noe sånt som 100 000 par hender i Norge. I alle bransjer.

Ha ha, ja. Det er vel heller ingen som protesterer mot at vi har panteautomater i stedet for en person på bakrommet som tar imot og teller opp tomflasker. Eller at vi forsyner oss selv med varer i en vogn i butikken, i stedet for å fortelle hva vi skal ha til en person bak disken, som henter det fram og pakker det for oss.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-23, 16:29   #49
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg syns det er mye kløn, mulig det er meg - men det skjer så mye rart. I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve igjen, hadde bare seks varer, det gikk dårlig. Først så scannet jeg en vare, og da så jeg at noen andre ?? Hadde scannet 3 varer fra før. Måtte tilkalle betjening. Så når jeg skulle betale kom det melding om at jeg måtte bevise alder. Av uviss grunn, hadde smågodt og gravlys liksom. Mulig noe av det som lå inne fra før. Så ny runde med betjening. Styrete.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-23, 16:35   #50
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Men jeg var på Obs og hadde helgehandel alene. Utstyrt med handlevogn med pose som står fint oppi og en scanner. Plukket med meg og scannet og pakket fortløpende , gjennom kassa uten det minste problem, bare scannet qr koden på mobilen som er medlemskortet mitt, satte fra meg scanneren og betalte og gikk. Problemfritt og effektivt.
Så var jeg innom Eurospar for å kjøpe glutenfri pizza til mellomste, de var utsolgt men jeg endte med å ta med meg et par ting, gjennom kasse hvor jeg scannet den og pakket og gikk, fortsatt problemfritt og gikk fint å pakke der siden jeg bare hadde et par ting.

I hverdagen handler jeg på butikker som ikke har selvscanning så da står jeg i kø og betaler i kassa og hilser på den ansatte og hele den greia der, men jeg liker helgehandel på Obs hvor alt er ferdig pakket når jeg går derfra og triller posene rett ut i bilen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 00:00   #51
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg synes det er stas å handle på Uniqlo. Der legges alle klærne i en boks, hulter til bulter. Så scanner den alt. Det er så fascinerende.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 09:13   #52
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg bruker selvbetjening kun når det ikke sitter et menneske i kassen. Årsaken? Fordi det tydeligvis er noe med meg og jeg ender nesten alltid opp i en stikkprøvekontroll.

(Det samme skjedde meg da jeg i forrige jobb resite en del med fly, der jeg så og si hver forbaska gang ble tatt til siden for ekstra kontroll av ymse slag.)

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 09:39   #53
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg synes det er stress med selvbetjening hvis jeg har mye frukt/grønt.
Det er noe med at det er mange kasser og mye piping og jeg ofte er sliten når jeg handler, så det er bedre for meg om jeg kan møte et hyggelig menneske som sier hei og kan kodene.
Skal jeg bare inn i en fart og ha melk og brød så er det ikke noe problem for meg å bruke selvbetjent - jeg får det jo til, liksom.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 10:38   #54
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg veier og får ut strekkode på vekten i frukt og grøntavdelingen slik at det er klart før jeg går til kassen.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 19:12   #55
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg veier og får ut strekkode på vekten i frukt og grøntavdelingen slik at det er klart før jeg går til kassen.

Jeg har ikke sett sånn vekt der jeg handler. Jeg er ikke så veldig glad i selvbetjent kasse og vektvarer er en av grunnene til at jeg bruker mye tid.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 19:35   #56
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg bruker selvbetjening kun når det ikke sitter et menneske i kassen. Årsaken? Fordi det tydeligvis er noe med meg og jeg ender nesten alltid opp i en stikkprøvekontroll.

(Det samme skjedde meg da jeg i forrige jobb resite en del med fly, der jeg så og si hver forbaska gang ble tatt til siden for ekstra kontroll av ymse slag.)

På den Coop Extra-butikken nærmest jobb, hvor det er naturlig for meg å gå innom og handle på vei hjem, er det virkelig "tilfeldig kontroll" hele tiden. Sikkert gjennomsnittlig en av tre ganger jeg handler der. På den Coop Extra-butikken som er nærmest hjemme (men annen retning fra jobb, så ikke like naturlig å dra innom der på vei hjem) skjer det nesten aldri. Kan ikke huske at det har skjedd i det hele tatt faktisk.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-11-23 kl 20:39.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 20:19   #57
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg har aldri sett eller opplevd tilfeldig kontroll på selvbetjent kasse.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 20:42   #58
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Det skjer i ny og ne på Remabutikken ved jobb også, men det er sjelden, og ikke i nærheten av like ofte som på Coop. Coop-butikken er relativt nyåpnet etter ombygging (før hadde de ikke selvbetjeningsksser), mulig det har noe med det å gjøre. Forhåpentligvis justerer de det litt etter en stund.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-11-23 kl 20:50.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 21:42   #59
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Der jeg handler mest, virker det som det går i perioder med tilfeldige kontroller. Ei stund ble jeg kontrollert hver gang jeg kjøpte salat til lunsj (vektvare). I det aller siste har det økt på med tilfeldig kontroll. Husker fra ifjor at de kontrollerte mer i perioden før jul. "Det går tusener gjennom her," sa en ansatt jeg snakka med da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-23, 13:13   #60
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Jeg bruker dem på Tax free på Gardermoen og hvis jeg bare har kjøpt et par ting på butikken. Foretrekker vanlig kasse. Synes alltid det er noe jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no