Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billigste flybillettene - hvordan?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-12, 13:53   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Du er nesten et halvt år for sent ute. ;0). Kan det lønne seg å fly via Oslo? Og se etter avgangen søndag morgen.

Vi bestemte oss ikke før nettopp. Har andre muligheter åpne også.

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Men sjekk annen by da,dd! Vi flyr til Milano, derfra kan dere leie bil?
27/7-15/8 blir ca 4380 for dere, fra Oslo.
En del fly lønner seg å bestille tidlig, men om dere lell skal ha bil i Italia, kan dere kjøre fra Milano sikkert? Og det er kanskje verdt å kjøre til Oslo om dere sparer 15000?

Ja, gode tips! Men nå sier mannen at han fant billetter til 10.000 (Stvg-Roma tur/retur), jeg tror det ikke før jeg ser det selv.

Vi kan ikke dra senere enn 15. juli.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 15:20   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.900
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ja, gode tips! Men nå sier mannen at han fant billetter til 10.000 (Stvg-Roma tur/retur), jeg tror det ikke før jeg ser det selv.

Vi kan ikke dra senere enn 15. juli.

Eks. www.travellink.no har til 9.100,- 15/7 retur 3/8. Ankomst kl 22.30 til Roma, en overnatting er mye billigere enn 20.000,- for fly. Mellomlanding i Amsterdam, KLM og Alitalia. Bruk +- en dag for å få noen alternativer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 15:23   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Returen må bli senest søndag 29. juli. Men vi finner nok utav det. Takk for tips.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 20:49   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.463
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Mine foreldre reiser mye med Ryanair og er fornøyde. De er flinke til å finne omtrent gratis billetter, bestiller lang vei i forveien.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 21:56   #25
Smiler
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 4
Smiler har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Jeg foretrekker Norwegian - oversiktlig webside og lave priser. Med Ryanair kommer det alltid så mye ekstra at det ikke blir så billig alikavel.

Smiler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 07:27   #26
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Jeg har brukt momondo en god del, i tillegg til kelkoo og - i mindre grad - finn. Når jeg finner en reise til akseptabel pris går jeg likevel alltid inn på sidene til de enkelte flyselskapene, og ser om det kan være billigere å booke direkte, om det er forskjell på t/r vs. enkeltreiser osv.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 08:43   #27
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Mhm, takk for fine lenker!

Mens jeg holder på - noen som vet om fine sider med hytteutleie? Andre enn Finn? Tenker det må være rimeligere å leie fra de innfødte.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 09:13   #28
2barnsmamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 23
2barnsmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Jeg bruker alltid http://momondo.no og så går jeg ut i fra det og ser ev. på selskapenes egen hjemmeside. Der kan man også finne billig overnatting og leiebil. Og som andre sier her så er det lurt å prøve andre steder å reise fra som f.eks. Gardermoen - kan spare masse på å reise derifra og ev kjøre til Gardermoen med egen bil og ta en overnatting der.

2barnsmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 01:46   #29
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.


Hvis du ikke boikotter RyanAir, Lille Rosin, ville jeg har sjekket direkte med dem. Nesten uansett når og hvor jeg reiser, er de alltid billigst.

Man boikotter selvsagt Ryanair.

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Å reise med Norwegian er jo kjekt, for da får man ofte trådløst nett på flyet, da trenger man jo ikke aviser.

Tydelig at reklamen til Norwegian om at de tilbyr internett ombord virker I virkeligheten har de internett på kun to fly som trafikkerer OSL-ARN og OSL-BGO og tilsvarende forretnings-destinasjoner.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Himmel og hav, enten er jeg sykt dårlig på å

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

finne billetter, ellers er det rett og slett bare svindyrt pga. reisetidspunktet (rundt 14 juli). Nesten 20.000 for 2v + 2b til/fra Roma. Både Norwegian og SAS.

Tilbud og etterspørsel setter prisen på billetter. Det er rett og slett ingen grunn til at flyselskapene skal selge billige billetter midt i fellesferien for billettene blir solgt uansett.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 07:01   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.016
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Himmel og hav, enten er jeg sykt dårlig på å finne billetter, ellers er det rett og slett bare svindyrt pga. reisetidspunktet (rundt 14 juli). Nesten 20.000 for 2v + 2b til/fra Roma. Både Norwegian og SAS.

Sånn er vi også. Alle skryter av hvor billige billetter de finner, og vi ender opp med å betale massevis. Også de gangene vi har vært tidlig ute. Jeg skjønner ikke hvordan alle andre får det til.

Det er vel noe av grunnen til at vi ofte ender opp med charter. Det koster jo bare bittelitt ekstra.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 08:17   #31
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Uff, ja det blir kjempedyrt å bestille fly nå utover.
Jeg bestilte billetter for sommeren allerede i september. SAS åpnet tidlig for billettkjøp for sommeren denne gangen og da kostet billetter for oss til Alicante i juli kr. 11.300,-
SAS sine billetter var uansett billigere enn Norwegian når de endelig åpnet for salg og SAS hadde bedre tider å reise på

Gikk inn på SAS sin side forrige uke og da kostet samme reisen 23.000,- Så jeg er glad for at jeg kan bestemme ferie når jeg vil og liker å planlegge litt.
Vår ferie, med fly, leilighet og leiebil kommer på 25.000,- midt i fellesferien og det synes jeg er bra pris.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:13   #32
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

De to siste gangene jeg har flydd OSL-HAU med NAS har det vært nett på alle 4 avgangene, og det er nett minst en vei når de flyr charter HAU-LPA.

Men det funker ikke så himla bra, det skal sies. Går tregt som bare det og detter ut over en lav sko.

Det er ren flaks at du har hatt nett på de strekningene du har fløyet. Norwegian har ikke nett-forbindelse på fler fly enn SAS, men ja, de er adskillig flinkere til å markedsføre det - det skal de ha! Flyene brukes om hverandre og settes inn på ruter i fht. passasjer-antall, flytilgjengelighet, flyvedlikehold osv. Så at du skriver at det minst er nett en vei når man flyr charter HAU-LPA er ikke riktig, men ren flaks.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:32   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Da hadde også trådløst wifi da jeg fløy til Dubai. Og jeg har generelt opplevd det på langt flere Norwegian enn SAS-fly (jeg har flydd en del i det siste, og har en del datapunkter på begge). Så da er de i hvert fall flinke til å treffe på de avgangene jeg reiser med dem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 17:00   #34
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Da hadde også trådløst wifi da jeg fløy til Dubai. Og jeg har generelt opplevd det på langt flere Norwegian enn SAS-fly (jeg har flydd en del i det siste, og har en del datapunkter på begge). Så da er de i hvert fall flinke til å treffe på de avgangene jeg reiser med dem.

Ja, da er de det

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:20   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigste flybillettene - hvordan?

Det er nok også sånn at siden de har markedsført det såpass, så legger jeg mer merke til det når det er dem jeg flyr med, altså.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no