Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-10, 13:23   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Vi vurderer DVD-spiller i bilen, hva velger vi? Det må være en med god skjerm, god festeanordning, og gjerne en som det går an feste i midten slik at to kan se på den samtidig, finnes det?

Den bør heller ikke koste det hvite ut av øyet.

Blir barn like bilsyke av å se på film som å lese i baksetet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:24   #2
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Abbonerer, skal ha vi også.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:05   #3
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Når det gjelder kvalitet så er det få som slår NextBase. Vi har hatt NextBase, Jensen og det billigmerket til Claess Ohlsson og den eneste det ikke har vært tull med er NextBase-spilleren.

Fine tilbud med trådløse hodetelefoner på Komplett denne uken (vær obs på at med den doble der så ser man samme film på begge skjermer, det er ikke mulighet til å se to forskjellige filmer).

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:09   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

nextbase!! med innebygde tråløs hodetelefon enhet

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:16   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

OK, Nexbase altså. Går det an å plassere den slik at to stykker ser samtidig? Vi har jo bare ett barn og jeg syns det er litt råflott å kjøpe doble skjermer bare for å ha til de gangene vi har små gjester i bilen også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:17   #6
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

De har en på Komplett nå med "slaveskjerm". 1.399 kr.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:18   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

OK, Nexbase altså. Går det an å plassere den slik at to stykker ser samtidig? Vi har jo bare ett barn og jeg syns det er litt råflott å kjøpe doble skjermer bare for å ha til de gangene vi har små gjester i bilen også.

Vi har brukt den på hytta mye og da ser begge på en skjerm, inne. Men i bilen går det ikke med at de sitter på hver sin side i bilen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:21   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Vi har brukt den på hytta mye og da ser begge på en skjerm, inne. Men i bilen går det ikke med at de sitter på hver sin side i bilen

Det er ikke mulig å festen den mellom setene i midten altså?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:29   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Jeg ville ikke valgt feste i midten og heller ikke "samme film på to skjermer".

Vi har en dobbel med "samme film på to skjermer" og en enkel. Det som er fint med enkle skjermer som har gode festeanordninger på nakkestøtte er at de da kan brukes både når barn sitter forovervendt og bakovervendt og de trenger ikke å vri nakken for å se. Siden skjermene er ganske små tror jeg også at å feste dem i midten kan gjøre det vanskelig å se filmen godt.

Det er også fint å ha mulighet til ulike filmer til ulike barn. I hvert fall om ungene er som mine.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:30   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er ikke mulig å festen den mellom setene i midten altså?

Ikke de vi har , de er 2 år gamle. Var badre med nakkestøtte holdere.
Men finner vel tilbehør for å gjøre det. Jeg har aldri sjekket det ut. med at det ikke har vært noe anternativ.
En av grunnene er at de aldri ser på samme film i bilen, for da skal turbo se på gutte filmer og hun postmann pat.
uten om på hytta for da er det emil og pippi det går i

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:35   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Nextbase, ja. Stadig vekk på tilbud på Obs!-en, og der får du også Nextbase trådløst headsett billig. Sistnevnte er gull verdt, så slipper man en halv mil med ledning baki der.

Vi har dobbel Nextbase, dvs to skjermer som begge har dvd-spiller. De kan også kobles sammen til å se samme film ved behov.
Kjøpte vår på Elkjøp for 3 år siden, og det har ikke vært noe trøbbel i det hele tatt med det. Ja, sånn bortsett fra at vi har mistet en fjernkontroll og den andre stadig forsvinner.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:51   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

For å presisere:
Vi har bare ett barn så jeg trenger ikke to skjermer 99 % av tiden. Derfor vil jeg ikke bruke masse penger på å kjøpe to skjermer. Jeg er ute etter å finne ut om det finnes en løsning som gjør at to kan se på samme skjerm samtidig, uten å sitte altfor forkvaklet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 16:09   #13
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Det finnes festearmer som gjør at skjermen henger ut mellom forsetene, men jeg klarer ikke finne noe slikt akkurat nå.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 16:10   #14
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Vi har en slik, men jeg tror de har sluttet å produsere den: http://www.campervantastic.com/product.php?prod=42

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 16:23   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Det finnes festearm/svingarm til Nextbase, jeg har nettopp sjekket nettsiden til importøren.
:har en bror i bransjen:




Men det er jo som tidligere nevnt, så passe små skjermer at det spørs om noen av ungene ser godt/sitter godt om de skal dele en skjerm.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 18:41   #16
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Jeg har Nextbase med trådløst headsett. Er veldig fornøyd med disse. Jentene kan se på ulike filmer

(De har de på tilbud på Coop nå...1900 ,- )

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:33   #17
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

DVD-spilleren som de har på tilbud på Coop nå da? Hvordan er den? Klarer ikke legge inn link..

Eller, nå ser jeg jo at det er en Nextbase!! Er kr 1990,- da billig?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:59   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

For å presisere:
Vi har bare ett barn så jeg trenger ikke to skjermer 99 % av tiden. Derfor vil jeg ikke bruke masse penger på å kjøpe to skjermer. Jeg er ute etter å finne ut om det finnes en løsning som gjør at to kan se på samme skjerm samtidig, uten å sitte altfor forkvaklet.

Da ville jeg lagt penger i en litt stor skjerm, for eksempel en 10", for da blir det ikke så smått å se på sammen. Det går da fint å se på en skjerm sammen 2 stk, om skjermen sitter på nakkeputen foran den ene. På komplett hadde de en 10" til ca 2600 om jeg husker rett.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:01   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Jeg har inntrykk av at det er få som blir bilsyke av film. Jeg tror kanskje noe av årsaken er hvordan hodet er posisjonert - hodet holdes oppe og det er kanskje ikke den samme "konsentrasjonen" som når man leser.

Vi har ellers to NextBase-spillere. eldste er vel nå 5 år og de har fungert bra hele tiden. Den ene har noen gang brukt å få svart skjerm når det er kaldt, men det løses ved at man slår den av og på igjen.

Når det er noen år mellom barna mener jeg slave-løsninger kan være en ulempe. Det er da bedre at de får se på hver sin film.

Vi har to spillere - de på 5 og 7 ser sammen. Tidligere så de på forskjellige, men minste på 2 har nå den alene (hun sitter såklart også motsatt vei). Vurderte først å kjøpe en slik greie at vi kunne ha en spiller montert i midten også, men har gått greit for dem å se de samme filmene nå. På lengre turer må man passe på at han på fem også får bestemme hva som skal settes på.

Husk god montering: http://www.idg.no/article58437.ece

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:26   #20
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, hva velger jeg?

Til alle som er interessert i NextBase-spiller, følg linken i det første innlegget mitt. Komplett har tilbud på enkel (999 kr) og dobbel (1490) spiller akkurat nå MED trådløse hodetelefoner.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no